Beantwoorden
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Telenettv.be probleem

Dinsdag 7-1-20 was er s' avonds een algemene storing op de site telenettv.be waardoor je niets kon zien.Bij mij vertaalde zich dat eerst dat ik wel alle opgenomen programma's kon zien en er één aanduiden om af te spelen, maar zodra op afspelen geklikt begon een rondje te draaien en even later dan de melding "Er ging iets mis,de video kan nu niet afgespeeld worden".Ook live kijken was niet mogelijk.Ik heb dan de klantendienst gebeld,waar ik te horen kreeg dat er een algemene storing was en even later stond dat ook zo op de pagina.

Nu is de situatie bij mij nog steeds dezelfde, terwijl de storing opgelost zou zijn.

Volgens de technische dienst is alles echter in orde langs mijn kant wat betreft verbinding en

netwerk.Alles is geprobeerd,2 andere browsers,alle cookies etc verwijderen en cache legen,uitloggen en weer aanmelden,niets helpt.

Ook thuis kan op geen van de 2 pc's tv gekeken worden via telenettv.be, identiek hetzelfde probleem als op afstand met een ander netwerk.

Zijn er nog mensen die hier last van hebben of iemand een idee hoe dit op te lossen?

NB via de app en tablet gaat alles zoals het hoort op afstand met dezelfde Wifi.

 

0 Likes
43 reacties
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Telenettv.be probleem

@Silverwing , ook langs onze kant worden er inderdaad zeer regelmatig en doelbewust zaken gewijzigd. Onderschat het hele ecosysteem niet dat achter zo'n schijnbaar eenvoudige website schuilgaat...! En tel daarbij de constante evoluties binnen alle browsers, DRM-systemen, streaming-protocollen, ... Plus de bugs die opgelost moeten worden.

 

Dit gezegd zijnde, blijft Slimjet een niet-ondersteunde browser. Werkt de website daarop: prima! Werkt ze er niet op, of stopt ze met werken, dan is dat jammer. Maar we kunnen écht geen pogingen doen om ze op alle bestaande browsers werkend te krijgen: deze browsers verschillen qua werking zeer hard van elkaar (anders zou je ze niet installeren...), en één enkele browser ondersteunen kost handenvol geld.

 

Ik kan er echt niet veel meer aan toevoegen dan dat er ondersteunde en niet-ondersteunde browsers zijn, en Slimjet onder die tweede categorie valt. Zoals meermaals aangehaald.

 

BTW: we worden absoluut niet gehersenspoeld bij Telenet 🙂 Ik bekijk dit enkel vanuit de diep-technische complexiteiten, en die zijn massaal in aantal, geloof me...


Carl

--Metadata Engineer @Telenet
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Telenettv.be probleem

@CarlAtTelenet  ik ben zelf even gaan spelen met mijn add-ons .

Volgens mij is dit de dader, na uitschakeling functioneert Telenettv.be terug onder Firefox op mijn iMac:

 

Privacy Badger automatically learns to block invisible trackers. Instead of keeping lists of what to block, Privacy Badger learns by watching which domains appear to be tracking you as you browse the Web.

Privacy Badger sends the Do Not Track signal with your browsing. If trackers ignore your wishes, your Badger will learn to block them. Privacy Badger starts blocking once it sees the same tracker on three different websites.


 

 

0 Likes
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Telenettv.be probleem

Dank voor je zoekwerk en je feedback, @Theo2 !

 

Klopt helemaal dat er nogal wat tracking en uitwisseling van browser-data plaatsvindt voordat de streams kunnen afgespeeld worden. Dit allemaal om de streams te beschermen tegen illegaal kopiëren: bovenop onze eigen policy hebben we uiteraard verplichtingen tegenover de leveranciers van onze streams. Die DRM-vereisten zijn zeer strikt, en daaraan moeten we contractueel voldoen voordat we onze TV-platformen publiek beschikbaar kunnen stellen.

 

Je zal onze website dus op de whitelist van die plugin moeten zetten - of bij gebrek aan zo'n whitelist inderdaad de plugin uitschakelen wanneer je de website wil gebruiken.

 

Groet & fijn weekend,
Carl

--Metadata Engineer @Telenet
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Telenettv.be probleem


@CarlAtTelenet  schreef:

Dank voor je zoekwerk en je feedback, @Theo2 !

 

Klopt helemaal dat er nogal wat tracking en uitwisseling van browser-data plaatsvindt voordat de streams kunnen afgespeeld worden.


Bij mij ging de website al down vooraleer hij volledig open was... ik wou maar iets nakijken zover kwam ik niet.

0 Likes
petepall
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenettv.be probleem

@CarlAtTelenet  allereerst wens ik U veel beterschap.

 

Ik heb dus de cookies verwijderd en dan terug ingelogt. Als ik een video probeer af te spelen krijg ik nog steeds dezelfde fout en krijg ik geen scherm om de browser te registreren.

 

Before login.pngerror.pngToestelbeheer.png

 

 

0 Likes
petepall
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenettv.be probleem

Blijkbaar werden de foto's in de vorige reply niet getoond 

Before login.pngerror.pngToestelbeheer.png

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Telenettv.be probleem

@petepall 

De foto's moeten eerst nagekeken worden op ongewenste info. Dat is nu gebeurd.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Telenettv.be probleem

Na 2 keer het heel mooi gevraagd te hebben en 1 keer mislukt zijn alle geregistreerde "toestellen" verwijderd,daarna nog eens grote kuis gedaan en mij terug aangemeld met Edge.

Alles werkt prima nu! Waar het gezeten heeft is een raadsel maar ik ben blij dat ik er van af ben.

Ben ook terug thuis nu en heb de laptop niet meer nodig waardoor ik met 2 geregistreerde "toestellen" toe kom.

Ik heb als tip aan Telenet meegegeven dat het registreren d.m.v een cookie geen goede manier is,als je  je cookies (zoals ik)iedere 2 weken opruimt kom je al vlug in de problemen.

Veel beter zou zijn registratie op mac adres zo heb je nooit geen problemen ongeacht welke (goedgekeurde) browser je gebruikt of gaat testen.Mijn idee vonden ze zo gek nog niet en word doorgegeven.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenettv.be probleem


@Silverwing  schreef:

...

Ik heb als tip aan Telenet meegegeven dat het registreren d.m.v een cookie geen goede manier is,als je  je cookies (zoals ik)iedere 2 weken opruimt kom je al vlug in de problemen.

Veel beter zou zijn registratie op mac adres zo heb je nooit geen problemen ongeacht welke (goedgekeurde) browser je gebruikt of gaat testen.Mijn idee vonden ze zo gek nog niet en word doorgegeven.


Ik hoop voor u en de vele anderen dat Telenet een goede oplossing vind. Ik geloof niet in het mac adres. Het is veel te gemakkelijk om dit te veranderen, zowel op pc als op Android. Hoe het zit met dat één merk product weet ik niet, zo een toestel heb ik niet.

0 Likes
petepall
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenettv.be probleem

OK omdat ik de situatie moe begin te worden en dacht dat het probleem toch aan mijn kant zou zitten heb ik mijn laptop volledig opnieuw geïnstalleerd.

Resultaat is dat het nog steeds niet mogelijk is om Telenet tv te bekijken via de laptop.

Niet in Chrome en niet in Firefox.

 

Ik krijg geen scherm om een toestel/browser te registreren en dus krijg is het bekende fout bericht dat ik eerder in mijn antwoorden aangehaald heb.

 

Dus telenet ik weet het niet meer maar hoop dat dit opgelost geraakt! Tot 7 januari werkte dit zonder problemen.

0 Likes
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Telenettv.be probleem

Dag @petepall,

 

Het is maar één van de mogelijkheden, maar de kans bestaat dat één van je plugins/extensies in Chrome het videoverkeer tegenhouden. Wanneer je inlogt in Chrome, zorgt die ervoor dat je plugins/extensies opnieuw geïnstalleerd worden - zelfs al had je je toestel geformatteerd.

 

Het lijkt me de moeite waard om even, als test, al je extensies uit te schakelen:
https://www.lifewire.com/disable-chrome-extensions-and-plugins-4136252

 

Lost dit het nog niet op, kan je me dan alsjeblieft een woordje uitleg geven over hoe je netwerk opgesteld is? (dus details over alles wat er zich achter je router zou kunnen bevinden: routers, firewalls, ...)

 

Dank,
Carl

--Metadata Engineer @Telenet
petepall
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenettv.be probleem

Beste @CarlAtTelenet 

 

Ik heb reeds:

  • Mijn google chrome extensies uitgeschakeld --> Geen success
  • Mijn google chrome extensies verwijderd en de browser opnieuw geinstalleerd --> Geen success
  • Geprobeerd met Firefox zonder enige extensies --> Geen success

Ik heb geen routers of firewalls achter mijn telenet modem staan.

Mijn laptop is via kabel rechtstreeks aan de telenet modem gekoppeld.

CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Telenettv.be probleem

Dank voor je verdere zoekwerk en feedback, @petepall. Jammer dat het nu nog steeds niet werkt.

 

Ik kan maar zeer beperkt naar je account kijken, maar als je dat okee vindt, mag je me altijd je klantnummer even doorsturen via PM. Misschien komen we er op die manier uit.


Thanks,
Carl

--Metadata Engineer @Telenet
0 Likes
petepall
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenettv.be probleem

@CarlAtTelenet gevraagde gegevens zijn onderweg via PM

0 Likes