Beantwoorden
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet TV App rechten voor gebruikers van CI+

In een ander topic (https://www.netweters.be/t5/Entertainment/Play-Sports-binnenkort-alleen-nog-mogelijk-op-TV-box/td-p/...)  hadden we het over de (niet-) toegang tot de Telenet TV App voor klanten die TV met een kaartje gebruiken

Gezien dit niets te maken had in een topic over "Play Sports zonder Internet" maak ik hier een apart draadje over dit tema

@janne_man  schreef:

@flip1953  schreef:

Ik heb TV met een kaartje (4 kaartjes, dus 4 "DTV lijnen") - op geen nekele van die 4 lijnen krijg ik toegang tot Telenet TV via de Telenet TV App of via de Telenet-TV website 🙄

Heb je al een persoonlijk login gemaakt? Probeer het. Lukt het niet om te kijken via de app. Probeel eerst eens via een Telenet center of stel de vraag formeel aan Telenet. Is het antwoord negatief: dien een klacht in bij de ombudsdienst telecommunicatie.

Het is niet omdat je recht hebt op iets dat je altijd dat recht krijgt. Soms moet je uw recht afdwingen.

Het advies volgend hierboven, heb ik dus:

1. nog eens bij Telenet de toegang gevraagd tot de Telenet TV App (via 2 verschillende Telenet Whatsapp nummers). Ik heb formeel het antwoord gekregen dat het gebruik van de Telenet App niet mogelijk is voor "TV met een kaartje" klanten.
  2. klacht ingediend bij de Ombudsman.

Reden van de klacht:

Op de site van Telenet https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/kijken-via-app-of-website/... staat duidelijk te lezen:

Kijk tv overal en op alle schermen met de Telenet TV-app

Wat heb je nodig?

• Telenet TV of TV met een kaartje
  • Een internetverbinding in de Europese Unie (wifi of mobiel) (niet in de UK)
  • De Telenet TV-app (via Android of iOS) of de Telenet TV-website.
  • Je login om aan te melden en alles opties te kunnen gebruiken. Je blijft aangemeld tot je zelf weer afmeldt of je cookies verwijdert.
  • De meest recente software op je toestel of de juiste browser.

Ik voldoe aan alle 5 deze voorwaarden

1. Ik heb TV let een kaartje
  2. Ik heb een internet verbinding in de Eurpese Unie (EDPNet Fiber)
  3. Ik heb de Telenet TV App (op mijn GSM en op mijn Google TV)
  4. Ik heb een Telenet login: als ik inlog zie (zag) ik de 4 "DTV lijnen"
  5. Ik heb de meest recente software van de App's

De ombudsman heeft mijn klacht ontvankelijk verklaar en doorgestuurd naar Telenet, zodat Telenet, conform de procedure, binnen de 10 dagen een standpunt kan innemen

Reactie van Telenet

Vandaag stel ik vast dat mijn kaartje(s) niet meer werken, ik kan alleen nog VRT enz. zien

Ik bel naar de Telenet Helpdesk, en daar wordt mij lakoniek verteld dat er geen enkele dienst geactiveerd is op mijn klantennummer.  De klantendienst kan dus onmogelijk mijn kaartjes heractiveren.

Telenet heeft dus mijn "Telenet TV" ongevraagd volledig opgezegd

Op "mijn Telenet" zie ik een tegoed (credit) van 45€ staan, zonder enige uitleg 🙄

Kan Telenet mij zomaar als klant buitengooien, zonder enige verwittiging?

Ik ben ongeloofelijk ontgoocheld in deze gang van zaken en jaag mij daarin op (wat niet goed is voor mijn tikker als hartpatient ☹️)

• Ik ben al Telenet TV klant sedert 1978, dat is 47 jaar ...
  • Mijn facturen zijn gedomcilieerd, nog nooit één factuur één dag telaat betaald.
  • Ik heb Telenet geassisteerd (met advies en testen) vorig jaar bij de introductie van de "eigen modemkeuze" zodat Telenet - als eerste provider in België al klaar was met het process (procedures, webiste, ...) nog voor de deadline van 1/11/2024.
  • nu krijg ik het deksel op mijn neus 🤔

Het enige wat ik wil is:

1. ofwel toegang tot de Telenet TV App, zoals duidelijk aangegeven op hun website.
  2. ofwel het verwijderen van de verkeerde info op de website.

18 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@flip1953  schreef:

Bedankt voor de rechtzetting. Goed dat er nu eindelijk duidelijkheid komt 😊.

Hopelijk wordt deze info intern ook doorgegeven,

Aan de interne communicatie kan nog wat gewerkt worden 🤔

Ik kreeg deze morgen volgende mail van Telenet

Schermafbeelding 2025-05-02 133454.png

Het is helaas niet mogelijk om de Telenet TV app te gebruiken zonder Telenet-Internet, voor meer info zie: Wat is TV met een kaartje? | MyTelenet

Vriendelijke groeten,

Telenet

• via WhatsApp: via een CI+ module heb je geen toegang tot de Telenet TV-app helaas. Enkel wanneer je een abonnement met decoder hebt 🙁
  • vandaag via mail: niet mogelijk zonder Telenet-Internet 🙁
  • via @Moderator : TV met een kaartje is voldoende om gebruik te kunnen maken van de Telenet TV app 😊

Gelukkig werkt het nu wel bij mij 😁 ...

luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Waarom wordt er geen duidelijk script gevolgd

Dat is niet de eerste keer dat we deze zaken zien met 2 verschillende uitlegen

En zeker nu de klant haakt gemakkelijk af ook al heeft hij gelijk

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@luc55 nieuwe klanten zullen er niet meer komen daar ze niet meer verkocht worden, enkel 2dehands CI+ module's zijn nog mogelijk, maar binnen 5 jaar zal het aantal zenders verminderen en zullen ze daarop ook afhaken, is alleen te hopen dat we dan een voordelig tarief krijgen voor de app nog te kunnen gebruiken voor het basis aanbod eens alles via streaming komt.

maar denk dat het tegen dan weer zal gedaan zijn omdat we geen kabel meer betalen ook omdat er niks meer zal opzitten vrees ik, voor het compact signaal gaan ze de ruimte niet intact houden voor die enkele die daar nog naar kijken.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Suzy heeft laten weten dat we moeten blijven betalen voor de kabel ook al zitten er geen zenders er meer op

Het is een totaal pak zo moet je het zien

Tegen dan zullen er genoeg tv apps zijn heb je meer keuze tegen die nu 2 vrij aanbieders