24806
netweters
|
152826
antwoorden
|
20743
vragen
|
Hallo allemaal,
na jaren tv gekeken te hebben via satelliet en na de derde ontvanger die stuk gegaan is zijn wij overgestapt naar de tv box.
dus sinds zaterdag 15/01 zijn we in het bezit van een tv box.
na deze aangesloten en opgestart te hebben blijkt dat bepaalde zenders niet werken of blokvorming geven.
de zenders waar het over gaat zijn alle v t m zenders , canvas , de regionale zender en nog enkele, al de andere werken perfect (live kijken)
de coax kabel is rechtstreeks op de netwerkverdeler aangesloten daar ik geen wanddoos heb voor tv of radio.
de connectoren op de coax kabel heb ik zelf gemonteerd (hier heb ik ervaring mee doordat ik steeds mijn kabels zelf heb gemaakt voor de satelliet , ontvangers enz).
mijn coaxkabel was een rg6 coaxkabel , ik dacht dat het hieraan lag maar blijkbaar is dit niet het probleem daar ik deze morgen de tri6 kabel heb gekocht .
maar bij deze kabel blijft het probleem bestaan .
ik heb al van alles geprobeerd zoals ander f connectoren , andere i e c connectoren , toch anders aangesloten daar ik dacht misschien moet het met deze vorm van digitale tv anders , maar niets helpt.
wat ik ook ondervonden heb is dat als ik de coaxkabel van de netwerkverdeler loskoppel dat op het moment dat ik hem uit de vrouwelijke connector haal een stroomstoot krijg , iets meer dan statische elektriciteit maar genoeg om te verschieten natuurlijk.
ik heb een vermoeden dat misschien de netwerkverdeler niet meer naar behoren werkt of dat er misschien iets scheelt aan de coaxkabel die van buiten
Opgelost! Ga naar oplossing.
er zal buiten een probleem zijn
ze kunnen aan telefoon een test doen
het stopcontact is geaard en is aangesloten
@vincent-1972 schreef:ik heb een vermoeden dat misschien de netwerkverdeler niet meer naar behoren werkt of dat er misschien iets scheelt aan de coaxkabel die van buiten
Gezien je toch zoveel ervaring met het aanbrengen van coax F-connectoren, zou ik eens de inkomende kabel van Telenet rechtstreeks verbinden met de TV box (dus de NIU bypassen).
Theoretisch mag dit niet zonder NIU, maar je zou nu perfect beeld moeten hebben, tenzij er iet scheelt aan de buitenkabel
Dan weet je of het probleem veroorzaakt wordt door de NIU?
PS. Welke netwerkvedeler heb je? Is de buitenkabel rechtsreeks aangesloten op de NIU?
Of komt deze vanuit de woning van je schoonouders?
ik heb een beetje ervaring met f connectors , dit omdat deze die allemaal op mijn schotel ontvangers (l n b 's) aangesloten waren zelf gemonteerd zijn.
ik kan proberen de inkomende kabel via een koppel connector en verleng coaxkabel te verbinden met de tv box.
wat mij ook opgevallen is is dat ik een +4dB aansluiting moet gebruiken om beeld te krijgen op de andere zenders , dit terwijl de afstand van de n i u tot aan de tv box hooguit 8 meter is.
@vincent-1972 schreef:wat mij ook opgevallen is is dat ik een +4dB aansluiting moet gebruiken om beeld te krijgen op de andere zenders , dit terwijl de afstand van de n i u tot aan de tv box hooguit 8 meter is.
Je hebt gewoon een Telenet technieker nodig.
Die moet ervoor zorgen dat je een goed signaal krijgt.
Ik gok er zelfs op dat er een filter zit op jouw coax aansluiting (buiten op de paal of in de paddestoel), gezien je al jaren geen TV meer had)??
De technieker zal het signaal uitmeten en het nodige doen. Deze interventie is gratis (alles voor de NIU is voor Telenet).
Ik heb vorige donderdag de klantendienst gecontacteerd via mail maar tot op vandaag geen reactie ontvangen .
indien dit blijft misschien toch terug een satellietontvanger aanschaffen
@vincent-1972 en naar welk mail adres heb je dat gestuurd? 🤔 probeer het eens via deze link: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/forms/technisch/
of bel eens naar 015 66 66 66 want met hier te klagen zal u probleem niet opgelost raken 😉
ik denk dat ik hier nog niet geklaagd heb hé,
mijn vraag was hier of iemand wist waar het probleem kan aan liggen
u voelt zich precies persoonlijk aangesproken om dadelijk zo een reactie te geven i p v misschien een goede tip
ik weet echt wel naar waar ik een mail moet sturen of naar welk nummer ik moet bellen hoor, ik ben trouwens al bijna 20 Jaar klant bij t.net
We zijn hier om elkaar te helpen, laten we het dan ook niet op de spits drijven, @Ex-Netweter @vincent-1972 . Tip: je kan de klantendienst ook via Messenger, Twitter en Whatsapp bereiken. Het is best dat je signalen nagekeken worden.
alvast bedankt Lieselot,
ze hebben mij gebeld een half uurtje geleden en er blijkt volgens de persoon aan de telefoon een serieus probleem te zitten in het signaal .
blijkbaar heb ik een heel zwak signaal
het kan dus ofwel aan de aansluiting in de kast buiten zitten , in de kabel die binnen komt , een hele kleine kans van een filter in de kast of de N i u
ze gaan iemand langs sturen
De kans van een filter (zoals @flip1953 eerder ook al aangaf) lijkt me helemaal niet zo klein. Als je een aansluiting aan de gevel hebt is dit makkelijk te zien.
In het verleden werden deze geplaatst wanneer je wel Telenet internet abonneerde, maar geen TV abonnement wilde hebben. De analoge UHF/VHF frequenties werden dan door middel van een filter tegen gehouden, om zo te voorkomen dat je zonder te betalen toch TV zou kunnen kijken via de inkomende coax.
Inmiddels hebben we de switch van analoog naar digitaal gehad en zitten de TV signalen nu digitaal op andere frequenties dan voorheen. Hier werkt het filter minder goed, wat zou kunnen verklaren dat het signaal nog wel door komt, maar erg verzwakt.
We zullen afwachten wat de technieker gaat vinden.
@vincent-1972 al 20 jaar klant en ze reageren niet op je mail 🤔 als je ze contacteert via deze link: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/forms/technisch/ reageren ze binnen de 2 dagen 😉 en ik spreek van ondervinding 🙂
en persoonlijk aangesproken? 😂 helemaal niet ik vroeg me alleen af wat dat fameuze mail adres dan wel was, en nu je de moeite doet om eens te bellen sturen ze wel een technieker langs vandaar mijn reactie met hier te posten zal u probleem niet opgelost raken...
Uw mening heb ik niet nodig