Beantwoorden
Phille05
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party!

Salora SBO360 soundbar TV Box

Beste,

 

Ikheb een goedkope soundbar SBO360 van Salora aangesloten met de optische kabel maar ik kan het geluid niet aansturen met de AB, ik moet dus de AB van Salora gebruiken

Zou er in de roadmap van de TV Box ondersteuning komen voor deze ?

Salora zelf heeft geprobeerd om het werkende te krijgen met de Ziggo box in NL maar ook zij falen. Maw zou deze Ziggo box kunnen compatibel gemaakt worden met de NL vendor van die soundbar ?

Tags (3)
0 Likes
12 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Salora SBO360 soundbar TV Box

@Phille05   Ik vrees dat alleen Telenet daar kan op antwoorden. Is het signaal die uit de box komt gewoon een onversterkt signaal? Zoals dit vroeger uit een CD of platenspeler kwam, Die kon je vroeger ook niet verluiden of verstillen via de speler.

Maar is er geen mogelijkheid om de bediening van je soundbar toe te voegen aan je AB van de Telenetbox?

Dan heb ik nog de vraag of je alleen naar TV kijkt met je TV box of ook los van de TV naar radioprogramma's wil luisteren. Als het alleen TV is sluit je misschien best alleen de opt out van je TV aan aan je soundbar en connecteer je de AB van jouw TV met de TVbox.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Phille05
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party!

Salora SBO360 soundbar TV Box

volgt telenet dat hier niet ? Dit is toch HUN domein ?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Salora SBO360 soundbar TV Box


@Phille05  schreef:

volgt telenet dat hier niet ? Dit is toch HUN domein ?


Rechts op het beginscherm kan je wat meer vinden.

Welkom bij de Netweters!

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Salora SBO360 soundbar TV Box

@Phille05  Volgt jou waterleverancier hoe je uw wasmachine aansluit? Telenet levert het signaal en er zijn tal van combinaties mogelijk van versterker, boxen, soundbar enz.

En Telenet zal hier het forum wel volgen en hun conclusies trekken en af en toe zal er een medewerker wel eens tussenkomen maar hier is het vooral klanten helpen klanten. Omdat dergelijke dingen buiten hun verplichtingen vallen. Telenet levert 1 TVbox maar er zijn 10-tallen soundbars. Wie is dan verantwoordelijk voor de compatibiliteit?

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-afstandsbediening-instellen-voor-mijn-tv/ 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Phille05
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party!

Salora SBO360 soundbar TV Box

daarom dat ik ook vraag naar een roadmap, wie weet staat die erop om te ondersteunen.

of zijn er mss generische oplossingen ? Zoals je bij printers hebt ...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Salora SBO360 soundbar TV Box

Een generische oplossing is een verbinding met een hdmi kabel. 

Doordat de fabrikanten geneigd zijn om hun eigen interpretatie te geven, zijn er ook daar gevallen waar het niet lukt. Dat is eerder zeldzaam, maar denk ook aan oudere toestellen, met een oudere hdmi norm of nieuwe toestellen met een nieuwe norm. Er is wel compatibiliteit: doorgaans zal de nieuwe norm wel de oude ondersteunen, maar dit betekent dat de nieuw dan werkt op de oude norm.

Je kan evengoed aan de fabrikant van de soundbar vragen of zij hun toestel niet kunnen aanpassen aan de toestellen van Telenet en zustemaatschappijen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Salora SBO360 soundbar TV Box

Edit:

Door mezelf gecensureerd!

0 Likes
Phille05
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party!

Salora SBO360 soundbar TV Box

seg wa is dat hier weer voor een associaal antwoord, zijt gij mss een HLN commenter ... ? Ik leg NERGENS een verantwoordelijkheid, ik vraag gewoon of er een roadmap is. 

0 Likes
Phille05
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party!

Salora SBO360 soundbar TV Box

idd ik kan bij Salora ook gaan aankloppen (wat ik ook gedaan heb en heb je mss ook gelezen dat 1 van die mannen het getest heeft op hun Next Ziggo box)
Ik zocht mss naar een compatibele oplossing, want ik weet eigenlijk niet welk protocol er over die fiber geschoten word.

Mijn TVBox is trouwens aangesloten op een standaard AOC computer monitor van 23", werkt STUKKEN beter dan een gewone standaard TV met als nadeel dat mijn geluid dus nmet kan geregeld worden

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Salora SBO360 soundbar TV Box


@Phille05  schreef:

idd ik kan bij Salora ook gaan aankloppen (wat ik ook gedaan heb en heb je mss ook gelezen dat 1 van die mannen het getest heeft op hun Next Ziggo box)
Ik zocht mss naar een compatibele oplossing, want ik weet eigenlijk niet welk protocol er over die fiber geschoten word.

Mijn TVBox is trouwens aangesloten op een standaard AOC computer monitor van 23", werkt STUKKEN beter dan een gewone standaard TV met als nadeel dat mijn geluid dus nmet kan geregeld worden


De optische verbinding bestaat reeds lang. Deze geeft enkel verschillenden geluidskanalen door zonder enige sturing. 

Zoals je hier kan zien gebeurt de sturing via de HDMI-kabel volgens he CEC-protocol.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Salora SBO360 soundbar TV Box


@Phille05  schreef:

seg wa is dat hier weer voor een associaal antwoord, zijt gij mss een HLN commenter ... ? Ik leg NERGENS een verantwoordelijkheid, ik vraag gewoon of er een roadmap is. 


Hahaha ja de KRAKS doen een beetje raar soms, maar ze doen hun best  


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Salora SBO360 soundbar TV Box


@Phille05  schreef:

..

Zou er in de roadmap van de TV Box ondersteuning komen voor deze ?

..


@Phille05 bedankt voor je vraag! Zicht op welke toestellen er in de toekomst compatibel zullen zijn met de TV-box, hebben we helaas niet. Bij elke nieuwe software release maken we op De Netweters wel bekend wat erin zit. Alleen krijgen we geen details over types of merken van toestellen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes