|
26.300
netweters
|
163.503
antwoorden
|
|
21.972
vragen
|
Ik krijg van Telenet een melding dat mijn decoder moet vervangen worden.
Wij kijken hier TV via een digicorder die in het abonnement zit + één gekochte digicorder + één gekochte digibox.
Alles is aangesloten op coax en er ligt geen UTP of internetkabel.
Wifi is maar zozo, ondanks versterker van Telenet in stopcontact.
De vraag is : werken de TV Boxen goed met zwak wifi signaal of zal ik aan de slag moeten met boormachine enz om UTP kabels te leggen ?
Alvast bedankt voor de reacties.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat is enkel voor de gehuurde Digicorders. Zelfs bij de gehuurde kan je dee behouden als je de restwaarde betaalt. Als je die al lang hebt is dat 50 euro.
Er gaat nu online een bericht rond van iemand dat bij een Telenet winkel is geweest en die meld hem dat op 7 april de CI+ kaartjes stoppen met werken, er gaat veel foute info rond kennelijk.
Dat ga je altijd hebben verkeerde info kan je niet veel tegen doen
Zo was er iemand dat zijn tv box heeft geruild tegen tv box ip en moest omruil kost betalen
Omdat hij had gehoord dat coax wordt stop gezet had hij gewoon geruild in de winkel en dat ging zonder probleem
En zelf mensen dat abo stop zetten omdat ze denken dat het gedaan is vanaf april
Zijn oudere mensen dat dit weer voor hebben zoals dat analoge tv dat stopte
Deze kan ook de ip zenders aan ( streaming)
Dus ik zou niet weten waarom ze deze zouden stoppen . Tevens , vorige week hebben ze zelfs nog hier eentje vervangen .
Ik heb dus sinds vrijdag na zo lang als mogelijk uitstellen de TV-box met coax. Terugspoelen en vooruit spoelen werkt vlotter en voordeel is dat je een zoektekst kan inspreken iplv intypen. Tot daar het voordeel. Een heel groot nadeel is dat niet alle afleveringen van een programma worden geprojecteerd zoals bij digicorder. Bij de TV-box zie je maar een paar afleveringen en soms zelfs die niet van de dag ervoor. Je bent dus verplicht om iedere keer door de TV-gids te gaan ploeteren om je favoriete programma en aflevering te zoeken. Al aangekaart bij Telenet maar deze functie zit helaas niet meer bij de TV-box. Mijn advies: zo lang mogelijk de TV-box uitstellen.
Vervolg TV-box:
Blijkt ook nog een installatiekost van 85 euro onterecht aangerekend. Een technieker moest langskomen voor de gratis installatie. Ging niet anders. Heeft uiteindelijk gewoon de TV-box ingestoken. Wat op de laptop getokkeld en het was klaar.
Na contact met de klantendienst is dat wel opgelost. Maar ik moet er wel mijn tijd weer insteken.