42237
netweters
|
18637
gesprekken
|
20130
vragen
|
Kan ik op de camping waar geen wifi is, mijn Telenet tv box verbinden met een mobiele hotspot van mijn telefoon?
Ik heb al geprobeerd maar de tv box vind de mobiele hotspot niet. Wel andere netwerken zoals tadaam in de buurt.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Telenet Tv box verbinden met mobiele hotspot
Opgelost! Ga naar oplossing.
staat uw hotspot op 2.4 of 5 ghz? misschien is die te ver geplaatst van de tv box? even naar het ip adres van de hotspot surfen, inloggen, en nakijken tussen de wifi instellingen. geen antwoord op uw vraag want dat weet ik niet, maar alternatief, als het niet werkt kan je ook via telenet.tv streamen . in geval geen netweter het al geprobeerd heeft, als je iemand kent met een 4g router of flybox ofzo, die even gebruiken en de tv box bedraad aansluiten en zo nakijken of het aldan niet werkt is ook een optie. volgende optie is een 4g router met wireguard vpn naar huis router op de locatie + wireguard router thuis, te gebruiken, en zo de tv box aansluiten dan werkt het vast wel. mogelijks heb je thuis dan wel ook een andere modem nodig. dan zal tv kijken wel zowel thuis, als mobiel, data gebruiken
dacht dat het al een ip box betrof. werkt de gewone ook al zonder coaxkabel dan op heden , wist ik niet
@thomasdb Is voorlopig nog met coax maar het internet kan via wifi van Telenet.
als je de coax afsluit blijft de box werken maar dan enkel voor terug kijk tv en opvragingen, de activatie komt via de utp kabel om hem actief te houden, heb een tv box gehad met coax die nooit aan de coax kabel heeft gehangen, enkel utp internet en die bleef werken omdat die via internet verbinding had, heb die weg gedaan na een tijd omdat het stom is die te behouden en ervoor te betalen als je toch niet alles benut en via CI+ module kijkt.
Je kan de tv box verbinden via wifi dat heb ik al geprobeert, hij vind verschillende beveiligde netwerken in de buurt maar de mobilele hotspot van mijn telefoon vind hij niet. Ik weet bvb wel dat je de telenet tv app niet kan streamen via een mobiele hotspot.
dacht wel dat dat kon eerlijk gezegd. maar, heeft die mobiele locatie ook coax kabel ter beschikking, welke tv box is het een recent kleintje of een oudere grote.
@thomasdb Of beter gezegd een tv box met coax kabel voor tv of ene via iptv met enkel internet optie. 😉
vrees dat die enkel met Telenet internet werken via wifi of utp.
het interactieve en connectie met Telenet gebeurt echt via een Telenet IP adres, een Proximus adres zal normaal niet gaan denk ik omdat dit onveilig is ook.
de telenet.tv website kan ik wel streamen over mijn 4g modem met gsm en pc alleszinds. de app toch ook dan. voor een volwaardige digibox is dat blijkbaar wat anders zo te horen ;:) als het daarmee kan zal het alleszinds moeilijk(er) zijn . als het al gaat misschien niet. heeft te maken met gateway en dhcp dan, niet enkel een aangesloten telenet modem als aansluiting dan, voor vereiste telenetthuisabbonementsadres om het te kunnen inzetten. als het voor tv op locatie is denk ik dat de telent.tv website wel gewoon zou moeten werken. anders zijn er alternatieven zoals tadaam enzo als het op aparte rekening mag. maar telenet.tv kan dat echt wel de tv box meenemen is niete cht nodig voor streaming. als je een groot scherm wil voor telenet.tv met een chromecast op je 4g wifihotspot, en de telenet.tv site op uw gsm k,an je casten toch naar de chromecast met uw gsm. een box zou makkelijekr zijn wel. dan zal het toch vpn moeten zijn, als het dan al kan. beter in mijnmening dan chromecast, is een laptop aan de tv aansluiten met hmdi , en de tv als tweede scherm zetten, en dan de telenet.tv website opzetten. ook al is zelfs dit niet wtat ik gebruik, ik gebruik een dvbc-ontvanger met ethernet over vpn. en de vlc app om er op locatie naar te kijken. gebruikt ook wel mobiele data om te ontvangen en thuisdata om te zenden, met app is dit enkel de data om te ontvangen. natuurlijk ook geen opnames en tv/film op aanvraag enzo langs die weg, als ik dat wil gebruik ik de telenet.tv website gewoon
Je hebt altijd een verbinding van telenet nodig (modem)