TV-box - bufferen beeld - zender niet beschikbaar - ...
Hallo.
Sinds een kleine maand hebben we de oude vertrouwde digicorder omgeruild met de nieuwe TV-box.
Het is duidelijk dat vanaf het begin het beeld zelf niet zo goed meer is als vroeger. We hebben bijna steeds (dus niet altijd) witte puntjes als glitter in het beeld. Vooral op de donkere delen van een beeld valt dit erg op en is best wel vervelend. Als het erger wordt, weten we dat het niet lang duurt of het geluid valt weg, het beeld bevriest en er komt "bufferen" in de rechterbovenhoek van het scherm te staan. Als het heel erg wordt, dan valt het beeld zelfs volledig weg met de melding "zender mogelijk niet beschikbaar", "controleer je verbindingen" enz.
Ondertussen is ons abonnement aangepast, want we zaten nog met een heel oud abonnement. De modem is nadien ook nog vervangen door een CH8568LG. De snelheid is hiermee wel hoger geworden , maar niet zo groot zoals verwacht. Het blijkt dus wel geen oplossing te bieden aan het probleem met de TV.
De opstelling van de modem is in de garage. Vandaar werk ik met (oude) powerlines naar de TV en het bureel op de bovenverdieping. Ik heb jammer genoeg geen netwerkkabels liggen in het huis. Op de bovenverdieping staat een WiFi-router met een andere verbinding dan deze in de garage, maar die wil ik uiteindelijk weg.
Hoe pas ik nu best mijn binneninstallatie aan? Probeer ik de modem te verplaatsen naar de plaats waar de TV staat. Ik heb daar denk ik nog een coax-kabel liggen van de vorige digicorder. als dit lukt, kan ik dan vandaar een nieuwe powerline installeren naar het bureel boven? En hoe probeer ik dan dezelfde WiFi over het hele huis hetzelfde te krijgen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
beeld
-
foutmelding
-
TV-box