Beantwoorden
MarcP61
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
My smart Valentine Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

TV-Box & Stingraykanalen -> Geen zendernummers :-(

Aan de ontwikkelaars van de software op de TV-Box:

 

Dit bericht doe ik naam van sommige van mijn buren en mijn echtgenote die het Engels onvoldoende machtig zijn.
En daar zijn ook 30ers en 40ers bij.

 

  1. Gelieve daar terug zendernummers aan te koppelen zodat men gewoon de cijfers kan ingeven.
    Dat gedoe met die spraakbediening werkt slecht omdat niet iedereen het Engels op de juiste manier kan uitspreken.
    En zelfs als je het Engels goed uitspreekt zijn sommige van die namen te lang waardoor de TV-Box iets totaal anders selecteert.

  2. En dat ze daardoor niet iedere keer hun TV moeten aan- en uitzetten.

 

Aan de Telenet project manager(s) van het TV-Box project:

Kom niet af met het excuus dat dit door een 3th-party wordt ontwikkeld.

Telenet is dan klant van die 3th-party en dan kan je wel wat eisen stellen.

 

Wij betalen genoeg per maand om niet te moeten inboeten op gebruiksgemak.

En dat is het nu wel met de manier waarop de radiokanalen zijn geïmplementeerd !

 

 

0 Likes
7 reacties
Ex-Netweter
 

TV-Box & Stingraykanalen -> Geen zendernummers :-(

Je kan volgende handleiding best eens doornemen: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/radio-luisteren-via-je-decoder/

Via de afstandsbediening (radio app) kan je muziekkanalen selecteren.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-Box & Stingraykanalen -> Geen zendernummers :-(

Ik moet zeggen dat ik het pas ontdekt hebt. Via mijn kleinzoon van 5.5 jaar. En ik vind dat dit toch redelijk vlot werkt. Als ik zeg Canvas dat vindt die de zender, zeg ik VTM dan ook, Play4 ook. En daar heb ik geen engels voor nodig. Het enige dat ik wel mis is dat ik niet meer kan zien op de box naar welk kanaal ik aan het kijken ben of als ik naar een opname of een opgevraagde uitzending aan het kijken ben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-Box & Stingraykanalen -> Geen zendernummers :-(

@MarcP61 
de radio kanalen werken onder een app optie die in bijna elk land waar deze tv box wordt aangeboden gebruikt wordt, 

Met de tijd komt alles als app en iptv, dit is al een eerste stap.

spijtig voor bij wie dit niet goed werkt qua bediening en mee werken.

dit is al sinds de tv box bij Telenet is (test periode meegerekend) in voege deze werkwijze, vrees dat er niet meer op zal terug gekomen worden…


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

TV-Box & Stingraykanalen -> Geen zendernummers :-(


@Master-Magic  schreef:

de radio kanalen werken onder een app optie die in bijna elk land waar deze tv box wordt aangeboden gebruikt wordt, 

Met de tijd komt alles als app en iptv, dit is al een eerste stap.


Bedoel je dat de radiozenders op de TV-Box niet meer via DVB-C komen?

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-Box & Stingraykanalen -> Geen zendernummers :-(


@igvfer  schreef:

Ik moet zeggen dat ik het pas ontdekt hebt. Via mijn kleinzoon van 5.5 jaar. En ik vind dat dit toch redelijk vlot werkt. Als ik zeg Canvas dat vindt die de zender, zeg ik VTM dan ook, Play4 ook. En daar heb ik geen engels voor nodig.


Als de kanalen een Engelse naam hebben wel natuurlijk. Probeer eens in het plat Vlaams dialect met volgende Stingray Music-kanalen:

  • Total Hits - UK
  • Stingray Specials
  • Dancefloor Fillers
  • Seventies
  • Chillout
  • Reggae Vibra
  • Headbangers
  • Rock Anthems
  • Freedom
  • Jazz Classics

TIP: De correcte Engelse uitspraak kan je opzoeken en afspelen via https://translate.google.com/

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-Box & Stingraykanalen -> Geen zendernummers :-(

Waarvoor een lekker ouderwetse afstandsbediening toch nog nuttig kan zijn. Daarvoor hoef je geen talen te kennen, alleen weten welke nummers bij welke zenders horen.🤣 En het zorgt tevens voor een minimum aan lichaamsbeweging. Waarvoor het allemaal toch goed is....

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-Box & Stingraykanalen -> Geen zendernummers :-(

off topic

Ik vind het dom om tegen een toestel te praten (ik heb geen TV-Box dus dat hoef ik al niet te doen). Er zijn ook omstandigheden waarbij het ook niet aangewezen is om te praten. Stel dat je om de een of andere reden stil moet zijn en dat je daarom luistert via een koptelefoon. Als je dan spraakopdrachten gaat geven, verstoor je de gewenste stilte en riskeer je bovendien luider te spreken dan je bedoelt omdat je uw eigen stem minder hoort door de koptelefoon.