Beantwoorden
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis/blokvorming snel bewegende beelden VTM2 en Play6

Gisteren viel het mij tijdens het bekijken van de CL-voetbalwedstrijd op VTM 2 op dat er ruis en blokjes in beeld zichtbaar waren bij snel bewegende beelden. Iets soortgelijks heb ik ook al opgemerkt bij de uitzendingen van WWE (American wrestling) op Play 6. Wanneer ik diezelfde uitzendingen opvraag via terugkijk-tv, doet het probleem zich niet voor. Ook wanneer ik de uitzending opneem en dan bekijk, zijn er geen ruis en geen blokjes in beeld. Enkel bij live tv op genoemde zenders (en meer bepaald sportuitzendingen met snel bewegende beelden) merk ik het dus op en dat toch wel al sinds een tijdje. Voor de volledigheid: met mijn bekabeling is alles in orde. Op andere zenders heb ik het probleem nog niet opgemerkt. Kan dit even nagetrokken worden?

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ruis/blokvorming snel bewegende beelden VTM2 en Play6

@orton 

Als je dit specifiek nagetrokken wil hebben zul je de klantendienst moeten conatcteren hier is geen klantendienst. Wij kunnen je enkel de raad geven check je kabels , je coax kabel , want het kan daar wel aan liggen. Heb zelf in het verleden dit ook gehad dat ik enkel zenders had met blokjes en de rest niet. Dan heb ik uiteindelijk de coax kabel toch vervangen en dan was het probleem opgelost. 

 

Het kan ook zijn dat er op de MUX een probleem is maar daar is de klantendienst voor om dit na te zien. Heb je dit probleem vaker op die zenders met deze programma's of is dit nu de eerste keer dat je deze programma's bekijkt. Want je hebt het nu specifiek over die programma's maar kan ook zijn dat die zenders zelf ook met andere programma's problemen geeft. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis/blokvorming snel bewegende beelden VTM2 en Play6

@orton deze zenders zitten op mux freq 306 en 314, kan zijn dat deze 2 gestoord zijn door inslag van andere randapparatuur in de buurt, probeer eens met een andere coax kabel van de NIU tot aan je digicorder of het niet beter is, 

en kijk zeker eens in de instellingen na of je geen signaal verlies hebt op beide zenders, kan ook zijn dat je tv de live uitzending van bewegende beelden niet goed aan kan omdat opvragingen mindere bitrate krijgen en het beeld dan zuiverder en soepeler speelt op de tv's.

op opnames kan er ook wat kwaliteit verlies zitten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Ruis/blokvorming snel bewegende beelden VTM2 en Play6

@orton Ik weet niet welke tv je hebt maar ik weet dat bijvoorbeeld bij tv beeldbewerking zoals motion flow bepaalde zenders blokvorming geven bij livebeelden.Livebeelden hebben een andere compressie dan bijvoorbeeld terugkijk (streaming) of opgenomen beelden. Ik zou dus eens proberen om beeldbewerking op uw tv even af te zetten (zoals motionflow of een andere bemaning, naargelang uw tv merk)  en de weergave op standaard te laten.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes