24776
netweters
|
152627
antwoorden
|
20723
vragen
|
Hallo,
Al ik een programma wil bekijken die ik opgenomen heb dan laadt het programma soms niet. Soms laadt het programma wel en kan ik beginnen kijken maar opeens wordt het programma afgebroken. Waarschijnlijk ligt dit aan een micro netwerk onderbreking maar ik ben niet zeker.
Bij het live kijken naar televisie zijn er soms onderbrekingen
In bijlage 3 links naar opnames die ik gemaakt heb zodat je een idee krijgt waarover ik praat.
Maar mijn vraag is, kan iemand mij hiermee helpen?
Ter informatie: ik gebruik een UTP kabel die rechtstreeks verbonden is tussen de TV box en de modem.
Een opname waar ik naar een programma wil kijken die opgenomen is maar gewoon niet start. Dan wil ik kijken naar live televisie maar dit lukt ook niet.
https://drive.google.com/file/d/1nOhHTfuW_n2Dw937cahn2EwUVaKLN0nB/view?usp=drive_link
Een live programma die constant onderbreekt.
https://drive.google.com/file/d/1qxHm37jOZw_i7KrK_Kal7xiQuM7f9yuB/view?usp=drive_link
https://drive.google.com/file/d/12VlLhfQ1JVxM_iapglwI2qjiSIVZKqVC/view?usp=drive_link
Opgelost! Ga naar oplossing.
@wmiddelaer ik heb een vermoeden dat er een probleem is op je telenet kabel, binnen komende of buiten, zou er iemand laten naar kijken van telenet, best eens bellen naar telenet als je ook uitval hebt op de live coax digitale kanalen.
Bedankt voor de feedback! Misschien moet ik inderdaad eens naar Telenet bellen.
De twee filmpjes van het live kijken lijken mij duidelijk te wijzen op een verbindingsprobleem tussen de TV en de TV-box (de HDMI kabel, of een van de twee toestellen).
In de ene video verschijnt plots de melding "HDR signaal" verschijnen, dat is raar want de lineaire zenders hebben helemaal geen HDR. In een andere opname verschijnt dan weer op je TV een melding over het signaal van de HDMI-ingang.
Bij het onderbreken van het signaal tussen de TV en de TV-box kan een opname of Terugkijk TV sessie ook onderbroken worden (dit is onderdeel van de HDCP beveiliging). Dus dat probleem lijkt me daar dan ook aan gelinkt.
Als de signaalonderbrekingen aan de kant van Telenet zouden liggen, dan zou de TV-box een melding tonen dat er een probleem is met het signaal. Dat is hier niet het geval; het is je TV die die melding geeft.
Enkele opties om de oorzaak te kunnen vinden:
Als dat allemaal niets uithaalt ga je naar een Telenet-shop en vraag je om de TV-box te vervangen.
Het probleem van de Teruglijk TV sessie die niet wil laden lijkt me inderdaad een netwerk probleem (kan een overbelasting bij Telenet, een probleem met je aansluiting of een probleem met je thuisnetwerk zijn)
Schitterend! Bedankt voor je reactie en tips !