Beantwoorden
GrietDJ
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

Beste forummers of zo.

Na mijn laatste gesprek net met de 'technische dienst' van Telenet ben ik in de war. Er zijn nu 3 interventie's geweest op mijn adres, vanwege storing in het tv signaal. Ik heb enkel digitale tv van Telenet. Verder niets. Na twee controles en in het licht van de nieuwe woonwijk hier vlak bij waar woningen en 3 flatgebouwen staan werd er afgesproken de netwerktech in te schakelen. Er zou nog een netwerktech langs komen werd door de tweede tech gezegd. Oke, goed. Wij wachten af. Een maand, 5 weken, 7 weken. Uiteindelijk bel ik naar de klantendienst. Of het nodig was om nog langs te komen vroeg die mens? Ja, de storing is nog steeds niet verdwenen.

Nu, heeft de derde tech, (netwerktech?) een versterker vervangen. En plots krijg ik een factuur van 64€. Ik viel uit de lucht. De uitleg van de klantendienst, a ja, de vorige twee interventie's waren gratis, maar nu heeft de technieker gewerkt, en dat is niet gratis meneer. Goed ja, maar de storing is bij bepaalde tv zenders weg, maar bij sommige nog steeds niet. ik werd ook niet vooraf ingelicht of er kosten waren verbonden aan de interventie. Dit is dus een opgedrongen verkoop geweest van 'iets'. En het probleem is er niet door opgelost.

Nu ben ik echt in de war, want een van de signalen was 69%, wat aanvaardbaar zou zijn, na vervanging van die 'versterker' was het signaal 71%. Ik vroeg of het normaal is dat die 'versterkers' slijten, en dat is inderdaad zo. Maar nu zegt een tech aan de telefoon dat de modem vervangen is en dat is niet gratis. De naam van de modem is nog steeds hetzelfde, en het modem paswoord is ook hetzelfde. Dan is de modem toch nog steeds dezelfde WITTE modem denk ik dan?

De netwerktech verving een zwart apparaatje. Ik heb hem er mee zien rond lopen.

Wel, nu heb ik een klacht lopen want we betalen dus 64€ voor een niet vervangen modem of zo?

En we betalen 64€ voor niets want de storing is niet verholpen.

Nu zou het liggen aan het feit dat we een oude decoder hebben, een gekocht toestel nog. Jaa, echt waar. Ik vraag dus een vierde interventie de storing verder te onderzoeken. Niet om een nieuwe decoder te zetten, een jaar gratis, en dan huren. Want dat is wel wat de tech aan de lijn heeft gezegd een half uur terug. Dus de nieuwe decoders gaan woensdag terug de camionette in, ik moet ze niet. Trouwens, wie zegt dat de storing te wijten is aan de MD2200 of aan de MD2100?? Eerder was het een probleem in het netwerk, dan was het een lokaal probleem bij mij thuis, dan was het een versterker die plots een modem is, en nu misschien de decoder? 

De oorzaak is onbekend en ik word op kosten gejaagd terwijl men verder volgelpik speelt, of darts.

Zijn dit de nieuwe spelletjes die Telenet moet spelen sinds een Aussie eigenaar is geworden van dit bedrijf? Want laat ons eerlijk zijn het is er niet beter door geworden.

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Storing tv beeld

16 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Berichten: 2379
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?


@GrietDJ  schreef:

Na mijn laatste gesprek net met de 'technische dienst' van Telenet ben ik in de war.


Na het lezen van je uitleg zijn wij ook in de war

Je zegt dat je alleen TV hebt van Telenet, maar dan spreek je van een modem met een paswoord.

Een modem van Telenet heeft geen paswoord (er is geen web interface waar je toegang op hebt).

Spreek je dan van het WiFi wachtwoord (maar gezien je geen Internet hebt van Telenet is dat toch volledig irrelevant?


@GrietDJ  schreef:

Nu, heeft de derde tech, (netwerktech?) een versterker vervangen. En plots krijg ik een factuur van 64€.


Het vervangen van de versterker (de technische term is de NIU) is gratis. Dit behoort tot de basis installatie van een Telenet aansluiting.

Betaal dus de factuur zonder de 64€, en stuur een klacht via het klachtenformulier (vooral gezien het probleem niet werd opgelost).

Bij een storing op het (TV) signaal is de vervanging van de NIU een correcte maatregel (en lost in vele gevallen het probleem op)

 


@GrietDJ  schreef:

Ik vroeg of het normaal is dat die 'versterkers' slijten, en dat is inderdaad zo. Maar nu zegt een tech aan de telefoon dat de modem vervangen is en dat is niet gratis. De naam van de modem is nog steeds hetzelfde, en het modem paswoord is ook hetzelfde. Dan is de modem toch nog steeds dezelfde WITTE modem denk ik dan?


Welke modem heb je nu? De term "witte" of "zwarte" modem zegt ons natuurlijk niets. Kijk een welk type modem je hebt, hier zie je de lijst van Telenet modems:

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over...

PS1

Met de naam bedoel je waarschijnlijk het WiFi SSSD (gezien je geen internet hebt is dat ook niet relevant)? Een correcte modem naam is bijvoorbeeld CH7465LG, CH8568LG, etc).

PS2

Gezien je TV kijkt via de coax (DVB-C) met een digicorder (AD2200), heeft een modemwissel ook geen enkel effect op de kwailteit van het TV signaal 🤔.

 


@GrietDJ  schreef:

Nu zou het liggen aan het feit dat we een oude decoder hebben, een gekocht toestel nog. Jaa, echt waar. Ik vraag dus een vierde interventie de storing verder te onderzoeken. Niet om een nieuwe decoder te zetten, een jaar gratis, en dan huren. Want dat is wel wat de tech aan de lijn heeft gezegd een half uur terug. Dus de nieuwe decoders gaan woensdag terug de camionette in, ik moet ze niet. Trouwens, wie zegt dat de storing te wijten is aan de MD2200 of aan de MD2100?? Eerder was het een probleem in het netwerk, dan was het een lokaal probleem bij mij thuis, dan was het een versterker die plots een modem is, en nu misschien de decoder? 

De oorzaak is onbekend en ik word op kosten gejaagd terwijl men verder volgelpik speelt, of darts.


De nieuwe decoders zijn TV-boxen, en deze krijgen hun signaal niet meer via de coax, maar via het IP netwerk.

Het is dus zéér goed mogelijk, dat uw probleem volledig opgelost wordt door over te schakelen naar de nieuwe TV Box. Niet omdat de oude decoder defect is, maar omdat het DVB-C signaal op jouw coax verstoord is.

Nadeel van de TV-Box IP is:

  • je kan ze niet kopen (de huur van de eerste is normaal inbegrepen in je abonnement, de 2de moet je huren)
  • een TV-Box werkt normaal alleen als je ook internet van Telenet hebt (tenzij de technieker deze kan installeren op jouw "internetloze modem"). Dat zou een interessante wending zijn  😁

@GrietDJ  schreef:

Zijn dit de nieuwe spelletjes die Telenet moet spelen sinds een Aussie eigenaar is geworden van dit bedrijf? Want laat ons eerlijk zijn het is er niet beter door geworden.


Welke Aussie bedoel je (en wat heeft dit met jouw probleem te maken) 🤣

WG94
Experienced Meesterweter
Berichten: 2698
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

Heeft hij enkel de versterker vervangen?

Die is eigendom van Telenet en behoort tot de "basisopstelling". Als die defect is moet die normaal kosteloos vervangen worden, aangezien je dat normaal niet zelf mag doen.

Eigenlijk hetzelfde voor de modem. Ook die is eigendom van Telenet, bij defect hoort die ook kosteloos vervangen te worden (de installatie is niet perse gratis, maar als het een technieker is die het defect opmerkt en je dus niet de kans krijgt om zelf de vervanging te doen dan lijkt het mij niet logisch dat die visite aangerekend wordt.)

 

Ik weet ook niet zo goed hoe ze aan € 64 komen, want een betalende afspraak van een technieker kost minstens € 85. Wat staat er net op het factuur?

 

Als je niet akkoord bent dien je klacht in bij Telenet, indien ze niet tijdig antwoorden of je bent niet tevreden met hun antwoord dan kan je het probleem escaleren naar de Ombudsdienst. Alle info Ontevreden? Laat het ons weten | MyTelenet 

 


@flip1953  schreef:



@GrietDJ  schreef:

Zijn dit de nieuwe spelletjes die Telenet moet spelen sinds een Aussie eigenaar is geworden van dit bedrijf? Want laat ons eerlijk zijn het is er niet beter door geworden.


Welke Aussie bedoel je (en wat heeft dit met jouw probleem te maken) 🤣


Ik vermoed dat het hier een verwijzing is naar John Porter, die volgens Wikipedia Australisch-Amerikaans is. 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GrietDJ
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

Wel ja, het wifi pass is inderdaad irrelevant en die box die zou komen zal dan met activatie van een Telenet internet abo gepaard gaan. De uitleg aan de telefoon is raar maar dat komt waarschijnlijk omdat we die factuur van 64€ moesten betalen. Anders komt er geen tech meer om het probleem verder te onderzoeken. Bij wijze van alterantieve oplossing voor die onduidelijke factuur heb ik geschreven naar de ombuds voor telecommunicatie. Voor de duidelijkheid, we zijn bijna 20 jaar klant bij dezelfde coax leverancier. Daar mag een betere service tegenover staan vind ik.

Op het interventierapport, op beide laatste rapporten meerbepaald staat nul info, enkel de te onderzoeken probleemstelling.

Om de factuur van 64€ te rechtvaardigen vertelde men mij aan de telefoon dat de modem vervangen werd.

CH7465LG-TN is de modem en die hangt hier al 10 jaar geloof ik.

Wat verder voor verwarring zorgt bij de techniekers, de storing is enkel bij herbekijktv, en die komt normaal ook via internet. Maar er is geen vast internet meer we hebben enkel een unlimited mobiel abo en een modem met simkaart.

GrietDJ
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

Sinds John merken wij al enkele jaren een sterke verslechtering van de klantvriendelijke service. Vroeger maakten wij reclame voor Telenet, we haalden ook de schoonouders over te verhuizen van Proximus toen nog naar Telenet. Dat zullen we nu wel laten.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 6601
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

@GrietDJ  Terug kijk tv gebeurt nog grotendeels via tijdelijke digitale coax zenders, door je probleem op de kabel zal dit ook de oorzaak zijn, de technieker moet buiten eens kijken of er ergens verlies op de kabel zit, het kan de aansluiting zijn dat slecht contact geeft buiten of iets anders op de kabel buiten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.


Fiber: 8500/2400
luc55
Experienced Meesterweter
Berichten: 4550
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

Er zal ergens een fout gemaakt zijn 

Het bedrag is 85 euro voor een herstelling als het bij jouw ligt 

Dat is niet het geval laat het via de link weten aan telenet 

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/ik-heb-een...

Later kan je door geven aan de ombudsdienst telecom 

Aan telefoon kan je het ook regelen om een creditnota te krijgen maar je moet op juiste persoon komen 

Niet de juiste persoon leg onmiddellijk af en bel opnieuw tot je de juiste persoon krijgt aan de lijn 

GrietDJ
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

Ik heb dat klachtenformulier gebruikt met de vraag of het facturatieprobleem via die weg sneller kan worden opgelost. Vorig jaar was er echter een ander facturatieprobleem. Ik betaal dig tv jaarlijks. Plots gelukwensen ontvangen met mijn nieuwe installatie, een terugstorting van mijn jaarabo en plots ging er maandelijks een bedrag van mijn rekening af voor dig tv. Daarvoor moest de ombuds ook al tussen komen. Ik heb het echt gehad met die facturatiedienst van Telenet. Eenzijdige contractverbreking vorig jaar en nu terug een factuur die niet klopt. Ik hoor gewoon jaarlijks 1 factuur te krijgen, sindsdien heb ik ook jaarlijks dit soort 'fout gemaakt' complimenten. De concurent TV vlaanderen heeft nu ook een app, die beter werkt dan deze van telenet, bijna dezelfde tv zenders en net zo veel herbekijk tv dan telenet. Opname gaat middels aansluiten externe schijf. Die is snel gefixt, want zo als het er nu voor staat ga ik niet lang meer Telenet klant zijn. En als ik terug vast internet moet nemen al helemaal niet meer. Dat gebruik ik onmiddellijk easyswitch.

GrietDJ
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

De eerste tech heeft gekeken daar. De tweede tech vroeg of de eerste gekeken heeft en vond het niet nodig opnieuw te kijken. De derde tech, de netwerktech heeft nog een tweede maal naar dat bakje gekeken tegen de gevel van de buren en niets gezien dat fout is. Maar als ik het goed begrijp ligt het aan het coax signaal. Maar dan komt die netwerktech bij wijze van bezighoudingstherapie want die heeft hier dan in feite niets te zoeken als het probleem bij de coax ligt?

Dan zitten er door de nieuwe woonwijk achter de huizen overkant straat gewoon te veel mensen op die kabel en is de kous af?

Wat gaat die netwerktech morgen doen, internetsignaal activeren op de oude modem en die twee boxen installeren? Dat zal dan mooi tegen zijn dingding sneeuwen morgen.

luc55
Experienced Meesterweter
Berichten: 4550
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

De snelste manier is de telefoon dat het dan opgelost geraakt dat weten we niet zeker 

Spijtig dat je al problemen hebt met de factuurdienst ja dat kan nog blijven duren dit horen hier af en toe terug komen bij de zelfde klanten 

Ik zeg altijd tegen vrienden neem een nieuw e-mail adres en een nieuwe abo bij een verhuis , dan start je als nieuwe klant en neem je de oude rommel niet mee 

Natuurlijk ben je voordelen kwijt of abo dat bij jouw paste dat niet meer bestaat 

Je kan dan wel gebruik maken van een promo dan 

Zoals ik hoor ben je best dat je naar de ombudsdienst telecom weer stapt 

Anders stap je even over naar een andere aanbieder kan je later terug komen , ben je af van de oude rommel start je terug opnieuw

Het zal wel in orde komen en ze zullen wel een credit nota maken en een   commerciële geste zal je ook krijgen maar de tijd dat je er in steekt ben je kwijt 

luc55
Experienced Meesterweter
Berichten: 4550
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

De telenet node kast zal overbelast zijn 

Er zijn veel abo bijgekomen de laatste tijd en de Orange klanten klagen ook vanaf de vakantie met haperingen en vanaf sept van upload problemen 

GrietDJ
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

Overstappen betekent terug komen met digitale tv + internet, ik zal dat tv abo niet meer krijgen, en al helemaal niet meer met de eigen oude decoders. Overstappen is juist wat ze willen. De tech medewerker vroeg 5 maal in 30 seconden, 'moet ik je abo stop zetten, dat kan ik nu onmiddellijk doen he, moet ik het nu stopzetten? Ja maar moet ik het nu stop zetten, ik kan dat ...... "

Neen, ik blijf zo lang mogelijk een weinig opbrengende klant en ik ga het ze lastig maken ook, dat doen zij momenteel ook blijkbaar. Maar dan moeten ze ook verdragen dat ik mee speel. Anders hadden ze niet zelf moeten beginnen met spelletjes spelen.

Bij de ouders en schoonouders doen ze het niet want dat zijn oude(re) mensen, eenzijdig abo stopzetten etc wat ze vorig jaar in juli presteerden. Nu een factuur van 64€ voor ?? De verslagen van de tech die langs komen zijn leeg. Wat zijn ze komen doen? Ik kan niets bewijzen he, ik heb zo geen poot om op te staan. Die leveringsbon gaan ze steeds opstellen in de auto. Welnu, IK zal de eerste zijn die aan die auto staat, en de tech die straks woensdagochtend komt vertrekt hier pas nadat ik de mail heb ontvangen, EN gelezen. Ik blaf dit nu, maar ik kan ook bijten.

WG94
Experienced Meesterweter
Berichten: 2698
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?


@GrietDJ  schreef:

Overstappen betekent terug komen met digitale tv + internet, ik zal dat tv abo niet meer krijgen, en al helemaal niet meer met de eigen oude decoders. Overstappen is juist wat ze willen. De tech medewerker vroeg 5 maal in 30 seconden, 'moet ik je abo stop zetten, dat kan ik nu onmiddellijk doen he, moet ik het nu stopzetten? Ja maar moet ik het nu stop zetten, ik kan dat ...... "

Je hebt hier de afgelopen dagen toch zelf ook al gedreigd om je abonnement stop te zetten, dus wie weet wat heb je tegen die medewerker gezegd om die reactie te krijgen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Meesterweter
Berichten: 4550
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

Klopt sommige zaken krijgen ze niet opgelost , dat is hier maar ook bij andere aanbieders 

Maar mensen zien of het belangrijk is of het nu een app is dat niet werkt of toestellen die moeilijk doen 

Daarmee moet je zien zoals je zegt nu ben je beter af dan een nieuw contract dan hou je het zolang je kunt met de gebreken er bij 

De techniekers zijn maar tussen persoon zij maken geen rekeningen tegen de jongens iets van zeggen heeft weinig zin en nu zeker nu dat Unit-t helpt 

GrietDJ
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Storing tv-signaal en interventie aangerekend, oorzaak?

De waarheid, dat ik 64€ betaald heb en dat het probleem na drie interventie's niet opgelost is. Als ze het niet opgelost krijgen dat ik beter over stap naar een betere provider. Meer niet. Maar de man was te gretig om gauw snel mijn abo stop te zetten en liet zodoende in zijn kaarten kijken. Dan hebben ze me liggen en kan ik terug keren met de voorwaarden die zij stellen voor aansluiting. De nieuwe box is nodig, en je hebt internet van Telenet nodig .....

Een tv abonnement staat al 7 jaar of langer niet meer aangeboden op de telenet website Dat weet ik omdat ik toen ben verhuisd naar een andere provider en kort daarna ben teruggekeerd naar Telenet. Bij wijze van uitdoofscenario van losse tv abonnementen is dat, ook dat kan ik u vertellen. Ik ben in het jaar 2018 teruggekeerd naar Telenet, na een pauze, en dat was na het fout toepassen van de toen door minister De Croo Alexander uitgevonden easy-switch procedure. Daardoor stond mijn vaste landlijn bij de concurent en tegelijk bij Telenet. Dat deel betaalde ik toen dubbel. Sindsdien weet geen van beide providers meer waar mijn nummer vast hangt en heb ik geen vaste telefoon meer. Zelfs tijdens de bescherming tijdens de betwisting heb ik twee aanmaningen met interest gekregen van de Telenet facturatiedienst die de ombuds ook telkens moest herroepen waarna Telenet deze ook twee maal introk. De uitleg was toen dat de facturatiedienst niet van Telenet is maar extern. Dat was, en is waarschijnlijk ook nu nog steeds uitbesteed. En daarom wist de facturatiedienst dus zogezegd niet wat er speelde en ze deden gewoon hun werk. Jahaa, gewoon hun werk. Amehoela.

We zijn daarna klant geworden op mijn naam, en mijn mailadres om die oude rommel niet me te sleuren, maar het woonadres is niet veranderen. Verhuizen om die reden is geen goed idee, dus dat voorstel om bij verhuis met een nieuw mailadres aan te komen is een goed idee, maar als je en huis hebt gekocht verhuis je minder snel. Verder raad ik aan niet nog meer in dit potje te roeren want het zou wel eens kunnen stinken als ik dat onderwerp terug moet oprakelen. Ik heb de brief en de mails nog van de ombudsdienst die toen 7 maanden lang heeft bemiddeld.

Ga je mij nu gaan beschuldigen van iets of mij woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb? Verklaar u nader alsjeblieft, want ik probeer wel beleefd te blijven ondanks een lange voorgeschiedenis die al enkele jaren niet al te proper meer is.