25.374
netweters
|
156.360
antwoorden
|
21.151
vragen
|
Zeg Telenet, wat is da nu eigenlijk met die Telenet TV-app? 🤨
We zitten hier met een One box én een paar smart-tv’s met de app. Alles mooi up-to-date, goeie wifi, niks geks. Ge zou denken: “Kijk, klaar om tv te kijken, alles onder controle!”
… ja nee, ni dus.
Want elke keer als ge denkt: “Oef, eindelijk weer rustig Netflixen of VTM GO’tje kijken via de app” — BAM 💥 — “Scan opnieuw uw QR-code om in te loggen!”
Soms blijft de app een maand of langer ingelogd en ge denkt “yes, ze hebben ’t eindelijk gefixt!”…
En dan ineens, pats boem, opnieuw alles invullen, alsof ge voor de honderdste keer moet bewijzen dat ge geen Russische hacker uit Moskou zijt die Familie wil kijken.
En dan hebt ge den ouwen hier… die heeft geen smartphone en denkt dat een QR-code iets is voor de supermarkt om korting op salami te pakken. Dus wat gebeurt er? Elke keer als Telenet beslist om mijn login weg te gooien, mag ik naar zijn tv in de living hollen om alles opnieuw in orde te brengen. Zelfde huis ja, maar serieus… ge wordt er horendol van.
En ondertussen zit Telenet vrolijk reclame te maken:
“De toekomst van tv! Superslim! Supersnel! Geen zorgen meer met onze TV-app en One box!”
— Allé ja, behalve dat uw login gemiddeld even lang leeft dan een doos melk. Maar hey, details hé?
En ondertussen willen ze de oude digicorders dumpen.
Voor veel oudere mensen is da ding letterlijk hun tv-leven. Zet op, zap, kijk. Geen QR-codes, geen 2FA, geen gedoe.
Nu moeten ze ineens met smartphones beginnen zwaaien, codes scannen en inloggen alsof ge bij NASA werkt. En als ge ni meedoet, pech, weg digicorder. Bravo Telenet. 👏
Mijn vragen:
Serieus Telenet, ik snap dat ge “innoveert”, maar misschien eerst zorgen dat de basis werkt, voor ge heel Vlaanderen in de cloud jaagt.
Alvast merci voor het antwoord… als het ooit komt. 😉 w
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Telenet Tv App QR code Tokens
Voor een antwoord van Telenet zelf wend je je best tot de klantendienst. De Netweters is een klanten community waar klanten elkaar helpen.
@DenGpt schreef:We zitten hier met een One box
Een wat? Dat is geen product van Telenet (of het moet iets nieuw zijn waar ze een gesloten test van houden).
@DenGpt schreef:En ondertussen willen ze de oude digicorders dumpen.
Voor veel oudere mensen is da ding letterlijk hun tv-leven. Zet op, zap, kijk. Geen QR-codes, geen 2FA, geen gedoe.
Nu moeten ze ineens met smartphones beginnen zwaaien, codes scannen en inloggen alsof ge bij NASA werkt. En als ge ni meedoet, pech, weg digicorder. Bravo Telenet. 👏
Ik heb al 5 jaar een TV-box en er is mij nog nooit gevraagd om een QR-code te scannen. Ik gebruik de apps op de TV-box wel niet, ik gebruik die van m'n TV rechtstreeks. Maar het punt is dus, als "de oudere mensen" (of eender wie) gewoon tv willen kijken ze geen QR code te zien krijgt op een TV-box.
De TV-app op m'n Apple TV die durft dat inderdaad wel zo nu en dan vragen. En er is hier in het verleden ook al geklaagd over problemen met de Netflix-app op de TV-box.
Dat laatste bedoelde ik dus, de telenet tv app heeft regelmatig een nieuwe login nodig waarvoor helaas dus een smartphone of tablet nodig is. Allemaal goed en wel maar de login mag toch wel een stuk langer onthouden worden.
De post was een duidelijke komische chat gpt roast van mijn originele input. Maar het blijft wel hetzelfde en mag wel blijven gemeld worden hoe dan ook dacht ik.
Er zijn ook problemen met de Iphone app en voor 180 euro in de maand om een volledig huishouden te verzien van internet en tv al meer dan 20 jaar mag het ook allemaal wel deftig werken… denkt u niet?
hetzelfde met Samsung Tizen en LG WebOS tv’s die zelf geen app hebben. Dat mag wel allemaal vermeld worden toch?
Hier ook het zelfste probleem met een Nvidia Shield, om de zoveel dagen/weken ook die QR dat ingelezen moet worden
Een paar heeft twee betekenissen: twee en een onbepaald aantal.
Je mag gelijktijdig maximaal met twee telenet tv apps of telenet.tv Kijken
@janne_man Dat gaat tegen het einde van het jaar tot 5 toestellen tegelijk komen.