Beantwoorden
SarahV
Experienced Meerweter
De vlam zit erin. Goed bezig! Alles op zijn plek! Say what?!

Vertraging live en op TV

Hoi,

Even een 🤔 ... ik woon aan de kust niet zo ver van het veld van KVDO ️. Deze week was er de Champions League wedstrijd Union - Bodø/Glimt in het Batimont Solar Park

Zelf heb ik de wedstrijd niet bijgewoond maar deze gezien op VTM2 via mijn TV-Box van Telenet (ik heb een IP-box en één met coax in huis) 📺

Wat mij dus is opgevallen is, is (ik kon het wedstrijdgeluid vanuit het stadion 'live' volgen) het beeld en geluid op TV kwam pas 'ongeveer' een 30 sec. later kwam. Ik hoorde in het stadion dat er een goal werd gemaakt terwijl op TV de 'aanval' nog bezig was en de goal pas 30 sec. te zien was 🙄  Dit was op zich wel heel vervelend maar is dit normaal bij een 'live'-uitzending 🤔

1 reactie
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Vertraging live en op TV

@SarahV  Ja dat is normaal, die beelden moeten vanuit het stadion eerst nog via satelliet of glasvezel naar de zender verstuurd worden en vanuit de zender moeten die beelden soms zonder commentaar nog naar Telenet gestuurd worden om te verdelen en dan nog via de kabel of via streaming wat dat laatste weer wat vertraagd omdat dit moet omgezet worden naar een stream bij de klant terecht komen via internet.

dat is dus een lange weg waardoor 30 seconden vertraging normaal is.

je hebt dan nog geluk dat het maar 30 seconden is, bij sommige providers duurt het nog iets langer soms.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400