Beantwoorden
Sjekke
Freshman Veelweter
BINGO! De volle 100! Topicwurm! Al 25 duimen!

Kan je TV-box IP meenemen naar 2e adres?

Ik heb momenteel thuis Telenet-internet en een IP-tv box thuis, maar ik wil op een tweede locatie enkel een goedkoopste Telenet-internet nemen. Zal mijn IP-tv box ook functioneren als ik die naar die locatie meeneem want een 2e IP-tv box is gewoon te duur en overkill.

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: TV ip-box

13 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Sjekke  Zolang je In huis op de 2de plek een even sterk wifi signaal hebt werkt dit perfect.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Sjekke
Freshman Veelweter

Met een 2e locatie bedoel ik … een 2e adres … 

WG94
Professional Allesweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. Krak

Alternatief kan je ook werken met de TV-app

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Sjekke
Freshman Veelweter

Daar ontbreken verschillende zenders … ☹️

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Er is geen verschil tussen de app of de ip tv box van zenders

Alle toestellen en tv met kaartje bieden de zelfde zenders aan

Enkel tv flow is maar 14 zenders

https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/flow.html

En het compact signaal bied +- 22 zenders aan zonder extra toestel of kaart

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/installatie/compact-signaa...

Er loopt af en toe iets fout met de info die niet duidelijk is

Een bevriend koppel is verhuist de aansluiting werd verplaatst naar een andere datum zij niet blij

Geen tv of  tv kijken op de telefoon

een uur oke maar geen  ganse dag

Heb hun mijn chromecast tv tijdelijk gegeven  daar kosten ze niet mee lachen dat de tv zender live ook beelden geven

Ze wisten dat niet dat alles zeer ruim al was

Deze info komt soms niet door bij de klant

flip1953
Professional Allesweter
De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf!

Maar het antwoord op de originele vraag is nog niet gegeven:

Kan je een "TV-Box IP" gebruiken op een 2de adres (met een Telenet internet abonnement) ??

Ik weet het antwoord niet, maar ben wel benieuwd 🤔

@WG94  schreef:

Alternatief kan je ook werken met de TV-app

Ik denk dat dit inderdaad het beste alternatief is.

Koop gewoon een Google Chromecast (voor Telenet klanten te koop aan 35€) en installeer daarop de Telenet TV App.

Dan heb je alle zenders die je thuis ook hebt, terugkijk TV, opnames bekijken, enz.

Dat is een éénmalige kost, en je moet niet telkens je TV Box van thuis afkoppelen en meenemen

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Wij weten het ook niet

We denken dat de modem gekoppeld is aan tv ip box

waar hij is inschreven is

Sjekke
Freshman Veelweter

Ik heb de Telenet TV-app geïnstalleerd op zowel mijn tablet als mijn Apple TV. Op de Apple TV zie ik alleen de zenders die ik kan bekijken, maar op mijn tablet zie ik alle zenders die beschikbaar zijn via mijn IPTV. Wanneer ik echter zenders zoals BBC, RAI of de Franse zenders wil kijken, geeft de app de melding “op TV afspelen”. Wat doe ik verkeerd?

WG94
Professional Allesweter

Je regionale zender, RAI 1, BBC 1 & 2, alsook verschillende andere internationale zenders en nieuwzenders zijn inderdaad niet beschikbaar voor live kijken in de TV-app. Op Radio Contact Vision & TV5 Monde na zijn alle Franse zenders uit het basisaanbod wel beschikbaar.

Als work-arround kan je het programma opnemen en dan de opname  bekijken (dat kan normaal al binnen enkele minuten), maar als je vaak naar die zenders kijkt snap ik dat het niet echt een oplossing is.

Op de zenderkaart (Welke zenders biedt Telenet aan?) kan je zien welke zenders wel/niet beschikbaar zijn op de TV-app. Het zijn er veel, maar inderdaad niet het hele basisaanbod (zie wel dat de lijst een paar fouten bevat, zenders die wel beschikbaar zijn maar niet aangeduid zijn). Play Sports & Play More (muv Adult) zenders zijn wel allemaal beschikbaar (als je daar een abonnement op hebt).

WG94 | Krak
Sjekke
Freshman Veelweter

Bedankt @WG94 om mee te denken. 

En zo kom ik terug op mijn oorspronkelijke vraag: Als ik mijn IP-box meeneem naar een ander adres in België met enkel een Telenet-internet (zoals een camping, hotel of tweede verblijf), zal de IP-box dan werken? Telenet geeft namelijk aan dat alle zenders beschikbaar zijn via de app of Apple TV, maar dat lijkt niet het geval te zijn.

WG94
Professional Allesweter

@Sjekke  schreef:

En zo kom ik terug op mijn oorspronkelijke vraag: Als ik mijn IP-box meeneem naar een ander adres in België met enkel een Telenet-internet (zoals een camping, hotel of tweede verblijf), zal de IP-box dan werken? Telenet geeft namelijk aan dat alle zenders beschikbaar zijn via de app of Apple TV, maar dat lijkt niet het geval te zijn.

Er is geen officieel antwoord van Telenet, en ik vrees dat je hier ook niet meteen een antwoord zal vinden; aangezien het anders inmiddels wel gedeeld zou zijn

WG94 | Krak
FilipD
Expert Moderator
Waar zijn die handjes? It's your tenth party! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

@Suzy heeft hier al de nodige vragen voor uitgezet. Zoals gewoonlijk komen we er op terug zodra we een antwoord hebben! 😉 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Expert Moderator

ChristofM
Expert Moderator
Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

@Sjekke  schreef:

Ik heb momenteel thuis Telenet-internet en een IP-tv box thuis, maar ik wil op een tweede locatie enkel een goedkoopste Telenet-internet nemen. Zal mijn IP-tv box ook functioneren als ik die naar die locatie meeneem want een 2e IP-tv box is gewoon te duur en overkill.

@Sjekke @WG94 @luc55 @flip1953 We hebben ondertussen feedback mogen ontvangen. Je kan de TV-box via IP gerust meenemen naar een 2de adres als daar een Telenet-internetverbinding is. Dit zal zeker werken met een Telenet-internetverbinding. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator