Beantwoorden
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Telenettv.be probleem

Dinsdag 7-1-20 was er s' avonds een algemene storing op de site telenettv.be waardoor je niets kon zien.Bij mij vertaalde zich dat eerst dat ik wel alle opgenomen programma's kon zien en er één aanduiden om af te spelen, maar zodra op afspelen geklikt begon een rondje te draaien en even later dan de melding "Er ging iets mis,de video kan nu niet afgespeeld worden".Ook live kijken was niet mogelijk.Ik heb dan de klantendienst gebeld,waar ik te horen kreeg dat er een algemene storing was en even later stond dat ook zo op de pagina.

Nu is de situatie bij mij nog steeds dezelfde, terwijl de storing opgelost zou zijn.

Volgens de technische dienst is alles echter in orde langs mijn kant wat betreft verbinding en

netwerk.Alles is geprobeerd,2 andere browsers,alle cookies etc verwijderen en cache legen,uitloggen en weer aanmelden,niets helpt.

Ook thuis kan op geen van de 2 pc's tv gekeken worden via telenettv.be, identiek hetzelfde probleem als op afstand met een ander netwerk.

Zijn er nog mensen die hier last van hebben of iemand een idee hoe dit op te lossen?

NB via de app en tablet gaat alles zoals het hoort op afstand met dezelfde Wifi.

 

0 Likes
43 reacties
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Telenettv.be probleem

Ik kon gisteren de ganse dag niet op telenettv.be...

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Telenettv.be probleem

@Silverwing 

Hier is er op dit ogenblik geen probleem.

Een andere browser, helpt dat?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenettv.be probleem

@Silverwing  eventueel eens de modem en de tv box herstarten geeft dat een oplossing ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Telenettv.be probleem

Lezen is een kunst...

De modem is vandaag 15 min zonder stroom gezet,nadien om alle twijfel weg te werken nogmaals cookies etc verwijderd,uitgelogd en opnieuw aangemeld.

Geen verschil thuis en op afstand.

0 Likes
petepall
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenettv.be probleem

Ik heb hetzelfde probleem sinds Dinsdag.

Heb via Twitter contact met telenet maar tot nu toe werkt het nog steeds niet.

 

Ik kan wel via de telefoon en de telenettv app kijken maar niet via de browser

0 Likes
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Telenettv.be probleem

Dag iedereen,

 

Een collega gaf me deze melding door, en dit verdient inderdaad onze aandacht momenteel.
Bij mezelf gedraagt de website (en het afspelen van content allerhande) zich normaal in allerlei browsers en op verschillende PC's. Maar ik vind het té toevallig dat meerdere mensen hier plots melding maken van aanhoudende, gelijkaardige problemen.

 

Het zou mijn onderzoek helpen wanneer getroffenen (@Silverwing @petepall) even een comment kunnen toevoegen met hun exacte browser (en versie). Het operatingsysteem even meegeven kan zeker ook geen kwaad.

 

Alvast bedankt!
Carl

TV Engineering

--Metadata Engineer @Telenet
petepall
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenettv.be probleem

Hallo @CarlAtTelenet,

 

Mijn Browser is google Chrome Version 79.0.3945.117 (Official Build) (64-bit)

Mijn laptop draait dual boot Linux POP!_OS 19.10 en Windows 10 1909 en het probeem doet zich voor onder beide operating systemen.

0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Telenettv.be probleem

@CarlAtTelenet 

Mijn browser is slimjet, een crome cloon, Versie 24.0.6.0 (gebasseerd op Chromium 76.0.3809.87) (Officiële build) (32-bits)

Os WIndows 10 home 64bit versie 1909

Maar ook met firefox en edge lukt het niet in het hospitaal waar ik verblijf.Ik heb hier wifi van Orange.

Thuis zijn er 2 pc's met Windows 10 home 64bit versie 1909, één met edge als standaardbrowser,één met dezelfde slimjet als op de laptop in het ziekenhuis.de pc's zijn met kabel aan de modem verbonden.

Bij allen kunnen de programma's opgevraagd maar niet afgespeeld worden.

 

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Telenettv.be probleem

iMac met OS Mojave 10.14.6 en Firefox 72.0.1.

Ik krijg openingsbeeld, onvolledig , flits en ..... technisch probleem.

Zit er middenin het beeld "iets" wat de zaak doet afstorten ?

CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Telenettv.be probleem

Dag @petepall ,


Dank voor de verdere info.
Ik heb hier een laptop met identiek dezelfde Chrome-versie als jij (op Win10), en bij mij spelen de streams goed af.

Geen garantie dat dit enig effect zal hebben, maar zou je alsjeblieft eens

- in je adresbalk willen typen: chrome://settings

- dan helemaal naar onder scrollen, in de sectie 'Geavanceerd'. En onder "Systeem" deze instelling eens UITvinken: "Hardwareversnelling gebruiken indien beschikbaar". Of aanvinken als ze momenteel uit zou staan.

- en dan nog eens kijken of je nu wél streams kan afspelen op telenettv.be

 

Thanks,
Carl

--Metadata Engineer @Telenet
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Telenettv.be probleem

Dag @Silverwing ,

 

Dank voor je verdere feedback. Eerst en vooral wil ik je een spoedig herstel wensen...! 🤜🤛

 

Ik heb zelf ook even Slimjet geïnstalleerd op mijn Windows 10-laptop, maar ook hier geen playout. Beetje met de ad-blocker instellingen zitten spelen, maar ik kon het niet opgelost krijgen. Heb een sterk vermoeden dat Slimjet niet compatibel zal zijn met onze website, maar ik probeer intern wat meer info te bemachtigen.

Kan je alsjeblieft ook even Chrome installeren, en kijken of de website dan wél goed draait en streams afspeelt?


Dank,
Carl

--Metadata Engineer @Telenet
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Telenettv.be probleem

Het nu op Slimjet gaan steken is ver gezocht! Ik heb hier al een maand zonder problemen gekeken en dan zou nu plots Slimjet de oorzaak zijn?!

En wat dat met Edge en Firefox waar het ook niet mee werkt en diegene die Chrome hebben?Dan is het de laptop zeker?Chrome komt er onder geen beding op.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Telenettv.be probleem

@Silverwing 

Waarom kan je chrome niet even installeren? Als @CarlAtTelenet daarmee geholpen is? Je hoeft dat toch niet te blijven gebruiken.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Telenettv.be probleem

@Silverwing , het was maar een poging om tot betere inzichten te komen 🙂


Er zijn de laatste maanden wat wijzigingen gebeurd aan het streaming-verhaal (DRM en zo): dit kan hieraan gerelateerd zijn.
De website wordt sowieso niet officieel ondersteund op elke beschikbare browser... Slimjet is daar één van: als het werkt, prima, maar geen garantie. Ik oordeel trouwens niet over Slimjet - ik probeer maar te debuggen wat er fout loopt bij jou.

De ondersteunde browsers staan opgelijst op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/is-mijn-toestel-geschikt-voor-de-yelo-app-yelotvbe/

 

Groet,
Carl

--Metadata Engineer @Telenet