Beantwoorden
Telefret
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Terugkijk TV doorlopend bekijken

Sinds zo'n 3 dagen hebben wij de nieuwste TV-box. 
Vaak gebruiken wij terugkijk TV of playmore dingen.
Mij is het opgevallen dat ik 2 opeenvolgende programma's niet zo maar kan bekijken. Als het eerste programma bv. zou moeten starten om 17:00u en het start pas om 17:10u, dan is dat op zich geen probleem. Maar dat wil dus zeggen dat het aansluitend programma ook later start en daar wringt de schoen. 
Op zeker moment komt je eerste programma aan het eind van die gele balk die je onderin op het scherm ziet. Dan krijg je de vraag om het volgend programma te bekijken. Als je dan op OK drukt, dan krijg je het volgend programma te zien maar ben je het einde van het vorige programma kwijt.
Dat klopt toch niet? Of doe ik iets fout en moet ik niet op "OK" duwen maar het programma via een andere knop laten doorlopen?

0 Likes
19 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Terugkijk TV doorlopend bekijken

@Telefret 

Zelf heb ik nog geen problemen ondervonden met terug kijk tv , gebruik dat zelf ook veel. Heb je een voorbeeld over welk programma het gaat bijvoorbeeld ? 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Telefret
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Terugkijk TV doorlopend bekijken

@patrick37 
Ik kijk regelmatig naar ID (= Investigation Discovery) en daar is het me opgevallen. Weet niet meteen een programma.... ik veronderstel bij allemaal....

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Terugkijk TV doorlopend bekijken

Bij einde van programma klik ik stop  dan vraagt hij de volgende dan klik je ok

dat is nu bij digicorder

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Terugkijk TV doorlopend bekijken

@luc55 

Dat is niet hetzelfde als op de tv box, de tv box werkt op de epg punten waar begin en eind tijd is aangegeven door de zender, bij de digicorder werkt het anders omdat die beperkt is in tuners en wanneer de eerste opname bezig is begint die de 2de vanaf het eind punt dat de epg aangeeft op dat moment en neemt dan de rest van het volgende programma dat men best ook programmeert van dezelfde zender voor zeker het einde te hebben (op de digicorder).

op de tv box wordt een opname ook gedeelt met veel meer mensen, zodat de opname ook wat meer tijd voor en na een programma heeft, en nu met de nieuwe aanbieder van de epg werkt het nog niet helemaal goed allemaal.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Terugkijk TV doorlopend bekijken

@Telefret 

Met volgend programma wordt bedoeld de volgende aflevering van het programma waar je nu naar kijkt.

Je moet dus "NEE, BEDANKT" kiezen om gewoon verder te kijken...

0 Likes
Telefret
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Terugkijk TV doorlopend bekijken

@Santa  Zal het straks of morgen eens uittesten. 🙂

0 Likes
Telefret
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Terugkijk TV doorlopend bekijken

@luc55  Is geen digibox hier maar TV-box. Werkt blijkbaar compleet anders en werkt momenteel op mijnn heupen ook!

0 Likes
Telefret
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Terugkijk TV doorlopend bekijken

@Master-Magic  Aha! Dus dankzij die nieuwe aanbieder zit ik hier zoooo vaak met verkeerde starttijden bij zenders die niet standaard aangeboden worden. Ik erger me daar verschrikkelijk aan maar daar zal dus niks aan te doen zijn?
Op ID is het zelfs nog veel erger wat ze daar durven doen! Verkeerde tijden, reclameblokjes en herhalingen van stukjes van programma's (tussen het programma door dat je aan het bekijken bent!) 
Maar bon, dit is effe naast de kwestie. 🙂

0 Likes
Telefret
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Terugkijk TV doorlopend bekijken

Tja @Santa was toch een "leuk" en leerrijk bericht van u daarstraks! Bedankt! Ik waardeer het ENORM!!! 😠

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Terugkijk TV doorlopend bekijken

Het is natuurlijk gemakkelijk om de aanbieder van de epg aan te wijzen als schuldige. Heel klassiek in de automatiseringswereld.

0 Likes
Telefret
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Terugkijk TV doorlopend bekijken

@patrick37  Dus: deze avond op ID gekeken naar "Meet, Marry, Murder". Dat begint later dan wat er staat en dus spoel ik door tot het begin.
Programma duurt ongeveer een klein uurtje en eindigt deze keer binnen zijn zendtijd.
Volgend programma ("After the first 48) begint dus in de zendtijd van de vorige.
Op zeker moment is die zendtijd dus op. Dan krijg ik het infoscherm van "Meet, Marry, Murder" te zien waarop dus staat dat ik het vanaf het begin kan bekijken, welke afleveringen er zijn etc.
Enigste wat ik dan kan doen is via de backtoets terug te gaan naar mijn zenderoverzicht en aanklikken dat ik het volgende programma "After the first 48" wil zien.
Dat begint natuurlijk te lopen vanaf het begin dat ik dus al gezien heb in de zendtijd van het vorige programma.
Dus moet ik verder spoelen om verder te kijken van waaraf het gestopt was.

Dat is zo'n beetje wat ik deze avond heb meegemaakt. Hopelijk is het wat duidelijk hoe ik het schrijf. 
Is er dus een mogelijkheid om gewoon verder te kijken zonder dat ik moet doorspoelen? Of is dit eigen aan deze tv-box toestanden? 

0 Likes
Telefret
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Terugkijk TV doorlopend bekijken

Ik wijs niet meteen iemand aan als schuldige. Wat is trouwens EPG???? Maar 't valt wel op dat er veranderd werd van aanbieder en dat het nu gebeurt. Alhoewel het natuurlijk ook misschien wel aan de TV-box kan liggen..... Ik ben een techneut!

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Terugkijk TV doorlopend bekijken

@janne_man 
het is wel een feit dat dit sindsdien de reden is, daarvoor liep alles beter op de tv box, dit probleem stelt zich ook in Nederland waar ze een andere epg aanbieder gebruiken, misschien toevallig dezelfde.

gebeuren nu ook problemen met de VRT zenders dat de namen opeens verdwenen zijn na enkele dagen in opnames, daarvoor nooit gebeurt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Terugkijk TV doorlopend bekijken

De vaststellingen zijn de vaststellingen.

1. De oplossing die bedacht werd om per programma op te nemen lijkt is klantvriendelijk, maar het kleinste kind weet dat er altijd afwijkingen kunnen zijn tussen een programmagids en de werkelijke zendtijd. Bij onjuiste opname maalt de tevredenheid van de klant plaats voor ergernis. Deze keuzes werden door mensen genomen.

2. Vermits er meerdere aanbieders zijn van programmagidsen was een controle vooraf nodig, die is mogelijk gedaan, mogelijk niet en was enkel de prijs doorslaggevend. In deze overschakeling niet investeren om verschillen op te vangen is door mensen genomen.

Er is altijd een menselijke verantwoordelijkheid, hoe (pseudo) intelegent een systeem ook is. Het basis algorithme is altijd ontwikkeld en bedacht door mensen. Perfecte systemen bestaan niet. Het is altijd een evenwicht tussen baten en kost.

 

 

0 Likes