Beantwoorden
wmiddelaer
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Terugkijk TV – programma’s worden continu afgebroken.

Hallo,

Al ik een programma wil bekijken die ik opgenomen heb dan laadt het programma soms niet. Soms laadt het programma wel en kan ik beginnen kijken maar opeens wordt het programma afgebroken. Waarschijnlijk ligt dit aan een micro netwerk onderbreking maar ik ben niet zeker.

Bij het live kijken naar televisie zijn er soms onderbrekingen

In bijlage 3 links naar opnames die ik gemaakt heb zodat je een idee krijgt waarover ik praat.

Maar mijn vraag is, kan iemand mij hiermee helpen?

Ter informatie: ik gebruik een UTP kabel die rechtstreeks verbonden is tussen de TV box en de modem.

 

Een opname waar ik naar een programma wil kijken die opgenomen is maar gewoon niet start. Dan wil ik kijken naar live televisie maar dit lukt ook niet.

https://drive.google.com/file/d/1nOhHTfuW_n2Dw937cahn2EwUVaKLN0nB/view?usp=drive_link

 

Een live programma die constant onderbreekt.

 

https://drive.google.com/file/d/1qxHm37jOZw_i7KrK_Kal7xiQuM7f9yuB/view?usp=drive_link

 

https://drive.google.com/file/d/12VlLhfQ1JVxM_iapglwI2qjiSIVZKqVC/view?usp=drive_link

4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Terugkijk TV – programma’s worden continu afgebroken.

@wmiddelaer ik heb een vermoeden dat er een probleem is op je telenet kabel, binnen komende of buiten, zou er iemand laten naar kijken van telenet, best eens bellen naar telenet als je ook uitval hebt op de live coax digitale kanalen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
wmiddelaer
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Terugkijk TV – programma’s worden continu afgebroken.

Bedankt voor de feedback! Misschien moet ik inderdaad eens naar Telenet bellen.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Terugkijk TV – programma’s worden continu afgebroken.

De twee filmpjes van het live kijken lijken mij duidelijk te wijzen op een verbindingsprobleem tussen de TV en de TV-box (de HDMI kabel, of een van de twee toestellen).

In de ene video verschijnt plots de melding "HDR signaal" verschijnen, dat is raar want de lineaire zenders hebben helemaal geen HDR. In een andere opname verschijnt dan weer op je TV een melding over het signaal van de HDMI-ingang.

Bij het onderbreken van het signaal tussen de TV en de TV-box kan een opname of Terugkijk TV sessie ook onderbroken worden (dit is onderdeel van de HDCP beveiliging). Dus dat probleem lijkt me daar dan ook aan gelinkt.

Als de signaalonderbrekingen aan de kant van Telenet zouden liggen, dan zou de TV-box een melding tonen dat er een probleem is met het signaal. Dat is hier niet het geval; het is je TV die die melding geeft.

Enkele opties om de oorzaak te kunnen vinden:

  • Vervang de HDMI kabel (kies voor een HDMI 2.1 kabel, en kies ook niet voor een te lange kabel)
  • Versteek de HDMI kabel eens naar een andere poort op je TV.
  • Probeer eens op een andere TV.
  • Zet de TV-box eens op 1080p ipv 4K

Als dat allemaal niets uithaalt ga je naar een Telenet-shop en vraag je om de TV-box te vervangen.

 

Het probleem van de Teruglijk TV sessie die niet wil laden lijkt me inderdaad een netwerk probleem (kan een overbelasting bij Telenet, een probleem met je aansluiting of een probleem met je thuisnetwerk zijn)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
wmiddelaer
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Terugkijk TV – programma’s worden continu afgebroken.

Schitterend! Bedankt voor je reactie en tips !