Beantwoorden
SDM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

TV-Box > radio luisteren via HiFi

Goedemiddag,

 

Ik overweeg om van de Digicorder over te schakelen naar de TV-BOX. Ik luister echter veel naar de radio via de HiFi. Mijn versterker heeft geen optische ingang (en een nieuwe kopen is niet aan de orde). 

 

Op de website zie ik dat er een kabel met TOSLINK connectoren in de optische audio-uitgang (D. Audio) wordt getoond die overgaat in de klassieke clinch (rood-wit) connectoren. Dergelijke kabel zou voor mij dus een oplossing zijn maar kan ik nergens vinden (behalve met een aparte omvormer die ertussen geplaatst wordt).

 

Bestaat er een TOSLINK - cinch kabel?

 

Fijne kerst!

 

 

 

SDM_0-1640431264443.png

 

 

0 Likes
9 reacties
SDM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

TV-Box > radio luisteren via HiFi

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-Box > radio luisteren via HiFi

Zie volgende post!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-Box > radio luisteren via HiFi

@SDM 

Heb je al eens op deze site gekeken ? Die verkopen allerhande kabels en als ik goed gezien heb zou die van jou daar bij moeten staan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SDM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

TV-Box > radio luisteren via HiFi

Bedankt! 

 

Van jack naar cinch bestaat inderdaad maar vermoedelijk veel zwakkere kwaliteit dat met een optische kabel..

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-Box > radio luisteren via HiFi

@SDM 

De poort (2de van links) waar de kabel in de TV-box steekt op de afbeelding is geen Toslink poort (die staat 2de van rechts) maar wel een 3,5 mm koptelefoonaansluiting. Het kabeltje op de afbeelding is dus gewoon een 3,5 mm koptelefoonstekker naar 2 x cinch!

https://www.onlinekabelshop.nl/eenvoudige-3-5mm-mini-jack-tulp-stereo-2rca-kabel-0-50-meter?gclid=Cj...

Dat heb je misschien nog ergens liggen?

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-Box > radio luisteren via HiFi

@SDM 

Van optisch (licht) naar analoog (electriciteit) kan niet zonder omvormer.

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-Box > radio luisteren via HiFi


@SDM  schreef:

Bedankt! 

 

Van jack naar cinch bestaat inderdaad maar vermoedelijk veel zwakkere kwaliteit dan met een optische kabel..


Is het niet daarom dat je versterker versterker noemt?

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

TV-Box > radio luisteren via HiFi

Deze discussie hebben we onlangs toch gehad: https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Radio-luisteren-op-versterker-via-TV-box...

 

De nieuwe TV-Box heeft helemaal geen analoge uitgang meer, als ik de info hierboven begrijp.

 

De aangehaalde oplossingen gaan dus niet werken.

 

Oplossingen zijn:

1) HDMI audio extractor (zit tussen de TV-Box en het TV toestel). Hierop zit dan een analoge uitgang (mini jack.

2) Een DAC (aangesloten op de optische uitgang). Deze converteert het digitale signaal naar analoog.

 

0 Likes
pramon
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

TV-Box > radio luisteren via HiFi

Een optisch naar tulp omvormer is al te vinden voor minder dan 30 euro.

Voorbeeld hier