Beantwoorden
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Wereld gedichtendag Alles op zijn plek! On a roll...

Tv-box - lawaaierig

Ik heb sinds vandaag de nieuwe tv-box in huis van Telenet. Toestel mooi in de open kast gezet waar vroeger de digicorder stond. In het begin viel me al op dat het kleine bakje wat lawaai maakte. Dacht eerst ik zit er dicht bij. Maar ik hoor toch een ventilator wat draaien / ratelen. Ook tijdens het kijken naar tv (staat natuurlijk niet mega luid).

 

ik heb uiteindelijk de tv-box achter de kast moeten zetten om het lawaai als ’minder’ storend te ervaren. 

maar vraag me wel af of dit normaal is voor deze nieuwe box en of er nog mensen dit probleem hebben en een eventuele oplossing ervoor. 

0 Likes
5 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Tv-box - lawaaierig

"Ratelen" is zeker niet normaal. Ik zou hem gaan omruilen.  Daar doen ze niet moeilijk over.

Je zal meteen het verschil horen.

 

PS: ik heb hem in een last staan, en hoor hem helemaal niet. Ik moet de last opendoen er op +- een meter afstand gaan staan om iets van geluid te horen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Wereld gedichtendag Alles op zijn plek! On a roll...

Tv-box - lawaaierig

Als je er op een meter van staat hoor je zeker de ventilator en hoge toon van de box. En wanneer het stil is in de kamer hoor je de box vanuit de zetel. Zeker wanneer deze dan eens in stand-by gaat. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Tv-box - lawaaierig

@fred67 

Niet twijfelen. Doen wat @Steven-E voorstelt. Je bent niet de eerste en de laatste ga je ook niet zijn.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Wereld gedichtendag Alles op zijn plek! On a roll...

Tv-box - lawaaierig

Nieuwe tv-box gehad. Probleem met zwart beeld is opgelost. Echter maakt het toestel nog steeds even veel lawaai. Op enkele meters afstand hoor ik de ventilator draaien en ook de electronica noise. Ook wanneer het toestel gewoon uit staat maakt deze lawaai. Wellicht is dit door de kwaliteit van de hardware zeker?

0 Likes
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Wereld gedichtendag Alles op zijn plek! On a roll...

Tv-box - lawaaierig

Heb even kunnen vergelijken met een andere box. Deze maakte ook lawaai. Was wel minder hoorbaar. Maar misschien ook wel te maken met omgeving of materiaal van de kast waar hij in staat.

Is dus moeilijk te oordelen of het lawaai wat mijn 2de box maakt "normaal" is (in hoeverre lawaai in stand-by al als normaal kan gezien worden).

Wellicht is een gesloten kast dan de enige oplossing. Gelukkig kan dit door de RF afstandsbediening.

0 Likes