Beantwoorden
Petroke
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Say what?! Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag

Vertraging geluid: TV box vs TV met een kaartje

Wij hebben 2 tv-toestellen die in ruimtes staan welke grenzen aan mekaar en waar je dus het geluid van mekaar hoort. De 1e tv is gekoppeld aan een TV-box terwijl de 2e tv werkt met tv met een kaartje (CI module). Beide werken perfect buiten 1 zéér vervelend iets. Wanneer we zelfde zender bekijken loopt de 2e TV met CI module steeds voor met beeld en geluid. Wat we al geprobeerd hebben is 2e TV (CI module) vertraging geluid in de instellingen op 100% gezet en 1e TV (TV box)op 0%. Maar toch is verschil nog enorm terwijl alles via dezelfde kabel binnenkomt. Kortweg is dus het signaal sneller via de CI module dan langs de TV box wat zéér storend is. Vraag is dus aan #telenet of dit kan opgelost worden want blijkbaar loopt de TV-box enorm achter in beeld/geluid tov. de CI module.

0 Likes
8 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vertraging geluid: TV box vs TV met een kaartje

@Petroke vrees dat daar niks kan aan gedaan worden, 

via de CI module krijgt die het signaal rechtstreeks in de tv en via de box moet dat signaal eerst nog door de box die het beeld nog decodeert waardoor daar het verschil zit.

dat gebeurt bij elke decoder dat er verschil op zit.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Vertraging geluid: TV box vs TV met een kaartje

Ik vrees dat hier inderdaad niets aan te doen. Dat heb je altijd met digitale signalen

Als je met 2 PC's gelijktijdig hetzelfde Youtube filmke zou starten, dan zouden die ook niet synchroon lopen.

Ik beide gevallen (TV Box en CI+ module) moet het signaal gedecodeerd worden. Maar het ene toestel neemt waarschijnlijk een iets grotere buffer voor het afspelen dan het andere toestel? Of kan sneller decoderen?

Ook het doorgeven via de HDMI geeft een zekere vertraging ...

 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Vertraging geluid: TV box vs TV met een kaartje

En wellicht zal het ook nog niet volledig synchroon lopen als je 2 identieke TV boxen zou hebben.

Elk digitaal toestel houdt zelfstandig een buffer van enkele seconden bij (om onderbrekingen te vermijden als er even geen internet is) en begint met afspelen als die buffer vol (of bijna vol) is.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Vertraging geluid: TV box vs TV met een kaartje

@Petroke 

Heb je deze test ook al eens gedaan samen met de app en de telenetsite? Dan krijg je echt een idee van wat live tv is.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Petroke
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Say what?! Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag

Vertraging geluid: TV box vs TV met een kaartje

Allemaal al getest en geprobeerd. Ik weet zelf ook dat en rechtstreeks kanaal niet met omwegen moet werken en zodus geen vertraging heeft tov. de TV-box. Maar het verschil is enorm groot en kan niet bijgewerkt worden met de ingebouwde vertraging van de tv of tv-box. Echter de CI-module heeft geen voorziening in instellingen voor vertraging. Als dit wel mogelijk zou zijn dan kan dit wel op mekaar afgestemd kunnen worden. Softwarematig moet dit toch opgelost kunnen worden door #telenet met een update van de CI-module. In de tv-box is dit wel voorzien om je vertraging te regelen, waarom dan niet bij de CI-module, logische vraag toch aan #Telenet dacht ik. 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Vertraging geluid: TV box vs TV met een kaartje

Ik denk niet dat je de buffergrootte/vertraging op de TV box kan regelen.
Bedoel je niet de vertraging van het geluid tov het beeld (lipsync)?

Zoals ik al zei: de vertraging vooraleer er begonnen wordt met afspelen is niet altijd even groot, die hangt meestal af van de snelheid van je internetverbinding.  Hoe sneller de verbinding, hoe sneller de buffer vol. En dat is een dynamisch gegeven, niet iets statisch wat je kan afregelen.

 

Dus nee, ik vrees dat er geen oplossing is.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Vertraging geluid: TV box vs TV met een kaartje


@Petroke  schreef:

Softwarematig moet dit toch opgelost kunnen worden door #telenet met een update van de CI-module. In de tv-box is dit wel voorzien om je vertraging te regelen, waarom dan niet bij de CI-module, logische vraag toch aan #Telenet dacht ik. 


Lipsync (delay tussen beeld en geluid) is een normaal instelling op jouw TV toestel. Kijk eens op het TV toestel waar de CI-module op gebruikt wordt ...

0 Likes
Petroke
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Say what?! Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag

Vertraging geluid: TV box vs TV met een kaartje

Heb vertraging op tv toestel ook al nagekeken en geprobeerd maar verschil is véél te groot om dit op te vangen. Vrees dat dit niet opgelost kan worden of #telenet moet zelf hier reageren als ze meelezen, geen idee. Bedankt allen die reageerden op mijn case om mee te denken.

Tags (1)