Beantwoorden
Pé
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Alles op zijn plek! Netjes! It's your second party! En we zijn vertrokken!

Synology cast naar TV-box (DCX960)

Vanuit de Youtube of Netflix app op mijn gsm kan ik casten naar mijn digibox TV-box. Ik zou dit ook graag kunnen met films die op mijn Synology NAS-server (DS918+) staan. Wanneer ik via de Synology DS-Video app een film kijk kan ik deze enkel casten naar Chromecast. Dit is een Chromecast van de eerste generatie en deze schokt wanneer de films te groot zijn. Hoe zorg ik ervoor dat ik deze naar de Telenet Digibox TV-box kan casten, net zoals Youtube en Netflix dit kunnen?

0 Likes
4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synology cast naar TV-box (DCX960)

@Pé op de Telenet box kan dit niet, dit word niet ondersteund, op de oude digibox en corder kan dit wel via je internet netwerk....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Synology cast naar TV-box (DCX960)

@Pé 

Je kan niet casten naar de TV-box.

Netflix en Youtube zijn apps die op de TV-box staan.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Synology cast naar TV-box (DCX960)

@Pé gezien je spreekt over de DCX960, spreek je over de nieuwe decoder van Telenet. Dit is de Telenet TV-box, men spreekt dus eigenlijk niet meer over digibox/digicorder. Heb daarom je titel en de verwijzing in je topic aangepast, om verdere verwarring te vermijden. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Synology cast naar TV-box (DCX960)

De beste oplossing is de chromecast ultra te kopen die je op 5GHZ wifi kan aansluiten.

Deze heeft totaal geen buffer problemen meer. 

Ik kan zelf 4k streams naar mijn tv streamen vanuit mijn nas.

Je moet wel rekening houden met de buffergrootte van je nas zelf. Meestal bij de nieuwere type Nas kan je perfect 4k streamen omdat deze beter buffering doen. De oudere nassen kunnen alleen maar op 1080p streamen. Probeer anders een film op een ander device te downloaden en vandaar te streamen, zie dan of het werkt of niet, dan kan je uitsluiten dat het de nas is. 

Hetgeen je ook kan doen is een streamingbox aanschaffen. Deze devices werken soms zelfs met android en dus kan je bijvoorbeeld VLC player installeren om je video's te bekijken.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes