42575
netweters
|
18926
gesprekken
|
20426
vragen
|
Beste mensen,
Wij willen graag in onze bijbouw, waar geen vaste internetkabel ligt (enkel wifi) tv kijken via de telenet app. Wij willen ook geen gedoe om steeds te streamen/casten via bvb de smartphone naar een chromecast. Ik las reeds dat dit niet met alle smart tv's mogelijk zal zijn, behalve als we een android of apple besturing nemen? Maar dan kom ik enkel op een
TCL smart tv uit, en die wil ik liever niet aanschaffen daar we reeds eentje hebben en daar niet zo tevreden over zijn..
Weten jullie eventueel nog een andere oplossing?
of
Is het ondertussen mogelijk om ook via een google tv , de telenet te gebruiken ?
alvast bedankt & mvg,
Bart
@Aperious een oplossing kan zijn een TV Box IP versie, die streamt enkel de zenders via de kleine ontvanger dat via wifi werkt in jouw geval, als je al telenet internet hebt dan kan je deze IPTV tv box ook gebruiken, alle basis zenders staan er op en andere apps zoals VRT MAX, HBO Max, Amazon Primevideo, Netflix, Youtube....
Thanks Master Magic, kan ik deze iptv box aanvragen bij Telenet zelf?
gr
@Aperious als je al een digicorder of digibox hebt kan je deze niet verkrijgen normaal gezien, heb je al een tv box met coax dan kan je deze verkrijgen in de telenet shop (mits er genoeg stock van is).
@Aperious schreef:Is het ondertussen mogelijk om ook via een google tv , de telenet te gebruiken ?
Dat is zeker mogelijk, zowel TV’s met Google TV ingebouwd als Chromecast met Google TV en Google TV Streamer zijn een optie.
We hebben al 3 digiboxen. We zouden dus 1 extra iptv box nodig hebben... Dit is dus niet mogelijk volgens jou?
Dan gaan we gewoon moeten zoeken achter de juiste smart tv waarop we de telenet app kunnen installeren vermoed ik?
Gr
@Aperious schreef:Wij willen ook geen gedoe om steeds te streamen/casten via bvb de smartphone naar een chromecast.
Een nieuwe Chomecast met Google TV is toch een goede oplossing. Dat is geen gedoe met casten via smartphone ...
Hiermee maak je van iedere gewone TV (met HDMI) een Google TV. Er is een HD versie (waarschijnlijk niet meer te krijgen) en een 4K versie
https://store.google.com/be/product/chromecast_google_tv?hl=nl
Moest je nog Digiboxen hebben, kan je deze uiteraard wel omruilen naar TV-boxen. Op deze manier kan je wel met de TV-box IP werken in deze ruimte. Ik weet niet of deze aangekocht zijn of niet, maar moest je ze huren, kan je makkelijk de overstap maken! Daarvoor neem je best even contact met de klantenservice van Telenet. 😊
Oh top,
dus die chromecast is gewoon inpluggen en de app downloaden?
ik hoef dan niet te casten via de smartphone ?
gr,
Is de WiFi in dat bijgebouw goed genoeg om TV te streamen? Test dit eens met bv een laptop en kijk met de telenetTV APP naar een uitzending of met een browser kijk je naar de website "telenet.tv".
@Aperious schreef:dus die chromecast is gewoon inpluggen en de app downloaden?
Inderdaad. Je kan de Telenet TV installeren, alsook andere Apps zoals YouTube, Netflix, VRTMax, VTMGo, GoPlus, Disney etc ...
En alles bedienen met meegeleverde remote.
Gewoon achter de tv in stekken in de Hdmi ingang
https://store.google.com/be/product/chromecast_google_tv?hl=nl
En de app op zetten dat is alles
Wel goede wifi nodig zeker voor de telenet tv app
Ik heb net een Chromecast 4K gekocht en ik kan alle apps downloaden, maar geen Telenet TV app. Bovendien kan ik ook niet casten vanuit de Telenet TV app ( andere apps wel).
Dus hoe krijg ik die Telenet TV- app erop dan? Ik heb al vanalles geprobeerd maar lukt niet.
Tis heel specifiek voor de play sports kanalen te kunnen zien. Al de rest lukt via de apps van VRT, VTM etc.
Als je via de Google Play website gaat, zie je dan een optie om te installeren naar de Chromecast 4K? https://play.google.com/store/apps/details?id=be.telenet.tv&hl=nl
En je Google Play regio staat zeker op België?