24757
netweters
|
152454
antwoorden
|
20708
vragen
|
Hallo allemaal,
ik heb een tv box op men slaapkamer en deze is verbonden via wifi op mijn eigen router en deze staat op range 10.0.0.1. Wat ik mij nu afvraag is als wat wordt dit aangerekend wordt dit van je verbruik van je internet geteld of gewoon via je telenet tv verbruik.
Want daar heb ik en beetje schrik over dat dit via het verbruik van men internet gaat telen.
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben of dit normaal werkt of ik best mijn tv-box aansluit achter mijn modem?
Het gaat hier over de modem: Docsis 3.1 E-Router (docsis) en er is en bridging actief naar mijn eigen router.
dus als er mensen mij kunnen helpen met dit of meer informatie willen of kunnen geven hier over.
Dan hoor ik het graag
Groeten,
Michaël
Opgelost! Ga naar oplossing.
Voor het verbruik maakt het niet uit of die vóór of achter he eigen router zit. Zolang je maar een homegateway (of de E-router) hebt, geen modem only.
Dit heeft @Suzy ooit bevestigd op de Netweters.
De E-router is dus ok, ook met bridging.
dus er werk niets van het verbruik van terug kijk tv of tv-theek afgetrokken van je normale internet volume ? @Steven-E
Dankjwel 🙂 voor je hulp 🙂
ik heb een modem van telenet gekregen in bruikleen in juli 2015.dus als ik overschakel naar de nieuwe tv-box,zal die modem mijn verbruik doen vergroten?
Het verbruik van de tv-box wordt niet aangerekend voor wat betreft tv kijken, terugkijktv, tv-theek, opnames.
Het gebruik van apps (netflix...) wordt wel aangerekend.
Ik was misschien niet voldoende duidelijk. Verbruik van de tv box wordt nooit aangerekend.
De combinatie tv-box en een modem-only wordt simpelweg niet ondersteund door Telenet.
Als je de tv box wil en je hebt nu een modem-only, zal je moeten overschakelen naar een homegateway of de nieuwe E-router.
hoe kan je weten of je een modem only,of zo'n toestel hebt zoals je zegt?
@waterrat1978 schreef:hoe kan je weten of je een modem only,of zo'n toestel hebt zoals je zegt?
Als je die vraag stelt heb je wellicht geen modem-only, want die krijg je enkel als je er specifiek naar vraagt bij Telenet.
Ga er maar van uit dat je nu een homegateway hebt.
Wil je helemaal zeker zijn?
inloggen op Mijn Telenet en ga naar Mijn Thuisnetwerk.
Daar zie je het type van je modem.
ik blijk een wireless modem 3.0(docsis) te hebben.ben ik hiermee safé,of zou ik verbruik hebben bij overschakeling naar een nieuwe tv-box?