Beantwoorden
George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Tv. Box start merendeels niet meer serieus op....

Hallo iedereen,

Sinds wij uit verlof terug zijn heeft de tv box kuren(?) Hij werkte bijna perfect (buiten af en toe om ineens eens op zwart beeld te springen, duurt enkele mili sec.)

Het probleem is nu het opstarten, ik zet hem aan via de afstandsbediening, Tv en Tv box gaan beiden aan.... maar toch krijg ik geen Tv box beeld en volgens de Tv is er een voedingsprobleem en krijg ik de optie om via de Tv de Tv box aan te zetten... wat niet werkt.

Gewoonlijk moet ik hem dan bij de eerste opstart van achteren eens aan en uit zetten... en dan werkt hij weer normaal, tenzij ik hen een langere tijd terug afzet en weer opstart begint alles terug van voor af aan.

Ik heb voor alle zekerheid nieuwe batterijen geplaatst in de afstandbediening en ik koppel deze ook nu regelmatig, dus dat werkt al niet!

Andere toestellen zoals Apple TV, Blu ray speler of game box werken perfect...

Dus enige helpende info is welkom...

Alvast bedankt.

George.

0 Likes
20 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Tv. Box start merendeels niet meer serieus op....

@George_ 

Als herstarten van de tv-box niet helpt, probeer het eens wat algemener. Dus ook de modem.

Als er iets aan de voeding van de tv-box zou schelen ga je geen mededeling krijgen op je tv.

Als er iets niet werkt zal het in dat geval wel de box zelf zijn.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Tv. Box start merendeels niet meer serieus op....

Louis, bedankt voor Uw antwoord en hulp.

Heb de modem al gereset enkele dagen na het ontstaan van het probleem (vergeten te melden), dwz. het afkoppelen van de stroom voor enkele tientallen sec. (technieker zei dat dit effectiever was bij een probleem of voor een reset) ook voor de ligging van mijn modem is dat niet zonder afbraak mogelijk, lol.

Dat het niet aan de voeding ligt daar ben ik allang uit (anders licht de Tv box niet op) Dus wil ik weten wat de misinformatie veroorzaakt en het probleem van het zgn. niet opstarten van de Tv box volgens de Tv en dan ook werkelijk ook niets gebeurd en dit terwijl andere rand apparatuur perfect start en werkt.

 

Alvast bedankt en groeten,

George

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Tv. Box start merendeels niet meer serieus op....

@George_ 

Misschien simuleert de tv-box niet dat ze kapot is, maar is ze ook kapot.

Het groot aantal van tv-boxen met technische problemen doet mij vermoeden dat deze door de fabrikant niet of nauwelijks getest zijn. Men gaat er in zulk geval van uit dat de gebruiker het wel zal zeggen.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tv. Box start merendeels niet meer serieus op....

heb gisteren zelf gehad dat de box niet aan wou gaan, en de ventilatie was volop aan draaien, met die hitte misschien minder bestand er tegen????

met de knop achteraan weer in gang gekregen.

zou niet mogen maar ja, het is een veel kleinere box en de ventilatie is misschien minder.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Tv. Box start merendeels niet meer serieus op....

@Master-Magic 

Als de box bij de huidige temperatuur al een probleem zou hebben kan men ervan uitgaan dat er minderwaardige componenten gebruikt zijn. Dat gaat dat bedrijf zuur opbreken als dat zou blijken.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tv. Box start merendeels niet meer serieus op....

@louishufk kunnen het testen volgende week als het weer boven de 30 graden word of de box dezelfde problemen heeft, als dit zo is dan kunnen we een lijn trekken hoe dit komt.

de eerste telenet digibox toen telenet starte met digitale tv had ook zo een probleem met warmte.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Tv. Box start merendeels niet meer serieus op....

Bedankt Louis,

Tja, daar had ik niet aan gedacht! Ik zal het nog wat uitzingen met deze box vooraleer de tech. dienst van Telenet in te schakelen.

Met vriendelijke groet,

George

0 Likes
George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Tv. Box start merendeels niet meer serieus op....

Master,

Ik denk niet dat het de warmte is hier, vorig jaar tijdens de warmte ook geen problemen... Ik heb ook nog nooit de ventilator horen draaien.

Staat hier goed verlucht! Wat mij stoort is dat hij wel aan gaat en oplicht, maar verder geen signaal geeft naar de Tv toe?

Met vriendelijke groet,

George

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Tv. Box start merendeels niet meer serieus op....

@George_ 

Ik had ongeveer eenzelfde probleem als U en bij mij is dit begonnen na het updaten van de box naar software 4.16. Ik moest mijn box elke dag achteraan uitzetten, tot hij met veel moeite nog wou opstarten. Bij mij was de oplossing, de TV box een harde reset geven, dus terug naar fabrieksinstellingen gezet en sindsdien werkt hij terug perfect. Een harde reset doe je in de instellingen van je TV box of als hij niet meer wil opstarten, druk je gelijk de drie twee knopjes (- en aan/uit knop vooraan) in en houd deze ingedrukt, schakel dan de TV-box even uit en terug aan via de schakelaar achteraan, hou de - en de aan/uit toets ingedrukt tot de LED begint te knipperen. Probeer eens zou ik zeggen mij is het gelukt daarmee.

 

Edit door Suzy (20/06 - 08u48): heb enkele aanpassingen gedaan in de tekst n.a.v. de reset.

Never trust in Dust
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Tv. Box start merendeels niet meer serieus op....

@Domi1963 ik heb je tekst even rechtstreeks aangepast. Omdat de 3-knops reset vanuit Telenet absoluut niet meer aangeraden wordt, deze kan verschillende problemen in de systemen veroorzaken. De engineers en onze back office raden daarom enkel nog de 2-knops reset aan.

 

Hoe voer je de reset uit?

 

  1. Druk de - en de aan/uit toets vooraan tezamen in
  2. Blijf de 2 knoppen ingedrukt houden
  3. Schakel ondertussen de TV-box uit en terug aan via de schakelaar achteraan
  4. Hou de 2 knoppen vooraan nog steeds ingedrukt
  5. Zodra de LED vooraan begint te knipperen, mag je loslaten
    Opgelet, de LED kan je zien op de aan/uit toets, onder je vinger dus. 😉

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Tv. Box start merendeels niet meer serieus op....

@Suzy 

Das prima. Jammer maar ik wist het niet. Ik kende enkel de door mij verschafte oplossing, mij aangeboden door de laatste technieker welke bij mij is langs geweest. Bedankt om dit te wijzigen. 😉

Never trust in Dust
George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Tv. Box start merendeels niet meer serieus op....

Dommi bedankt voor Uw antwoord,

Ik ga dit alvast eens proberen, maar dan een bijkomend vraagje... wat ben je dan allemaal kwijt?

De instellingen of ook de al geprogrammeerde opnames, e.a of zo?

Alvast bedankt en vriendelijke groet,

George

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Tv. Box start merendeels niet meer serieus op....

Klinkt misschien raar, maar ik was niets kwijt. Uw opnames ben je sowieso niet kwijt want deze worden met een TV box in de Cloud bewaard.😉

zelfs al mijn instellingen stonden nog zoals ik ze er in gezet had.

Never trust in Dust
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Tv. Box start merendeels niet meer serieus op....

@George_ 

Je verliest er niets mee. Al zeker je opnames niet. Die staan niet op je tv-box maar in de cloud.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes