|
26.308
netweters
|
163.568
antwoorden
|
|
21.974
vragen
|
Ik heb nu ook de melding op mijn TV gekregen dat om de TV-app verder te kunnen blijven gebruiken ik mijn digicorder dien te vervangen door een TV-box...
Merkwaardig genoeg stond op de push melding een keuzemelding tussen "Inruilen" en "Annuleren" maar ik kon niet kiezen tussen deze twee mogelijkheden. Ik veronderstel dat ik enkel maar 'OK' kon antwoorden met als default "Inruilen" als keuze. Iets wat ik niet gedaan heb, maar gewoon die pushmelding weggezapt...
In een ander bericht heb ik reeds gemeld dat ik op dit moment 2 gehuurde digicorders en 1 CI+ kaartje heb. Verder ook nog een Google Chromecast en een Google TV waarop de TV-app draait.
Die digicorders staan niet bij de TV maar in een technische ruimte en worden bediend in mijn domotica systeem via IR blasters.
Ik heb verder begrepen dat de eerste versie van de TV-box nog een IR kanaal had maar dat dit bij de nieuwe niet meer het geval is.
Ik zoek dus nu een manier om die TV-box via http commando's aan te sturen maar heb tot nu toe nog geen API kunnen vinden...
Bestaat dit ergens en waarom stelt Telenet dit niet gewoon ter beschikking?
De TV-box achter een TV hangen is geen optie want voor het geluid gebruik ik mijn multi-room audio installatie (en dus niet de krakkemikkige luidsprekers van de TV...).
Ik vind het eigenlijk nogal straf dat men gewoon het gebruik van de TV-app afsluit als je geen nieuwe TV-Box hebt. Dat men de functionaliteit van de digicorders meer en meer beperkt tot daar aan toe, maar dit?
Ik ben al meer dan 40 jaar klant bij Telenet met een duur abonnement en kan deze fratsen maar matig appreciëren.
@baggins schreef:Ik zoek dus nu een manier om die TV-box via http commando's aan te sturen maar heb tot nu toe nog geen API kunnen vinden...
Bestaat dit ergens
De TV-app API is het enige wat publiek beschikbaar is. Er is echter geen API spec beschikbaar.
Misschien kan je in https://pypi.org/project/lghorizon/ vinden hoe het werkt
De oudere Telenet TV-boxen, de Arris DCX960-STB-TN en de Humax 2008C-STB-TN zijn volledig te bedienen met infrarood (RC5 en 36kHz RCMM).
Als je een code moet invoeren voor automatische configuratie is het vaak 1582 of 01582. Als Telenet niet in de lijst staat voor automatische configuratie kan je ook de codes uitproberen voor UPC, Ziggo, CBL of Pace.
Die oudere TV-boxen zijn nog verkrijgbaar en worden nog ondersteund.
De nieuwe kleine Telenet TV-box IP, de ARRIS VIP7002W is alleen te bedienen met een (universele) Bluetooth-afstandsbediening.
De Telenet TV-box volgt de standaard van Bluetooth Low Energy, BLE 4.2, HID over GATT (HOGP).
Een Bluetooth-afstandsbediening moet je koppelen aan de TV-box die in "pairing mode" staat. Je zet de Telenet TV-box in "pairing mode" terwijl de TV-box al aan staat door de standby-knop aan de voorkant 5 seconden ingedrukt te houden en daarna los te laten.
De gewone Telenet-afstandsbediening koppel je aan de TV-box IP door de "0"- en de "TV"-toets meer dan 10 seconden ingedrukt te houden.
PS: Telenet bestaat nog maar 30 jaar.
@baggins Ik heb het eenvoudiger aangepakt: mijn digibox staat gewoon uit en ik gebruik een Google TV streamer. Daarop staan alle media-apps, inclusief die van Telenet, en dat werkt perfect. Nooit geen problemen mee gehad. Mijn streamerbox : https://store.google.com/nl/product/google_tv_streamer?hl=nl
Voor de aansturing van deze box werk ik ook met domotica en dit is een goede combo 😉
Bedankt voor de informatie. Ik dacht dat die oude TV-box niet meer geleverd werd.
Ik heb nu op de telenet website gezien dat die nog steeds vermeld wordt. Het is wel verwarrend dat men het eerst over TV-box en TV-box-IP heeft en daarna nog enkel over TV-box.
Als die oude TV-box nog steeds verkrijgbaar is en ondersteund wordt zou dat voor mij het eenvoudigst zijn. Dan heb ik enkel nog de IR codes nodig...
Aangezien die TV-box vijftien meter verder in een andere ruimte moet komen zal die bluetooth niet lukken of ik zou al met een of ander soort bluetooth extender moeten werken. Komt daar dan nog bij dat ik er dan een afstandsbediening bij krijg. Nu bedien ik alles met 1 enkele afstandsbediening...
Mijn woning dateert van 1984 en toen had ik reeds internet via coax. Dat zal dan zijn vooraleer Telenet werd opgericht om de Vlaamse verankering te verzekeren...
Zoals ik begrepen heb, zal je niet meer kunnen kijken met de Telenet tv app als je geen tv-box hebt. Dat worden bittere vijgen na Pasen.
@janne_man Dan is er nog de apps van de zenders zelf als die een app hebben of kijken voor de app van base te gebruiken of van tv Vlaanderen als optie, al is die laatste niet zo ferm in beeldkwaliteit, op een 4K tv zie je toch een mindere beeldkwaliteit merk ik zelf op met de app van tv Vlaanderen.
@baggins schreef:
Bedankt voor de informatie. Ik dacht dat die oude TV-box niet meer geleverd werd.
Ik heb nu op de telenet website gezien dat die nog steeds vermeld wordt. Het is wel verwarrend dat men het eerst over TV-box en TV-box-IP heeft en daarna nog enkel over TV-box.
Als die oude TV-box nog steeds verkrijgbaar is en ondersteund wordt zou dat voor mij het eenvoudigst zijn. Dan heb ik enkel nog de IR codes nodig...
TV-box is een overkoepelende term voor alle modellen, zoals HD Digicorder dat was voor AD 2000, AD 2100 & AD 2200.
TV-box v1, TV-box v2 zijn modellen met coax (er zijn nog modelnamen maar laat ons die even achterwege laten). Ze worden beiden nogsteeds ondersteund. Een v1 ga je waarschijnlijk niet meer vinden, mogelijk een v2; daarvoor contacteer je best eens je lokale Telenet Winkelpunt.
TV-box IP is de overkoepelende term van de TV-box modellen zonder coax.
Het probleem hiermee is dat je geen BBC kunt kijken want die is niet beschikbaar in de telenet app. Tenzij je BBC iplayer installeert en via VPN met een fake UK adres werkt...
Welk domotica systeem gebruik je en hoe stuur je die google streamer aan (ik heb dezelfde)?