Beantwoorden
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Telenettv.be probleem

Dinsdag 7-1-20 was er s' avonds een algemene storing op de site telenettv.be waardoor je niets kon zien.Bij mij vertaalde zich dat eerst dat ik wel alle opgenomen programma's kon zien en er één aanduiden om af te spelen, maar zodra op afspelen geklikt begon een rondje te draaien en even later dan de melding "Er ging iets mis,de video kan nu niet afgespeeld worden".Ook live kijken was niet mogelijk.Ik heb dan de klantendienst gebeld,waar ik te horen kreeg dat er een algemene storing was en even later stond dat ook zo op de pagina.

Nu is de situatie bij mij nog steeds dezelfde, terwijl de storing opgelost zou zijn.

Volgens de technische dienst is alles echter in orde langs mijn kant wat betreft verbinding en

netwerk.Alles is geprobeerd,2 andere browsers,alle cookies etc verwijderen en cache legen,uitloggen en weer aanmelden,niets helpt.

Ook thuis kan op geen van de 2 pc's tv gekeken worden via telenettv.be, identiek hetzelfde probleem als op afstand met een ander netwerk.

Zijn er nog mensen die hier last van hebben of iemand een idee hoe dit op te lossen?

NB via de app en tablet gaat alles zoals het hoort op afstand met dezelfde Wifi.

 

0 Likes
43 reacties
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Telenettv.be probleem

Daar heeft u een punt. Hoewel er met Chrome reeds meldingen zijn dat het niet werkte achte ik het niet nodig, maar om uitsluitsel te hebben ik probeer het dadelijk.

Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Telenettv.be probleem

Heb Chroom getest maar kan niet zeggen of het daar wel ok is gezien ik mijn laptop weer eens moet registreren. hoewel dit reeds gebeurd is.Je registreert dus eigenlijk een browser. Ik heb reeds 4 toestellen geregistreerd terwijl ik er maar 3 heb en waarop er 1 effectief door mij geregistreerd is.Ik vermoed dat de technische dienst van Telenet daar voor iets tussenzit.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Telenettv.be probleem

@Silverwing 

Registreren doe je per browser/per toestel.

Als je in de problemen komt kan je altijd contact nemen met Telenet.

Ze moeten geregistreerde toestellen niet vrijgeven, maar een vriendelijk vraagje kan wel helpen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
petepall
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenettv.be probleem

@CarlAtTelenet Ik heb de hardware acceleratie uitgezet maar nog steeds hetzelfde resultaat, geen video.

0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Telenettv.be probleem

Ik ben eens wat in het archief gaan lezen over dit onderwerp bestaan nog wel een paar topics, ook over het registreren van toestellen.

Het blijkt dat wanneer je je cookies wist en je je terug aanmeld dat je toestel dan als een nieuw aanzien word.Met een nieuwe browser testen geeft dus ook direct een nieuw toestel.Na gelezen te hebben dat Telenet dit op vriendelijk verzoek kan fixen heb ik het net geprobeerd.De Nederlandse dame zei mij dat Telenet dat niet kon en ik dus nog 87 dagen moet wachten.

Anderzijds lees ik ook dat wanneer je er 5 hebt en je wil toch nog 1 toevoegen dat je dan automatisch de vraag krijgt om er 1 te verwijderen om de nieuwe in de plaats te zetten.

Mocht ik hier zekerheid van krijgen dan kan ik chrome testen ik zit dan aan 5,maar wanneer ik allicht over een week naar huis ga en de laptop kan bijwerken zal ik na de grote kuis de laptop opnieuw moeten registreren.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Telenettv.be probleem

@Silverwing 

Het is de bedoeling dat je 90 dagen wacht, maar je kan best alles gebruiken wat je hebt en dan vragen om er en vrij te geven. Zo lang je nog een vrije plaats hebt gaat men waarschijnlijk niet helpen.

Alles opgebruiken en dan opnieuw vragen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
petepall
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenettv.be probleem

Ik heb even in de developer tools van Chrome gekeken als de site aan het laden was.
Resultaat:

The key "target-densitydpi" is not supported.
/nl/settings/preferences.html:1 A cookie associated with a cross-site resource at https://be-prod.spark.horizon.tv/ was set without the `SameSite` attribute. A future release of Chrome will only deliver cookies with cross-site requests if they are set with `SameSite=None` and `Secure`. You can review cookies in developer tools under Application>Storage>Cookies and see more details at https://www.chromestatus.com/feature/5088147346030592 and https://www.chromestatus.com/feature/5633521622188032.
/nl/settings/preferences.html:1 A cookie associated with a cross-site resource at https://obomsg.prod.be.horizon.tv/ was set without the `SameSite` attribute. A future release of Chrome will only deliver cookies with cross-site requests if they are set with `SameSite=None` and `Secure`. You can review cookies in developer tools under Application>Storage>Cookies and see more details at https://www.chromestatus.com/feature/5088147346030592 and https://www.chromestatus.com/feature/5633521622188032.
/nl/settings/preferences.html:1 A cookie associated with a cross-site resource at http://web-api-prod-obo.horizon.tv/ was set without the `SameSite` attribute. A future release of Chrome will only deliver cookies with cross-site requests if they are set with `SameSite=None` and `Secure`. You can review cookies in developer tools under Application>Storage>Cookies and see more details at https://www.chromestatus.com/feature/5088147346030592 and https://www.chromestatus.com/feature/5633521622188032.
/nl/settings/preferences.html:1 A cookie associated with a resource at http://libertyglobalpaneu.tt.omtrdc.net/ was set with `SameSite=None` but without `Secure`. A future release of Chrome will only deliver cookies marked `SameSite=None` if they are also marked `Secure`. You can review cookies in developer tools under Application>Storage>Cookies and see more details at https://www.chromestatus.com/feature/5633521622188032.
main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:3 It is recommended that a robustness level be specified. Not specifying the robustness level could result in unexpected behavior.
(anonymous) @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:3
watch-tv.html:1 A cookie associated with a cross-site resource at http://staticqbr-be-prod.tnprod.cdn.dmdsdp.com/ was set without the `SameSite` attribute. A future release of Chrome will only deliver cookies with cross-site requests if they are set with `SameSite=None` and `Secure`. You can review cookies in developer tools under Application>Storage>Cookies and see more details at https://www.chromestatus.com/feature/5088147346030592 and https://www.chromestatus.com/feature/5633521622188032.
main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:3 It is recommended that a robustness level be specified. Not specifying the robustness level could result in unexpected behavior.
(anonymous) @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:3
2web-api-prod-obo.horizon.tv/oesp/v3/BE/nld/web/license/eme:1 Failed to load resource: the server responded with a status of 400 (Bad Request)
main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:1 POST https://web-api-prod-obo.horizon.tv/oesp/v3/BE/nld/web/license/eme 400 (Bad Request)
(anonymous) @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:1
W @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:1
(anonymous) @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:1
G @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:3
(anonymous) @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:3
main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:1 POST https://web-api-prod-obo.horizon.tv/oesp/v3/BE/nld/web/license/eme 400 (Bad Request)
(anonymous) @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:1
W @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:1
(anonymous) @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:1
G @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:3
(anonymous) @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:3
Promise.then (async)
(anonymous) @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:3
Promise.catch (async)
G @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:3
(anonymous) @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:3
main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:1 POST https://web-api-prod-obo.horizon.tv/oesp/v3/BE/nld/web/license/eme 400 (Bad Request)
(anonymous) @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:1
W @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:1
(anonymous) @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:1
G @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:3
(anonymous) @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:3
Promise.then (async)
(anonymous) @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:3
Promise.catch (async)
G @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:3
(anonymous) @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:3
Promise.then (async)
(anonymous) @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:3
Promise.catch (async)
G @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:3
(anonymous) @ main.6b61d6cb8e9a4bcf3ec8.js:3

0 Likes
petepall
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenettv.be probleem

Deze screenshot is misschien iets duidelijker

 

Screenshot from 2020-01-13 19-43-17.png

0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Telenettv.be probleem

ik heb mijn laptop nu dus geregistreerd met Chrome en..........Het werkt!

Waarom daarmee dan wel en met alle andere niet?

Toch maar eens trachten alle "toestellen"(waarbij trouwens allemaal Chrome staat als browser wat mij logisch lijkt daar Slimjet een Chroom cloon is) te laten verwijderen om met een propere lei te beginnen 

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Telenettv.be probleem

Blijft hier nog voortduren 14/01/20...

iMac met OS Mojave 10.14.6 en Firefox 72.0.1.

Ik krijg openingsbeeld, onvolledig , flits en ..... technisch probleem.

Lukt wel met Safari, die vroeger problemen gaf bij afspelen....
 
 
0 Likes
petepall
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenettv.be probleem

Ik heb ondertussen gevraagd om de geregistreerde toestellen te laten vermijden. Echter dit heeft niets geholpen. krijg nog steeds geen beeld.

0 Likes
petepall
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenettv.be probleem

Nu zie ik ook dat er geen browser meer geregistreerd wordt. Dus er zit iets mis in de aanmelding bij het afspelen van een video

0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Telenettv.be probleem

En het ergst van al is dat Telenet blijft volhouden dat het aan uw apparatuur ligt daar het op een paar uitzonderingen bij iedereen normaal werkt.Dossier na dossier word afgesloten zonder verwittiging.

Een oproep naar iedereen om het via Facebook ,twiter etc te delen dat we niet uit de impasse geraken.

Allicht zijn er nog veel meer mensen die het probleem hebben maar die gewoon afwachten tot het terug werkt.De telefoon bij Telenet zou roodgloeiend moeten staan,ze zouden dan wel actie ondernemen.

Ik heb nu dus 4 browsers waarvan ik er 2 gebruik en 1 daarvan, Chrome, alleen maar om tv te kunnen zien.

0 Likes
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Telenettv.be probleem

Dag iedereen,

 

Ik ben niet aan het werk door ziekte - vandaar mijn stilte. Ik wou deze morgen wel even komen antwoorden om hier even wat rust terug te brengen 🙂


Want volgens mijn inzicht in wat hier gemeld wordt, staan deze meldingen technisch los van elkaar en wijzen ze niet op een algemeen probleem met de website. We moeten altijd in het achterhoofd houden dat een PC/laptop, samen met een operating systeem (plus eventuele antivirus/firewall), en daarbovenop nog een browser met allerlei persoonlijke configuratie en/of plugins en/of ad-blockers enzomeer, zeer persoonlijk ingesteld kan zijn.
Een website als telenettv.be stelt heelwat eisen qua DRM, plugins, enzovoort. Door persoonlijke afwijkingen in browsers/configuratie/plugins, kan de werking van de website verstoord worden.

 

Interpreteer dit niet als een poging om het probleem te ontvluchten - de technische realiteit voor mij is nu eenmaal dat, behalve een verse installatie op identieke hardware, geen enkele browser gelijk is aan een andere. Dit gegeven maakt het ook bijzonder moeilijk, zoniet quasi onmogelijk, om jullie meldingen te debuggen. Op alle toestellen die we voorhanden hebben draait de website prima (behalve waar we gekende problemen hebben). Dit garandeert niet voor 200% dat er geen enkel probleem mee is, maar maakt het analyseren van meldingen wel een uitdaging. Zeker als je niet aan het toestel/de browser in kwestie kunt.

 

Het moelijke is nu wel dat alle communicatie hier door elkaar begint te lopen 🙂

 

@Theo2 Er zouden volgens wat ik hoor tijdelijk problemen kunnen zijn met afspelen op Linux/MacOS. Er wordt naar gekeken.

 

@Silverwing Het werkt bij jou op Chrome, dus je kan de telenettv.be website weer gebruiken. Chrome is één van de ondersteunde browsers. Voor Slimjet kan Telenet geen support bieden - net zoals de honderden andere minder populaire browsers.

 

@petepall Je browser wil zichzelf dus niet registreren wanneer je een stream probeert af te spelen? Dit is een zeer interessante. Geen garantie dat dit iets oplost, maar kan je aub even uitloggen, de cookies op telenettv.be wissen, opnieuw inloggen en nog eens proberen? (vooral voor mij om te begrijpen waar het zou kunnen fout gaan). Als het nog steeds fout loopt, stuur me aub even een screenshot (PM) van je Instellingen > Mijn Toestellen.

 

Groet,
Carl
TV Engineering

--Metadata Engineer @Telenet
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Telenettv.be probleem

@CarlAtTelenet 

Al uw uitleg is best aannemelijk, maar leg mij dan eens uit hoe het komt dat ik voordat er een algemene technische storing was op 7 januari, ik op alle toestellen perfect kon kijken ongeacht of dat met Slimjet of een andere browser was,en nadien met dezelfde configuratie plots niet meer!

Er moet iets veranderd zijn aan de kant van Telenet!!!

Het blijven volharden in de oorzaak bij de klant leggen is typisch Telenet. Worden jullie gehersenspoeld?

0 Likes