24750
netweters
|
152319
antwoorden
|
20691
vragen
|
Vandaag kunnen we met uitzondering van één en Canvas, geen enkele zender bekijken met de melding “ sorry, deze zender is nu niet beschikbaar“? Ik wil gerust de nieuwe tv-box testen en feedback geven, maar dat ik geen tv kan kijken (zender naar keuze) is mij een brug te ver! Dit heb ik met de vorige digicorders/decoders nog nooit gehad!
Ik heb het direct gemeld bij Telenet, en ze hebben een dossier gestart want konden het niet direct oplossen. Ik weet er zijn ergere dingen in het leven, maar de basis en niet naar standaard tv zenders kunnen kijken is echt wel balen!
En ja, wij hadden graag naar de Rode Duivels willen kijken!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Peter nu breekt mijn klomp, da spookt bij telenet ik heb zowel 1 als canvas.
Jos
@Ex-Netweterhij zegt dan ook dat hij één en canvas kan bekijken, en de andere die gecodeerd zijn kan hij niet bekijken,
waarschijnlijk ergens iets fout gegaan in het vernieuwen van de keys voor de zenders tussen telenet en de tv box van telenet.
zouden ze normaal bij telenet kunnen doen dat ze nogmaals een activatie sturen vermoed ik, is in de pc iets aanpassen gewoon 😉
alvast veel succes ermee @ppeter
@Master-Magic sorry ni goe gelezen, in elk geval hier is niks abnormaal, voor wat ik heb, want play more enz gebruik ik ni.
Jos
@ppeter, deze foutmelding heb ik nog nooit gezien. Wel al de 100:70, maar de 100:51 is voor mij volledig nieuw. Waren de zenders gewoon onbeschikbaar toen je de TV-box aanzette of heb je toevallig een volledige reset gedaan ervoor?
Goed dat je het onmiddellijk hebt doorgegeven! Vaak kunnen de collega's aan de lijn zelf een wijziging uitvoeren waardoor het opgelost kan worden, maar helaas zit het probleem soms dieper in de systemen en moeten ook zij hulp krijgen van de backoffice of IT.
@Suzy De zenders waren plots onbeschikbaar na het aanzetten van de tv-box, de dag ervoor werkte alles nog naar behoren. Er is geen reset gebeurd!
Heb vandaag nogmaals gebeld, maar hadden bij Telenet helaas nog geen nieuws/oplossing.
@Master-Magic Volgens mij heeft de persoon van de klantendienst geprobeerd een activatie te versturen, helaas zonder resultaat!
@Arne94 Moet ik de drie toetsen ingedrukt houden en voor hoe lang, en staat de tv-box aan of uit?
Edit: Heb de drie toetsen ingedrukt gehouden maar er gebeurd niets......alleen de afstandsbediening begint te piepen, maar die was ik niet kwijt?
@ppeter schakelaar uit, 3 toetsen ingedrukt houden en aan zetten, wachten tot het knippert.
maar probeer anders eerst de gewone reset via instellingen. of met 2 toetsen +- en - en ook schakelaar uit en aan.
Jos
@ppeter Klopt wat Jos hierboven zegt, de schakelaar aan de achterkant uit zetten. De 3 knoppen aan de voorkant ingedrukt houden terwijl je de schakelaar aan zet, en dan wachten tot het ledje knippert.
@Ex-Netweter Enkel bij die Factory Reset met 3 knoppen gaan de keys "ververst" worden die zorgen voor het descramblen van de kanalen. Die andere 2 resets gaan dus in dit geval niet van toepassing zijn om het probleem proberen op te lossen!
@Arne94 ok genoteerd, maar ikzelf heb geen problemen, dus ik blijf er af.
Jos
@Arne94 @Ex-Netweter Beste heren, mag ik jullie van harte bedanken voor jullie hulp en oplossing!
Het is gelukt en kunnen alle zenders terug bekijken, ik kreeg in het begin nog wel heel even de melding te zien maar met code 100:70, maar deze verdween snel en nu werkt alles terug naar behoren.
@Suzy Kan jij eventueel aan de klantendienst doorgeven dat het momenteel in orde is?
@ppeter Geen probleem! 🙂
En ja het kan zijn dat dit nog enkele minuten duurt na de reset. Vandaar dat je nog even die 100:70 zag.
Ik had hetzelfde probleem. Het resetten met de 3 knoppen werkt ! Tx a lot!