Beantwoorden
Goossens
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Handje vol! Netjes!

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

Na enige tijd wat spelen met de nieuwe tv box ben ik voor 99% tevreden . Echter vind ik 2 zaken lastig , 1 de samenwerking tussen al de componenten verloopt voor 60% van de tijd mis bij het opzetten af afzetten van de tv . Bv alles uit blijft bv de tv aan waardoor die op zijn beurt door de cec de reveiver terug in gang trekt in die op zijn beurt weer de tv box . Gevolg fristraties vooral bij mijn vrouw aangezien zij dan niet meer weet wat ze moet doen . Dus de afstandsbediening is heeeeel snel terug vervangen door onze goede getrouwe harmony touche Ultimate . Nr 2 is hier al veel aangegeven , waarom kan je zelf je zenders niet meer nummeren , en dan vooral als je al je fzvo zenders hebt ingesteld waarom krijg ik u de tv gids dan nog steeds al de zenders te zien die ik helemaal niet gevraagd heb . Voor de rest ben ik zeer tevreden , de dolby surround ondersteuning werkt prima zelfs met mijn 7.2.2 opstelling , 4k hdr met netflix werkt ook perfect en over de snelheid heb ik ook zeker geen klagen ! Top 

24 reacties
mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

@Ex-Netweter

Verschil in geluid heb ik ook af en toe.  Vroeger was dit ook soms afhankelijk van zender, vooral tussen bijvoorbeeld één HD en History.

 

Helaas met de nieuwe box ook soms tijdens het kijken zonder iets aan te passen.  En aangezien alles naar mijn Yamaha versterker gaat kan ik perfect zien dat het volume daar niet is aangepast, ook geen wijziging van Stereo naar bijvoorbeeld Mono, of Dolby.

 

Vooral je problemen/opmerkingen doorgeven aan de speciale helpdesk die hiervoor is opgericht.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

@mcasteels1 ik heb al veel gemeld, maar dit niet omdat ik dacht dat het mijn oren waren of de bovenbuurvrouw die haar tv harder zette en de mijne meeging (we hebben identiek de zelfde tv)

Jos

0 Likes
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

Het is idd allemaal heel verwarrend wat betreft het gebruik van de AB. Het was me ook al opgevallen, wanneer ik andere toestellen bedien de tv-box steeds terug aan ging. Het was Cru (technieker TN), die had aangegeven dat de AB via RF werkte. Maar blijkbaar werkt de linkse tv toets via IR en ook via hdmi.

Blijkbaar ging Telenet en/of de fabrikant ervan uit, dat alle gebruikers de tv-box alleen in combinatie met een tv gingen gebruiken? Gefrustreerde smiley

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
Ex-Netweter
 

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

@ppeter ge kunt wel is gelijk hebben, en zoveel verschillende systemen onder mekaar da moet botsen, ik ben er voor mezelf uit nu maar dat wil ni zeggen dat het voor een ander dan goed is, ik wil alles kunnen afzonderlijk kunnen bedienen zonder dat er iets anders aan of uit springt, maar zet ik de tv box aan of uit moet de tv mee aan gaan zonder conflicten en dat is nu in orde, nu de receiver nog als die dan mee aan en uit gaat met tv box dan ben ik heel tevreden, maar ik wil die ook afzonderlijk gebruiken zonder dat er iets anders mee aan of uit gaat, dat word nog wat zoeken.

Jos 

mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

Het is niet verwarrend en eigenlijk heel normaal.  Het is wel een probleem dat de nieuwe TV-box op IR signalen gaat reageren en dat hij dan zichzelf aanzet.  Dat is het basis probleem.  Al de rest zijn bijkomende problemen.  

 

Een ander “probleem” is de uitleg van sommige techniekers en installateurs.  Tegenwoordig is iedereen expert, een experienced Beta tester, ...  problemen aankaarten maar niet uitzoeken hoe iets werkt en verder werken op veronderstellingen zonder feiten.  Foutieve uitleg geven aan gebruikers hoe iets werkt.  Voor je het weet ben je zaken aan het onderzoeken die er niet toe doen.

 

De TV-box moet IR kunnen ontvangen, anders is hij niet compatibel met universele afstandsbedieningen.

De afstandbediening moet IR kunnen uitsturen, anders is deze niet compatibel met oudere TV’s.  Aan de voorkant zit de IR blaster.  Dek maar eens af en verzet je geluid (bij oudere TV’s werkt je volume dus niet meer) als het niet werkt, gebruik je IR (anders RF en CEC over je HDMI).  Of ga in een andere kamer staan.  Zenders verzeten (TV-box) gaat dan weer wel (RF)

 

Dat de TV-box via RF werkt met zijn afstandsbediening is leuk.

En verder is de CEC over HDMI ook heel normaal.

 

Blijkbaar hadden er velen niet door dat zowel afstandbediening alsook TV-Box IR hebben en gebruiken.  Dit is nochtans heel eenvoudig te testen.

 

Meerdere fabrikanten (o.a. Vanaf Apple TV Gen4) gebruiken dit.  Alles werkt daar prefect.  En die Apple TV gaat NIET aan door een ander IR signaal.

 

Neen ik ben geen expert, ik probeer degelijk te testen en feedback te geven.  Als ik ook nog eens iemand kan helpen is dat natuurlijk leuk.

 

Veel plezier met testen en laat ons zoveel mogelijk bugs werken opdat de Box voor iedereen degelijk werkt.

 

PS: zeker geen verwijt naar Telenet.  Zij hebben ook niet alles onder controle en moeten ook “gokken” wie een goede tester is.  Zo heeft mijn vader ook de vraag gekregen om te testen, en hij is echt geen goede Beta tester, ik zal wel mee met hem testen en ervaringen delen Smiley Tong

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal


@Ex-Netweter@  schreef:

@mcasteels1, ik heb nog wel 1 ding dat ik niet vind, soms gaat het geluid ineens harder en ik kom nergens aan, ik begon al aan mijn gehoor te twijfelen, kan natuurlijk aan de zender liggen dat daar iets fout zit.

Jos



Jos, ook al een paar maal meegemaakt.,maar ik kan er nog geen "lijn" in vinden om het door te bellen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

@mcasteels1 ik vind dat u een beetje te kort door de bocht gaat, we zijn allemaal maar mensen en proberen mekaar te helpen, en ook al is het soms giswerk, dat mag u de mensen niet verwijten.

ik betrap uzelf er steeds op dat u de ene keer RF en dan weer FR gebruikt, zoiets maakt het pas verwarrend, elk merk en elk toestel heeft verschillen u, mijn tv bv ontvangt zowel IR als RF en daar liep het mis, ik heb sec uitgeschakeld zodat hij enkel RF ontvangt, en ik heb geen probleem meer, het is voor iedereen nieuw! laar harde woorden weg daar helpt u niemand mee.

0 Likes
mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

@Ex-Netweter,

 

iedereen maakt welke eens typfouten, u ook.  En indien u mijn boodschap persoonlijk gaat opnemen is dat uw keuze, mijn bericht was algemeen een bemerking

0 Likes
Ex-Netweter
 

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

@mcasteels1 arrogant ik gebruik dit woord zelden maar doe dit om aandacht te trekken, tot 3x toe is er u op gewezen en niet alleen door mij, dat het niet FR is Maar RF,  u gaat doodleuk door en vind het niet belangrijk, het is heel belangrijk als er een afkorting is die ik niet kan thuis brengen ga ik googelen, en als uw afkorting niet klopt krijg ik heel andere uitleg, op de koop toe schrijft u een epistel waar u niet mij alleen afbreekt maar ook de mensen van telenet , typfout ok maar als u afkortingen gebruikt zou ik er zeker op letten, kom aub uit uw wereldvreemde toren, zelf fouten neerschrijven en dan iedereen ( uw woorden algemeen) vind ik er heel erg.

Jos 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

@Ex-Netweter @mcasteels1, laten we het vooral vriendelijk houden op De Netweters. Iedereen tracht anderen zo goed mogelijk verder te helpen met zijn of haar kennis. Het is ook normaal dat niet alles voor iedereen meteen even duidelijk is. Gelukkig bestaat er nog Google, een zoekmachine die de meeste van ons wel op de goede weg kan helpen (incl. mezelf van tijd tot tijd Smiley Knipoog).


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.