42182
netweters
|
18606
gesprekken
|
20098
vragen
|
Mijn tv box vertoont rare zaken sinds de update naar 4.34. Opgenomen programma's beginnen in slow motion zonder geluid, het beeld maakt sprongen en stopt soms gewoon met afspelen. verder of terugspoelen lukt dan niet. Het enige dat helpt is een stemcommando 1 minuut verder. Na het verder spoelen van 7 minuten (stemcommando 7 minuten verder) weet hij niet meer waar hij gebleven is en blijft het beeld stilstaan. Indien de lijst met opgenomen programma's een tijdje blijft staan komt er plots "dit lukt even niet" op het scherm, terwijl er geen enkel commando gegeven is met stem of op de afstandsbediening. DIt op alle VTM en Play zenders. Ik heb de box al een keer gereset.
Ben ik weer de enige of zijn er nog mensen die deze zaken herkennen? De box is via netwerkkabel direct aan de modem aangesloten.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zelf neem ik geen programma's op dus ik kan het niet checken en er over mee spreken , ik kijk enkel alles terug via terug kijk tv. Heb je dit enkel bij opnames of zijn er nog andere problemen? Eventueel eens de modem heropstarten misschien een optie.
Uit de topics hier is er ook nog geen andere post die er op aanduid dat er mensen zijn die dit ervaren. Normaal gezien als de software update is uitgerold en er functioneert iets niet correct dan zouden er al topics hier gemaakt zijn met eventueel dezelfde problemen.
Deze problemen heb ik nog niet maar toch weeral op de VTM en Playzenders zoals al beschreven op een ander topic.
Topic :"Ruis in snelbewegende beelden"
Herstart de tv box eens door deze volledig van de stroom te halen.
Naar Telenet bellen heeft geen zin want die vertellen enkel onzin! Dat is mijn ervaring sinds ik digitale tv bij hen heb. Maar ik stap binnenkort over naar een andere provider waar ik minder betaal voor hetzelfde.
@Tvd zoals ik reeds schreef is de box reeds gereset door hem zonder stroom te zetten en Telenet bellen doe je inderdaad best alleen als iets echt niet meer werkt!
Sorry had ik niet gelezen. Ik heb het soms ook wel dat hij even zonder geluid valt. Heb ook al gehad dat hij plots een foutmelding gaf maar door hem van de stroom te halen was het wel opgelost 😉.
Het lijkt me het beste naar een Telenet Center te gaan en je TV-box om te ruilen.
Het voordeel van de TV-box is dat je hierdoor je opnames niet verliest.
Een harde reset zou je eerst ook nog eens kunnen proberen.
De procedure voor de TV box v1: https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Tv-Box-start-merendeels-niet-meer-serieu...
Scrollen naar het antwoord van Suzy.
Gisteren heeft de box volledig normaal gedaan, alsof er niets aan de hand geweest is .Ik bekijk het nog enkele dagen en mochten de kuren terugkomen weet ik wat te doen, beginnende met de 2 stap reset.