Beantwoorden
VERTIGO123
Experienced Weetjesweter
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Ruis te zien bij bewegende beelden op de TV-box

Ik had een 3 jaar oude Samsung Q80T waarop heel wat ruis te zien was rond bewegende voetbalspelers.

Ik heb nu speciaal een dure Sony gekocht (65 inch X95L) omdat deze bekend staat voor zijn uitstekende beeldverwerking en upscaling. 

Het gaat om een Mini Led en dus geen OLED (ik wil geen ingebrand scherm of opgelegde dimming van te fel beeld...).

Maar bij de Sony heb ik net hetzelfde voor!

Zelfs als ik 'speel' met de motion verbeteraars in de instellingen.

Van dichtbij zie je heel duidelijk 'ruis' en 'elektriciteit' rond snel bewegende spelers.

Van verderaf (2 à 3 meter) valt dit minder op.

Bij Netflix (4k) heb ik dat probleem niet.

Dus ligt het duidelijk bij Telenet / TV box.

In de instellingen van de TV box kan je een optie aanklikken om snel bewegende beelden vloeiender te laten overkomen.

Maar ook dat helpt niet.

Bij de beeldinstellingen verdwijnt dit enkel als je ipv automatisch of 4k kiest voor 1080i instelling.

Maar dat kan toch de bedoeling niet zijn...

Iemand enige suggestie?

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Bewegende beelden voetbal: ruis!

0 Likes
23 reacties
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Op de zenders waar De ronde Van Frankrijk wordt uitgezonden  heb je dit gemerkt

Zou dan kunnen liggen aan tv we heb nog niets gemerkt van dit

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Het kan veel oorzaken hebben, te beginnen op de manier waarop het opgenomen wordt, doorgestuurd en zo verder tot het op uw TV komt. Ik heb niets abnormaals gemerkt. Wat ik wel gemerkt heb is dat de regie de richting van Italië en Spa,je uitgaat. Iemand die heel weinig van koers kent en niet de beelden doorstuurde die op het moment belangrijk waren. Bij groep 2 zijn als er iets aan het geburen was bij groep 1 of omgekeerd. Eerlijk, zonder chauvinistisch te zijn, in België brengen ze koersen beter in beeld hoor. Maar dit is off Topic natuurlijk.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Heisenberg25
Freshman Beetjesweter
Dag van de Chocolade Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Wij hebben de modem CH8568LG en een TV box. Ik vervloek nog steeds de dag dat ik mijn twee Digicorders ruilde voor twee TV boxen (Opnames waren gescheiden bij de Digicorders, nu zijn de opnames op beide tv boxen identiek. Er werd aanvankelijk over 5 jaar opslagperiode gesproken, nu blijkt dat plots maar 1 jaar te zijn! Tv box geeft geen kanaal, noch uur weer, evenmin dat je aan het opnemen bent. Het ergste is echter de beeldkwaliteit, met name bij opnames en uitgesteld kijken van sportwedstrijden zoals voetbal en tennis. Van zodra je uitgesteld (dus ook opgenomen) kijkt is er hapering (trailing/stutter) op de vliegende bal. Had een Samsung Qled 4K gekocht en bij Telenet adviseerden ze overschakelen naar TV box omdat die specifiek zou ontwikkeld zijn om de superieure beeldkwaliteit van QLED technologie te ondersteunen. Ik had vroeger een Panasonic Plasma en op die beeldkwaliteit was totaal niks aan te merken, noch live, noch opgenomen. Ik vrees dat Telenet niet in staat is om een signaal binnen te sturen dat de hoogkwalitatieve TV's van tegenwoordig vereisen. Ik heb eindeloos geprobeerd met de instellingen van zowel de TV box als de TV te spelen met allerhande kombinaties maar er is totaal geen verbetering merkbaar... Uiterst frustrerend in een tijdpark dat zulks geen issue zou mogen zijn, toch? Ideas anyone?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Heisenberg25 

De meeste live beelden zijn 1080i 

de opnames via de cloud zijn 720p 

terug kijk tv is meestal ook 720p

de beste instelling is de tv box dus op 1080i te zetten als je veel live tv kijkt, 

als je Netflix en andere apps veel kijkt zet je het dan best op 4K.

er is al geopperd om een systeem in te bouwen in de tv box dat zich aanpast naar gelang de gebruikte optie (live tv of opname of app).

maar dit is nog niet doorgegeven aan Telenet denk ik.

of dit kan en realiseerbaar is laat ik in het midden.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Als je niet blij bent kan je nog altijd terug naar digicorder

Kan toch niet zijn dat ze in de winkel overdrijven hebben

De klanten verwachten te veel soms dit heeft tijd nodig en nu zeker

0 Likes
Heisenberg25
Freshman Beetjesweter
Dag van de Chocolade Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Ik heb - just in case - 1 van onze twee digicorders bewust niet ingeleverd en daarvoor werd me €50 aangerekend. Ik ben de voeding ervan echter kwijtgeraakt en hoop er ergens een op de kop te kunnen tikken. Ik dacht wel dat er in de Telenetshop werd gezegd dat die digicorders sowieso gede-activeerd zouden worden dus ben ik bang dat die niet meer herkend zal worden door de Telenetdiensten. Enfin, ik ga het wel proberen als ik een voeding vind. Toch effe bijvoegen dat deze beeldweergaveproblemen ook met de zender(s) te maken heeft. VRT is een notoire zondaar. Ook nog: als ik via mijn op de TV aangesloten laptop (HDMI) kijk is het beeld niet alleen veel helderder, maar is de beeldkwaliteit overal perfect. Ben benieuwd wanneer de nieuwste generatie modems ook voor particulieren beschikbaar wordt. Wat de uitleg in de Telenetshops betreft, ze doen hun best maar het blijven uiteraard steeds wel verkoopsgerichte gesprekken hoor...

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Heisenberg25  schreef:

Ben benieuwd wanneer de nieuwste generatie modems ook voor particulieren beschikbaar wordt. 

Op welk model modem wacht je dan precies? Alle aangekondigde modellen zijn volgens mij beschikbaar voor particuliere klanten.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Heisenberg25 je hebt normaal een maand de tijd om je opnames te bekijken zonder problemen, dan moet je hem ofwel binnen doen of de restwaarde betalen en hem behouden met de problemen van een balk in beeld met de tekst dat deze niet meer interactief is en niet meer actief is op de kabel enz.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter

(Ben benieuwd wanneer de nieuwste generatie modems ook voor particulieren beschikbaar wordt )

Er is juist een nieuwe uit zal nu weer een tijdje duren

Van de tv box zal er wel iets moeten uitkomen we zijn nu 4 jaar verder en veel mensen wachten er op

https://elektrozine.be/de-nieuwe-telenet-tv-box-dit-moet-je-weten/

Met de tv zenders zijn er problemen met beeld kwaliteit  telenet is op de hoogte van

Op de digicorders kan je de opnamen altijd zien  maar niet meer opnemen

Gewoon hdmi kabel aansluiten en stroom kabel is genoeg boodschap op scherm klik pijltje of terug knop en is weg de boodschap

0 Likes