Beantwoorden
LudoDelmelle
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Dat loopt vlotjes. Goed gevonden! Netjes! Primeur!

Telenet TV-box geeft geen beeld via Pioneer-receiver

Sinds twee dagen hebben we een nieuw Telenet tv box in huis. Op een oude Samsung tv werkt deze onmiddellijk. In onze huiskamer werken we echter met een surround en receiver van pioneer. De vsx 420. Net als de PS4 en oude digicorder gaan we dus met HDMI naar de in poort op de receiver die out verbonden is met de beamer. Geluid doen we via optisch signaal. De PS4 doet het, net als de oude digicorder. Bij de tv box zien we enkel het even geduld scherm en dan niets meer. Alles geprobeerd maar geen verschil. Kan iemand mij hier uit de nood helpen?

 

alvast vriendelijk bedankt!

 

Titel gewijzigd door: KimDG (mod) | Vorige titel: Tv box geeft geen beeld via receiver

Tags (1)
0 Likes
9 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2586
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet TV-box geeft geen beeld via Pioneer-receiver

Dit lijkt op een HDCP probleem. https://nl.wikipedia.org/wiki/High-bandwidth_Digital_Content_Protection

 

Zowel de HDMI poorten op je TV als die op je receiver moeten HDCP 2.2 ondersteunen.

Ik vrees dat je VSX 420 receiver geen ondersteuning biedt voor versie 2.2, maar misschien wel voor HDCP 1.4, wat niet voldoende is.

Ook de HDMI kabel moet HDCP 2.2 compliant zijn. Heb je de meegeleverde kabel gebruikt?

 

Wat als je de TV box rechtstreeks op je TV aansluit zonder de receiver?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Telenet TV-box geeft geen beeld via Pioneer-receiver

Kan dit eventueel helpen? https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Eerste-ervaring-nieuwe-tv-box-versterker...

 

De topicstarter geeft aan dat hij dit al eerst heeft getest op zijn tv.  

Toen ik nog een PS4 Pro had die ook HDCP 2.2 ondersteunt en mijn TV HDCP 1.4 was dit geen issue, maar ik heb wel dit moeten instellen via de opties van de Playstation Pro. Misschien dat de TV-box iets gelijkaardig heeft? 

Alvast succes! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2586
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet TV-box geeft geen beeld via Pioneer-receiver

Ah ja, dat zou kunnen. Er zijn regelmatig updates gekomen voor de TV box met oplossingen voor HDCP issues.

@LudoDelmelle de laatste software versie van de box is 4.33.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Telenet TV-box geeft geen beeld via Pioneer-receiver

Mogelijk stuurt de box een beeldresolutie die de beamer niet kan. Stel de box eens in op een vaste resolutie die de beamer aankan.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LudoDelmelle
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Dat loopt vlotjes. Goed gevonden! Netjes! Primeur!

Telenet TV-box geeft geen beeld via Pioneer-receiver

Dag iedereen,

 

bedankt voor de vlugge reacties. Ik ben deze ochtend meteen aan de slag gegaan en toevallig op de oorzaak van het probleem gestoten. Ik heb de beamer van de beugel gehaald en rechtstreeks op de tv box aangesloten wat onmiddellijk werkte. Nadien heb ik met de twee recentste HDMI kabels een verbinding gemaakt via de receiver wat ook werkte. Het probleem ligt dus blijkbaar bij de HDMI kabel die via een kabelgoot naar de beamer loopt. Met PS4 en digicorder geen probleem, maar blijkbaar niet meer ok voor de nieuwe tv box. Het zal dus even prutsen worden om een nieuwe kabel te leggen, maar toch goedkoper dan nieuwe receiver.

 

groeten

 

Ludo

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2586
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet TV-box geeft geen beeld via Pioneer-receiver

Voor je de moeite doet om een nieuwe kabel te trekken zou ik toch ook eens proberen met de laatste software 4.33 in combinatie met de oude kabels.

Misschien dat de tv box wat minder kritisch wordt.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Telenet TV-box geeft geen beeld via Pioneer-receiver

Maar heb je de TV-box nu eerst volledig geconfigureerd via je TV om dan aan te sluiten via je versterker? Of heeft dat niet geholpen? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
JBS
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Telenet TV-box geeft geen beeld via Pioneer-receiver

Hou er rekening mee dat de tv box een hogere resolutie heeft (min 1080p of hoger) dan een oude digirecorder (1080i) en dus meer vraagt van een (zeker) lange hdmi kabel. Daarom werkte het waarschijnlijk voorheen.


Guido.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2586
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet TV-box geeft geen beeld via Pioneer-receiver

Indien een lange kabel nodig raadt ik een actieve kabel aan. Die heeft geen verlies over langere afstanden zoals 10 of 15m.

Die van Startech zijn super en hebben een goede prijs/kwaliteitverhouding.

 

https://www.startech.com/nl-be/kabels/audio-video-kabels/hdmi-kabels

 

Kijk dat je kabel HDMI 2.0 ondersteunt aan 4K/60hz.

 

Active kabels hebben een richting. De kant met label “TV” sluit je aan aan je TV of beamer.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes