Beantwoorden
lvb111
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

TV-box in een afgesloten kast

Kan ik een TV-box met netwerkaansluiting in een afgesloten kast plaatsen onder mijn TV en toch bedienen met de afstandsbediening?

Kan ik via TV-box en bekabeld netwerk mijn pc zien om zo video's vanop mijn pc af te spelen?

 

Titel gewijzigd door NV1(mod) | Vorige titel: TV-box

0 Likes
9 reacties
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

TV-box in een afgesloten kast

1. Ja

2. Nee

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box in een afgesloten kast

Je kan eventueel een switchke plaatsen zodat je TV ook in het netwerk zit. Dan kan je rechtstreeks op je TV kijken naar films van je PC. Ik doe dat nu ook met films, foto's en muziek die op mijn NAS staat.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TV-box in een afgesloten kast


@igvfer  schreef:

Je kan eventueel een switchke plaatsen zodat je TV ook in het netwerk zit. Dan kan je rechtstreeks op je TV kijken naar films van je PC. Ik doe dat nu ook met films, foto's en muziek die op mijn NAS staat.

 


@igvfer , met een digicorder lukt dit, maar niet met een TV-Box.

https://elektrozine.be/de-nieuwe-telenet-tv-box-dit-moet-je-weten/ punt 9

 

Dus het antwoord van @MartijnS klopt als een bus.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box in een afgesloten kast

@Steven-E  Waarom zou dit niet lukken? Zolang je maar in hetzelfde netwerk zit. Je TV krijgt een apart IP en waarom zouden die smart dinges op je TV dan niet werken? Volgens jou is uw TV dan gedegradeerd tot een slaafje van de TV-box. Je hebt volgens mij een netwerk aansluiting op je TV-box en eentje op je TV. En als je op de Homeknop van je TVafstandsbediening klikt krijg je toch de toepassingen van je TV of niet? Ik kijk niet via mijn digicorder naar mijn bestanden op de NAS. Het klopt inderdaad wat @MartijnS zegt als je via de TVbox wilt gaan omdat je uw TV dan enkel als scherm gebruikt, maar dan heb je eigenlijk geen TV nodig. Eender welk scherm met HDMI kan je dan gebruiken. Maar op een TV zijn er ook andere toepassingen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TV-box in een afgesloten kast

@igvfer , de vraag van @lvb111 was of hij via de TV Box media of zijn PC kon afspelen.

Dit gaat niet omdat de TV Box noch een DLNA noch een SMB client aan boord heeft.

Een Smart TV kan dat misschien wel, maar dat was de vraag niet he 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box in een afgesloten kast

@Steven-EDat was inderdaad de vraag niet maar ik geef wel direct een workaround mee. Of zijn we bezig zoals op sommige Nederlandse fora. Enkel antwoorden op een vraag met ja en nee en het geven van een workaround of voorbeeld hoe het wel kan is teveel, daarvoor moet er een nieuwe vraag gesteld worden. 😉



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
lvb111
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

TV-box in een afgesloten kast

Ik gebruik nu Twonky-server op pc en de digicorder erkent deze server ook via instellingen- apparaten.

TV zit op kabelnetwerk.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TV-box in een afgesloten kast


@igvfer  schreef:

@Steven-EDat was inderdaad de vraag niet maar ik geef wel direct een workaround mee. Of zijn we bezig zoals op sommige Nederlandse fora. Enkel antwoorden op een vraag met ja en nee en het geven van een workaround of voorbeeld hoe het wel kan is teveel, daarvoor moet er een nieuwe vraag gesteld worden. 😉


Excuses, ik had blijkbaar niet goed gelezen. Ik dacht dat je zei dat de TV Box wel aan media op de PC aankon. Niet dus, maar misschien wel de TV mits slim genoeg en geconnecteerd op het netwerk.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box in een afgesloten kast

@lvb111Inderdaad een digicorder kan dat, een TV-box  niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes