24757
netweters
|
152414
antwoorden
|
20700
vragen
|
Deze nacht ontvangen op de tv-box
🙂
Ik heb daarjuist de TV met TV box opgestart en had allemaal fijne gekleurde verticale strepen op het scherm. Na 2 minuten zijn deze automatisch verdwenen, en werkt de TV box als vanouds.
Daarna nog een paar keer heropgestart en alles werkt normaal tot op heden.
@Wheng schreef:
@Tjappe1 schreef:
Ik kan niet in het menu. Ik heb proberen te pairen via deze handleiding. https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mijn-afstandsbediening-is-defect-wat-nu/Je kan proberen om de tvbox een factory reset te te geven. Dit doe je door de 3 knoppen (+, - en aan/uit) op het frontpaneel tegelijk in te drukken en een tiental seconden ingedrukt te houden (het lampje zal eerst oranje kleuren dacht ik, wanneer het wit knippert mag je loslaten).
@Wheng, goed advies! Alleen je factory reset instructies even corrigeren.
Het is beter om de factory reset uit te voeren met 2 knoppen i.p.v. 3. Je drukt dus best de - en de aan/uit knop tezamen in, indrukken van + is niet nodig. De engineers vertelden me dat de 3-knop factory reset bepaalde zaken kan triggeren in de systemen die niet nodig zijn en voor extra problemen kan zorgen.
De 2-knop (- en aan/uit) factory reset is dus the way to go! 😉
@Suzy Bij opgeloste problemen wordt er gesproken dat bij opnames en terugkijk tv teletekst wordt meegestuurd, maar bij een opname van blokken zie ik alleen de optie ondertiteling...
Of is dit letterlijk enkel als er teletekst beschikbaar is, zoals bij npo zenders en niet bij één? Vermits zij enkel ondertitels aanbieden via teletekst?
@Ex-Netweter schreef:
- Teletext is nu beschikbaar in terugkijk-TV en opnames
Of is dit letterlijk enkel als er teletekst beschikbaar is, zoals bij npo zenders en niet bij één? Vermits zij enkel ondertitels aanbieden via teletekst?
@Ex-Netweter, heb dit even naar de engineers gestuurd en zij gaven aan "Klopt, in praktijk gaat het enkel om ondertitels."
@Suzy Wel, het werkt niet. Nergens geeft ie een optie aan voor teletext bij een opname. EN de npo zenders hebben zelfs geen ondertitel optie meer. Kan u dit doorgeven?
Dat moet ik toch tegenspreken, heb deze week een opname gedaan van VRT een en daarop had ik optie van ondertiteling via 888 want als er geen ondertiteling is dan komt er zo balkje met 888 op op het scherm.
dus het werkt wel degelijk bij opnames.
was bij father brown in de middag.
Ik heb nog geen opnames gedaan, maar heb wel met de TV box ook op één al dat zwarte balkje gezien met 888 in, dus vermoed ik wel, mocht je iets opnemen dat dit ook mee opgenomen wordt?
Zwart 888 balkje linksbovenaan is teletext ondertiteling (dit krijg je bij live tv).
Zwart 888 balkje midden-onderaan het scherm is de optie ondertiteling (dit krijg je bij opnames).
@Suzy Kan jij doorgeven dat bij NPO geen ondertitels meer beschikbaar zijn via opnames of terugkijk-tv. Jeezus, testen jullie nu niets? Elke update komen er andere problemen bij...
op NPO is via de telenetbox al geen terugkijk tv, ze bieden dat niet aan, dus dit klopt al niet 😉
kan enkel via opnames een probleem zijn.
live komen ze wel maar veel te snel maar dit komt zo door via de bron ook....
Vandaag (10 juni 2019) ging de box en mijn versterker plots uit, manueel terug moeten aanzetten
@Suzy Staat de ondertitel optie terug aan bij de npo zenders als je een opname bekijkt? Sinds 4.16 was dit weer verdwenen...