24749
netweters
|
152309
antwoorden
|
20690
vragen
|
Hallo,
Ik ontving onlangs de laatste nieuwe decoder. door de energie crisis willen wij echter onze TV en decoder naar een andere locatie verhuizen (van de TV hoek eerste verdiep naar de woonkamer) waar het warmer is.
Op de TV hoek heb ik de beschikking over elektriciteit aansluiting voor TV en decoder, een coax kabel aansluiting en een data kabel (UTP kabel)in de woonkamer heb ik alleen een coax aansluiting en elektriciteit, GEEN data kabel! ik kan dus de decoder aansluiten met die coax en heb spanning naar TV en decoder. een UTP (data) kabel heb ik daar niet, wat zijn de zaken die niet meer zullen kunnen (mogelijk updates voor decoder, opgenomen programma's)
Thx
RB
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: TV verplaatsen
Met TV box wil ik eigenlijk zeggen de digicorder (mogelijk verkeerd woordgebruik door mij) het laatste nieuwe model 2008C STB-TN dat ik vorige week bij telenet shop mocht afhalen, deze is nu verbonden met data kabel (en coax) en via HDMI met smart TV kan deze digicorder functioneren zonder data (UTP) kabel?
Kan altijd nog 1 gratis wifi booster set (powerline via stroomnetwerk) nemen bij telenet en deze achter je tv aansluiten, kan je vandaar je utp kabel in wifi booster steken en zo in je digicorder.
En je verliest geen stopcontact want je kan hierop nog eens een toestel op aansluiten
@catmen schreef:Met TV box wil ik eigenlijk zeggen de digicorder (mogelijk verkeerd woordgebruik door mij) het laatste nieuwe model 2008C STB-TN
De "2008C STB-TN" is geen digicorder (heeft geen harde schijf), maar wel een TV-Box (Humax).
Indien je WiFi bereik hebt in de living, kan je deze dus gewoon met de WiFi verbinden in plaats van de UTP kabel.
Ik zou dus eerst proberen via WiFi, voor je andere alternatieven probeert.
Die gratis wifi booster die ik bij telenet kan aanvragen die bestaat waarschijnlijk uit twee stuks, eentje bij de modem in de garage en eentje in het stopcontact bij de TV dan?
RB
wifi bereik is niet altijd optimaal, wist bovendien niet dat de TV box draadloos kon werken. Als mijn auto in de garage staat, staat die voor de modem en is er dus geen draadloze verbinding mogelijk, daarom gebruik nu twee power lines om ook wifi in de keuken en living te hebben.
Dat is volledig juist, de eerste set is volledig gratis, wil je uitbreiden met extra powerline, kun je deze gewoon halen of bestellen bij telenet, en deze extra powerline uitbreiding komt dan maandelijks op je factuur.
En ja 1 bakje komt aan de modem, 1tje waar je hem hebben wil, en als je 1tje bijbesteld die kan je dan weer ergens anders steken
@catmen schreef:wifi bereik is niet altijd optimaal, wist bovendien niet dat de TV box draadloos kon werken. Als mijn auto in de garage staat, staat die voor de modem en is er dus geen draadloze verbinding mogelijk, daarom gebruik nu twee power lines om ook wifi in de keuken en living te hebben.
Gezien je nu al Powerlines hebt om WiFi te hebben in de living, kan je volgende mogelijkheden eens uit proberen:
Welke Powerlines heb je (merk, type, hoeveel) ?
Ik zou geen nieuwe set Telenet Powerlines combineren met de bestaande (tenzij ze compatibel zijn)...
Hoe meer info je geeft over jouw netwerk (ook type modem etc), hoe beter we je kunnen helpen ...
Power lines zijn aangekomen, in gebruik genomen zonder probleem, nieuwe getrokken coax kabel getest en ok nu nog tv verplaatsen.