24757
netweters
|
152457
antwoorden
|
20708
vragen
|
Hey iedereen,
Ik heb een tijdje geleden een vraag gesteld ivm tv box 1ste generatie. De algemene consensus was dat ik beter m’n box zou inwisselen. Dat is ondertussen gebeurd. Ik kreeg een gerefurbished exemplaar van de 2de generatie. Nu moet ik zeggen dat de beeldkwaliteit serieus te wensen overlaat. Het beeld is niet scherp kleuren zijn gecrusht. Wat dat betreft was de 1ste generatie beter van beeld opbouw, zeker qua scherpte en kleuren. Alle kabels zijn ok en in orde, het verschil is frappant en zeer duidelijk. Iemand suggestie…? Wissel ik hem terug in? Zou de IPTV Box een oplossing zijn? Het is toch niet normaal dat ik er zelf zo moet achteraan lopen om dit in orde te krijgen. De kosten gaan omhoog maar de kwaliteit en dienstverlening nemen een serieuze duik naar beneden. Ben zeer teleurgesteld.
Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: TV Box 2de generatie
Dus…..na de suggestie van de mensen op dit forum heb ik het beeld aangepast naar “1080” en ik moet zeggen dat het beeld idd scherper oogt en aanvaardbaar is maar elke keer als je de tv terug aanzet staat de instelling niet meer op “1080” maar “Automatisch”. Afgelopen week waren er drie collega’s die zonder dat ik hen erop had aangesproken ook vonden dat de beeldkwaliteit er de laatste tijd op achteruit was gegaan. Ben nu toch eerder geneigd om te denken dat er ergens anders een probleem is.
@Jo77 schreef:Wissel ik hem terug in? Zou de IPTV Box een oplossing zijn?
Als ik de commentaren lees van de klanten die de nieuwe TV-Box IP gebruiken, zijn deze over het algemeen tevreden, en vinden de beeldkwaliteit toch beter (hoewel dit soms wel subjectief is). Waarom niet gewoon proberen?
Dit kost je maximaal 5.27€ per maand (huur 2de TV Box), of 18 cent per dag dat je er twee had ...
Hier ook: Deze zomer van de HD digicorder naar nieuwste TV-box gegaan. De kwaliteit is er op achteruit gegaan. Op drukke momenten moet het beeld eerst 'bufferen' om de volledige scherpte te behalen, die dan ook nog steeds ondermaats is.
Alles geprobeerd ivm TV box op 1080i/P instellen zodat de upscaling door mijn Lg oled wordt gedaan, ook daar diverse instellingen geprobeerd.
Conclusie: telenet trekt iedere TV klant een dikke ***** af. Telkens meer betalen, maar ook weer iets minder krijgen terwijl we vooruit zouden moeten gaan met een nieuwe box. SCHANDE!
@Tiezz vrees dat dit de upscaling is van de tv box in samenwerking met je tv,
op sommige tv's werkt deze goed en op andere weer niet,
ik heb 2 tv boxen gehad, eerst als test de V1, die werkte heel goed op m'n tv, en dan daarna de V2 gehad, en die gaf ook een goed beeld af hier,
alles op 1080i gezet omdat de meeste zenders maar max 1080i doorgeven op de kabel, beste is dan te testen om je tv alles te laten upscalen.
kan zijn dat die er moeilijk mee kan omgaan met de tv box.
kan u zeggen, ik heb hier zelf een tv met CI+ module, dus rechtstreeks zonder een tv box ofzo er op en sommige zenders zijn wel niet zo denderend bij snelle bewegingen,
VRT1 heeft al 2 jaar bijna een nieuwe encoder bij telenet en dat beeld trekt op niets meer, play6 gisteren bekeken tijdens de voetbal en dat was ook geen goeie kwaliteit door te weinig bitrate tijdens de voetbal (vroeger nog een test maandje gehad op de sportzenders, dat was toen ook niet zo denderend beeld).
dus is deels de uitzendingen op de telenet kabel ook spijtig genoeg.
als ik dan een 4K film bekijk merk ik het verschil wel, kijk daarom nog amper gewone tv door de lage kwaliteit soms op de zenders van beeld.
Heb alle beeld-instellingen op de TV-box afzonderlijk getest op mijn LG G3 oled icm diverse instellingen op de TV zelf.
Het beeld blijft gewoon ondermaats. Het beeld is vaak zelfs slechter dan op de HD digicorder. Telenet knijpt de bitrate gewoon af, en zet iedereen keihard in't zak die aan deze prijzen traditioneel TV willen kijken.
@Tiezz de bitrate's zijn net hetzelfde van de digicorder als de tv box, probleem zit hem in dat de digicorder tot max 1080i ging van beeldkwaliteit en de zenders dit ook zijn, en de tv box gaat tot 4K wat dus een hogere kwaliteit is dan de 1080i wat op de kabel zit,
het kan zijn dat de beeldverbeteraars in de tv box niet goed omgaan met je tv.
maar zeggen dat de bitrate's lager zijn dan voor de digicorder is onjuist.
er worden geen andere zenders op de tv box gezet dan deze dat op de kabel zitten.
Heb al 6 jaar een TV-box V1 en Samsung 55" Qled met local dimming.
De TV-box staat op auto wat in de praktijk overeen komt met 4K.
De TV-box doet dus de upscaling.
Op de TV staan alle beeldverbeteringsinstellingen af en het beeld is perfect!
(En ik ben niet rap content).
Dus jij noemt een 1080i stream perfect. Terwijl zo'n 4k tv zoooooveel beter potentieel heeft dan wat Telenet op je scherm 'tovert'??
Telenet approved medewerker? Of bril nodig?
Ik snap je reactie niet helemaal.
De zenders zijn van uit de bron beschikbaar in 1080i, dan kan Telenet toch geen 4K versie voorzien?
Als de zender in 1080i er bij jou slechter uitziet dan bij een andere provider, daar kan Telenet wel iets aan doen.
@Tiezz schreef:Dus jij noemt een 1080i stream perfect. Terwijl zo'n 4k tv zoooooveel beter potentieel heeft dan wat Telenet op je scherm 'tovert'??
Telenet approved medewerker? Of bril nodig?
Nice! No🎅for you this year!
Dat is niet de eerste keer dat ik hier iets over lees dat de nieuwe toestellen niet beter zijn maar minder zijn
In de omgeving zie ook af toe deze zaken ook terug komen
Staat nog altijd niet op punt en wordt nog altijd bijgewerkt dat horen we af en toe
en zien de berichten hier komen van systeem update en aanpassingen
Sommige spreken hier elkaar tegen, Tiezz spreekt van de IP tv box, dit topic gaat over de tv box met coax aansluiting, een groot verschil tussen beiden.
niets verwarren met elkaar wat ik al eerder poste maandag.