24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Wij hebben dagelijks problemen. Het eerste sein is dat er op het scherm "bufferen" verschijnt. Dan valt het scherm in een soort bevroren toestand. Soms houd het daarmee op en kunnen we na enige seconden verder kijken. Vrij vervelend...
Ook kan het zijn dat er allerlei codes volgen. Soms gaat dit over en kunnen we terug verder kijken, maar het gebeurt ook dat er raadgevingen volgen om de modem en de TV-box opnieuw op te starten, maar dit heeft soms een verschil, maar meestal niet!!!
Ook wordt er soms gevraagd om de verbinding te testen. Het interne netwerk is altijd OK, maar meestal is de internet verbinden te traag of niet OK.
Enig zoekwerk heeft mij doen verstaan dat dit een gekend probleem is en dat eraan een fix gewerkt wordt. Dit blijft maar aanslepen. Wanneer verwacht men in deze toestand iets te kunnen doen?
Kan ik verder nog iets doen? 10 tallen keren de modem en de TVBOX heropstarten of de test doen heeft geen zin... veranderd niet aan de zaak.
Zeer ongelukkige klant
Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: Slecht signaal
Inhoud gewijzigd door Frederik (mod) | Reden: persoonlijk adres gedeeld
welk internet abonnement heb je?
Als ge een PC aansluit via UTP op de telenet modem e doe een speedtest. Welke snelheid haal je dan?
Hoe is je TV box verbonden met de modem.
- Indien UTP kabel. direct naar modem of via andere netwerkcomponenten?
- Indien WiFi. Afstand en hindernissen tussen TV-box en WiFi zender.
@leonell ik veronderstel dat het op een IP-box gaat, een TV-box gebruikt coax...
Verbinding modem met UTP kabel naar de TV-Box.
Abonnement ONE for 2 met 2 X 10Gb simkaart.
Wifi is gebruikt voor smartphone en PC. Heirop zie ik geen problemen.
Heb de internettest via de analyse van de TV-box gedaan.
Hij duid een probleem aan met de internet verbinding, te traag of niet verbonden. Maar meestal is de test maar goed afgelopen of we zijn terug verbonden.
Maar enkele tijd later zijn de problemen er terug.
Eigen verbindingen tonen nooit enig probleem.
Naar mij schijnt het dat op bepaalde momenten de verbinding overbelast is en niet kan volgen. Hij heeft soms een bericht in die zin...
Groetjes Leonel.
@leonell het is dus een IP-box geen TV-box
best de klantendienst bellen hier zal niemand je kunnen helpen.
Mijn probleem is dat ik niet het verschil weet tussen een ip-box en een TV-box.
Daarom heb ik het plaatje op de ..-box gekopieerd:
model-2008C-STB-TN
FG NO: 91-00940
12v=1a
S/N GAHB41760SMT
CA ID: 226491102748
CPE ID: 008535406303
STB MAC : XXXXXXC46F47
Inhoud gewijzigd door Christof (mod) | Reden: Persoonlijke informatie, MAC-adres
Probeer eens met modem UTP kabel en een ander toestel (laptop) en doe dan eens speedtest. Indien nog problemen probeer eens met een andere UTP kabel, om die toch al uit te sluiten.
@leonell schreef:Mijn probleem is dat ik niet het verschil weet tussen een ip-box en een TV-box.
Geen probleem, een IP Box bestaat niet 🤗...
Een "TV Box IP" bestaat wel, dat is een TV Box zonder coax aansluiting, je kijkt hiermee dus TV via streaming.
@leonell schreef:Daarom heb ik het plaatje op de ..-box gekopieerd:
model-2008C-STB-TN
Je hebt dus de TV Box v2 (met coax).
Vraag is:
De TV Box moet zowel met een coax kabel als met een ethernet kabel aangesloten worden voor de beste werking.
@leonell dus er mankeert iets aan u coax kabel, daar trekt Telenet zich niks van aan en is ook niet hun verantwoordelijkheid, van de aansluiting buiten tot aan de versterker in huis tot daar en al de rest is voor u rekening
best eens een andere kabel proberen (die geen die in de doos zaten)
is het dat niet dan zal er iets mis zijn in u binnenhuisbekabeling
@Master-Magic en we kunnen er hier dan nog uren zitten over discussiëren wat het zou kunnen zijn, @leonell bel gewoon naar klantendienst en ze kunnnen van op afstand zien wat het probleem is 015 66 66 66 hier ga je geen oplossing vinden voor jou probleem.
Het is gratis 😉