Beantwoorden
Highlander
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Dag van de Chocolade Complimentendag Star Wars Day On a roll...

TV-box slechtere beeldkwaliteit dan digicorder?

Hallo,

 

Ik ben onlangs overgeschakeld van de digicorder naar de digibox. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de beeldkwaliteit nu slechter is dan de digicorder.

Is er nog iemand met deze ervaring en wat kan ik er aan doen?

Digibox aangesloten op LG 4k tv met bijgeleverde HDMI

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Digibox slechter beeldkwaliteit dan digicorder?

30 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box slechtere beeldkwaliteit dan digicorder?

@Highlander hebben we het hier echt over de digibox of de Tv Box,

normaal zou het beeld via de digibox even goed moeten zijn zoals de digicorder daar die op max 1080 kan doorsturen naar de tv.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 514
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

TV-box slechtere beeldkwaliteit dan digicorder?

0 Likes
Highlander
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Dag van de Chocolade Complimentendag Star Wars Day On a roll...

TV-box slechtere beeldkwaliteit dan digicorder?

Excuse ik zit nu met tvbox

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 514
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

TV-box slechtere beeldkwaliteit dan digicorder?

@Highlander 

Ik ervaar het beeld op de TV-box als beter?

Op welke resolutie staat je TV-box ingesteld?

Ik zie nu dat je een 4K TV hebt. Zet de resolutie op auto dan zal deze automatisch op 2160P staan.

Ik raad je aan om alle beeldverbeteringsinstellingen op je TV UIT te zetten.

Deze staan op je TV om een analoog beeld te verbeteren.

Een (perfect) digitaal beeld moet niet meer verbeterd worden dat wordt alleen maar slechter.

 

Highlander
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Dag van de Chocolade Complimentendag Star Wars Day On a roll...

TV-box slechtere beeldkwaliteit dan digicorder?

Wat bedoel je met beeldverbeteringsinstellingen ?

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 514
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

TV-box slechtere beeldkwaliteit dan digicorder?


@Highlander  schreef:

Wat bedoel je met beeldverbeteringsinstellingen ?


Als je dat niet weet is het misschien beter dat we daar vanaf blijven.

Welke TV heb je exact?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box slechtere beeldkwaliteit dan digicorder?

@Highlander 

Het verstuurde signaal is geen 4K signaal. De TV-Box kan het signaal dat het doorstuurt via de HDMI naar de tv. Het beeld dat Telenet via de kabel levert is 1080i of 720p. Die getallen stellen het aantal lijn voor waaruit het beeld gemaakt is. De letter p betekend dat je telkens een volledig beeld krijgt (50 keer per seconde). De letter is betekend dat je telkes een half beeld krijgt, afwisselend de pare en de onpare lijnen (50 keer per seconde een half beeld). Uw tv wil je een optimaal beeld geven. Een beeld over 2160 lijnen. Daarom bijkomende lijnen aangemaakt. DE aanmaak van die bijkomende lijnen kan op twee plaatsen. Je kan dat laten doen door de TV-Box of je kan dat laten doen door de TV.

Persoonlijk meen ik dat je dat best laat doen door je tv, zeker als uw tv een A merk is. Het is natuurlijk aan de gebruiker om na te kijken wat hem het meest bevalt. Het is best mogelijk dat de TV-Box al bijkomende lijnen gegeneerd heeft en dat je TV er nog bijkomende lijnen toevoegd. Dan krijg je een interpretatie van een interpretatie. Voor een deel hangt het ook af van de snelheid van de processor in de tv of in de TV-Box. Dat is vooral van belang bij snelbewegende beelden.

Voor het gemak van de uitleg heb ik hier lijnen gebruikt. Dus enkel het aantal verticale beeldpunten. Ook in de breedte verschilt het aantal beeldpunten. Dus het toevoegen van beeldpunten wordt hiet verbeteraar genoemd. Strikt genomen is het een vervalsing die u echter wel een mooier beeld geeft.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV-box slechtere beeldkwaliteit dan digicorder?

Eigenlijk zie je geen verschil

bij tv kaartje kan dat wel zijn valt te zien wat tv je hebt  er zijn veel 4 k tv s

maar veel beelden worden upscaling toegepast

0 Likes
Highlander
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Dag van de Chocolade Complimentendag Star Wars Day On a roll...

TV-box slechtere beeldkwaliteit dan digicorder?

LG OLED55C7V

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 514
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

TV-box slechtere beeldkwaliteit dan digicorder?


@Highlander  schreef:

LG OLED55C7V


Je kan deze Settings eens bekijken. (Je taal van je TV misschien even op Engels zetten?)

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settings

Schrijf altijd je oude Settings op zodat je nog terug kan!

Als je het aangedurfd hebt laat ons weten of het iets opgebracht heeft!

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-box slechtere beeldkwaliteit dan digicorder?

Probeer eens de resolutie te veranderen van Automatisch naar 1080i. Je vroegere Digicorder stond wellicht ook op 1080i en dat is precies de originele resolutie waarin de meeste live kanalen worden uitgezonden.

zie handleiding: https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/beeld-optimaal-instellen-voor-digit...

Opnames op de Telenet TV-box kunnen lager van kwaliteit zijn aangezien deze vanuit het Telenet-netwerk worden gestreamd. Vroeger op de Digicorder werden de opnames lokaal op de harde schijf opgenomen in de originele resolutie van de live kanalen.

Het is me trouwens niet helemaal duidelijk wat de instelling Automatisch precies doet. Telenet mag dat wel eens wat uitgebreider documenteren!

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 514
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

TV-box slechtere beeldkwaliteit dan digicorder?


@Ex-Netweter  schreef:

Probeer eens de resolutie te veranderen van Automatisch naar 1080i. Je vroegere Digicorder stond wellicht ook op 1080i en dat is precies de originele resolutie waarin de meeste live kanalen worden uitgezonden.

zie handleiding: https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/beeld-optimaal-instellen-voor-digitale-tv

Opnames op de Telenet TV-box kunnen lager van kwaliteit zijn aangezien deze vanuit het Telenet-netwerk worden gestreamd. Vroeger op de Digicorder werden de opnames lokaal op de harde schijf opgenomen in de originele resolutie van de live kanalen.

Het is me trouwens niet helemaal duidelijk wat de instelling Automatisch precies doet. Telenet mag dat wel eens wat uitgebreider documenteren!


TV-box kan 2160P aan. TV kan 2160P aan en dan TV-box op 1080i???

@HighlanderAls je dit probeert laat ons aub weten wat het resultaat is!

Instelling automatisch: dan kijkt de TV-box via de (geschikte, liefst bijgeleverde) HDMI-kabel welke resolutie de TV heeft en zet TV-box op de juiste resolutie.

Ben zelf al 4 jaar TV-box gebruiker aangesloten op topklasse 55" Qled met Local Dimming. Beeld is fantastisch. TV-box op automatisch = 2160P.

Highlander
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Dag van de Chocolade Complimentendag Star Wars Day On a roll...

TV-box slechtere beeldkwaliteit dan digicorder?

Bedankt zal dit eens proberen, wat me wel opviel toen ik mijn tvbox kreeg stond er een sticker refurbished op

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-box slechtere beeldkwaliteit dan digicorder?


@Santa  schreef:


TV-box kan 2160P aan. TV kan 2160P aan en dan TV-box op 1080i???

Je wil écht niet dat de Telenet TV-box upscaling doet van de oorspronkelijk uitgezonden 1080i-resolutie.

Welke goedkope beeldprocessor zit in die box?

Zo'n dure LG OLED-tv bevat een veel betere beeldprocessor en zal de upscaling naar 2160p veel beter doen!


 

0 Likes