|
26.727
netweters
|
166.167
antwoorden
|
|
22.289
vragen
|
Hoi,
Even een 🤔 ... ik woon aan de kust niet zo ver van het veld van KVDO ⚽️. Deze week was er de Champions League wedstrijd Union - Bodø/Glimt in het Batimont Solar Park
Zelf heb ik de wedstrijd niet bijgewoond maar deze gezien op VTM2 via mijn TV-Box van Telenet (ik heb een IP-box en één met coax in huis) 📺
Wat mij dus is opgevallen is, is (ik kon het wedstrijdgeluid vanuit het stadion 'live' volgen) het beeld en geluid op TV kwam pas 'ongeveer' een 30 sec. later kwam. Ik hoorde in het stadion dat er een goal werd gemaakt terwijl op TV de 'aanval' nog bezig was en de goal pas 30 sec. te zien was 🙄 Dit was op zich wel heel vervelend maar is dit normaal bij een 'live'-uitzending 🤔
@SarahV Ja dat is normaal, die beelden moeten vanuit het stadion eerst nog via satelliet of glasvezel naar de zender verstuurd worden en vanuit de zender moeten die beelden soms zonder commentaar nog naar Telenet gestuurd worden om te verdelen en dan nog via de kabel of via streaming wat dat laatste weer wat vertraagd omdat dit moet omgezet worden naar een stream bij de klant terecht komen via internet.
dat is dus een lange weg waardoor 30 seconden vertraging normaal is.
je hebt dan nog geluk dat het maar 30 seconden is, bij sommige providers duurt het nog iets langer soms.
Hoe digitaler hoe trager. Met analoge tv via de ether (en ook via de kabel) kon je uw klok juist zetten. Met dvb-t en dvb-c zit je met een merkbare vertraging . Neem twee tv-toestellen en de kans is groot dat beide toestellen niet synchroon zijn. Met radio juist hetzelfde. De zenders geven sinds lang al geen exact uur meer (zowel tv als radio). Dat is de prijs van de vooruitgang.
Ik merk zelf geen vertragingen... Enkel het geluid (via Bluetooth).
ik heb een samsung smart tv, en ik verbind de tv met m'n JBL partybus stage 320. Dan merk ik wel vertraging van geluid. Want het beeld is ietsje voor, dan het geluid.
Maar niet dat er al een goal is, en dat het 20seconden later op tv is...
Mss dat je eens je tv box eens volledig kan afsluiten? Het zal waarschijnlijk niks tot min oplossen, want dit kan gwn liggen aan de streaming van het stadion enz...
Met de Wereldbeker was nog altijd zichtbaar (hoorbaar ) , het roepen van een goal is nog duidelijk vertraging op (nog altijd grappig en stom gelijk)
Vroeger was tv kaart eerst dan kwam de rest van coax toestellen dan tv box en de tv app , de zender app zit er tussen
Ik weet nu dat de hln nieuws uitzending (vtm nieuws ) om 19.00 uur zit bijna een 1 min vertraging op tegen met de coax
Dit jaar gezien dat BBC Wereldbeker sat voor de Vrt coax was kwa uitzending en top beeld waar de vrt enorm veel moest op besparen samen met Npo
@MatteoMenu Alles eens herstarten heeft in dit geval geen oplossing, als je naast een stadion woont waar veel voetbal gespeeld wordt en dit is op tv dan heb je altijd vertragingen op tv doordat het door allerlei opties zoals ik vernoemde het signaal moet passeren, dus Bluetooth of andere opties aanzetten of uitzetten heeft geen enkele zin want je krijgt nooit een 1 op 1 verbinding met de plek waar live iets bezig is.