Beantwoorden
Ex-Netweter
 

TV-box POLL.

De TV-box wordt hier dikwijls afgekraakt en soms regelrecht de grond in geboord.

Kunnen de leden die een TV-box hebben die hier eens kort beoordelen.

Ik stel voor een score op 10 en daarbij een korte motivatie.

 

Ik zal alvast beginnen. Van mij krijgt hij 9/10.

Omdat ik 2x vooruit spoelen met geluid mis anders was het 10/10 geweest.

0 Likes
19 reacties
KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

TV-box POLL.

Zal toch eens wat negatief zijn. 😉

6/10

- zou uiterlijk ondertitels slechthorenden willen kunnen veranderen (geen zwarte balken op achtergrond ondertitels)
- beeldkwaliteit van Streamz en apps vaak ondermaats. 
- TV-box maakt vaak wat geluid en wordt soms nogal warm (staat niet in een kast)

Aan de ene kant heb ik vaak het gevoel dat er nog heel wat aan te verbeteren valt en aan de andere kant begint het besef te komen dat deze tv-box door de vlug veranderende technologie nu al een verouderd apparaat is aan het worden.

Ik zie dat men bij Orange nu een decoder gebruikt die vergelijkbaar lijkt met het toestel van Apple TV 4K.  Een collega is overgestapt naar Orange en is hier zééér tevreden over.  Uiterst energiezuinig en zeer goede beeldkwaliteit.

Ex-Netweter
 

TV-box POLL.

@KoenBrugge 

Ik dacht al, hier wordt altijd gezaagd en geklaagd over de TV-box en ik krijg alleen maar goede scores.

Als ik 6/10 zou geven dan zo ik zeker overwegen van iets anders te nemen.

De zwarte balkjes storen mij ook maar niet zo erg.

Ik kijk geen Streamz of Netflix of Amazon via de TV-box. Enkel soms Youtube en die kwaliteit is wel zeer goed.

Mijn V1 hoor ik enkel als ik binnen een halve meter afstand kom en warm worden doen die toestelletjes allemaal. (ik heb niet de indruk dat deze erg warm wordt?)

En inderdaad de TV-box V1 (zoals ik al 3,5 jaar heb) is dus waarschijnlijk al technologie van 5 jaar geleden.

Over de beeldkwaliteit ben ik echter zéér tevreden. Ben daar erg kritisch op en heb een Topklasse 55" Samsung Qled met Local Dimming.

Maar nog eens met 6/10 zou ik niet content zijn.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box POLL.

@KoenBruggebij Orange gebruiken ze nochtans net dezelfde zenders als bij Telenet, enkel andere codering op, het toestel is hetzelfde merk als de V1 van Telenet, het kan zijn dat de encoders in de box iets nieuwer zijn en het beeld beter wordt verwerkt, voor de rest zit er geen verschil op, bij Orange op vtm zenders Max 2 opnames tegelijk en op play Max 3, dus bij Telenet zit je wat beter met geen limieten in opnames.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

TV-box POLL.

6/10

Ik heb in het verleden al behoorlijk pech gehad met de tv box. Ik ben  nu aan mijn 4e bezig en die doet het tot nu toe goed.

Waar ik heel tevreden over ben is de beeldkwaliteit en de mogelijkheid om verschillende opnames tegelijk te doen. Dat is de belangrijkste reden waarom ik er bij blijf.

Van enig lawaai zoals ik veel lees heb ik geen last,

Echter de lijst met minpunten is niet min.

De tekst in tv gids en op de detailpagina is te klein en te onduidelijk, dat zou moeten kunnen aangepast worden voor wie er behoefte aanheeft.

De stembediening laat met hetzelfde commando regelmatig steken vallen. Stemcommando's moeten in het Nederlands gegeven worden ook als de benaming Engelstalig is. Zoek op YouTube" got talent auditions" en hij vind het niet, zoek op "got talent audities" en je vind het wel. Je moet het maar weten

Bij gebruik van YouTube word niet onthouden waar je gebleven was in een programma en het is moeilijk terug te vinden. De app op mijn tv werkt hier veel beter.

Om de zoveel tijd duikt er een probleem op dat even plots als het kwam ook weer verdwijnt, zo viel onlangs enkele dagen de klank random zender en tijdstip verschillende keren per dag gedurende enkele seconden uit.

De tijdbalk die je ziet bij doorspoelen daar zou iets anders dan die dikke bol moeten staan die het tijdstip weergeeft, die overlapt een gans reclameblok waardoor je moeilijk ziet waar de reclame begint en stopt.

Neemt soms geprogrammeerde opnames niet op terwijl ze als geprogrammeerd te zien zijn in tv gids en mislukte opnames blijven ook zo staan. Geprogrammeerde opnames durven ook random gewoon verdwijnen.

Een (per abuis) verwijderde opname is echt weg, een undo functie zoals op de digirecorder of de vraag of u zeker bent om een opname te verwijderen is wenselijk.

Heel soms (minder dan 10x/jaar maar toch teveel) worden verkeerde opnames verwijderd. Je selecteert verwijderen bij opname 5 en opname 4 word verwijderd.

0 Likes
JBS
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

TV-box POLL.

Ik wil nooit meer een digirecorder. TV-Box 10/10.  Product leeft, regelmatig nieuwe features.  Netflix & Prime integratie, geweldig.  Mooie interface, veel beter dan digiprul.

mogelijkheid om op apple tv te kijken is geweldig !  4K upscaling kwaliteit is top, zelfs al zijn de uitzendingen niet in 4K.  Geen vaste schijf meer, vroeger dus alles kwijt van opnames bij vervanging. 
Doe zo verder !

 

Guido.