|
25.645
netweters
|
158.693
antwoorden
|
|
21.402
vragen
|
Ik heb hier twee Digicorders (gehuurd) en één CI+ kaartje in gebruik.
In MyTelenet staat nu reeds geruime tijd dat ik deze dien te vervangen. Ik weet dat dit nog niet onmiddellijk moet maar gezien er steeds meer zenders niet meer aangeboden worden (op 1 december geen PlaySports meer bvb) ben ik op dit moment een en ander aan het bekijken.
Mijn Digicorders staan in een technische ruimte en worden bediend door middel van IR extenders (in werkelijkheid is het eigenlijk iets ingewikkelder...).
Op MyTelenet word ik onmiddellijk doorverwezen naar een pagina die enkel de TV-Box-IP vermeldt. Deze heeft bij mijn weten geen IR. Door hier mee te lezen weet ik dat er ook nog een andere TV-Box bestaat die blijkbaar wel nog kan bediend worden met IR. Die heeft verder ook nog een coax aansluiting.
Is die oudere TV-Box (blijkbaar v2 nu) nog steeds verkrijgbaar en zal die bij het verder afbouwen van de coax nog blijven werken met IP? Zijn de IR codes voor die TV-Box dezelfde als voor de bestaande Digicorders?
Ik meen ook begrepen te hebben dat als ik één van mijn Digicorders vervang dat dan de andere Digicorders/CI+ kaartje niet meer zullen werken? Dat is ook een nogal vervelend want ik zou eigenlijk eerst één Digicorder willen vervangen en proberen die TV-Box aan de praat te krijgen zonder dat dit invloed heeft op de rest van mijn installatie...
Op de Telenet website is niets van technische informatie hierover te vinden. Waarom publiceert Telenet de IR codes of de API voor deze decoders niet gewoon?
Ik heb ook al een paar integraties voor HomeAssistant gevonden maar ik heb geen HomeAssistant installatie...
@baggins je CI+ kaartje zal nog Max 5 jaar blijven werken op de coax kabel digitale zenders, je digicorder zal uitgezet worden van zodra je een tv box hebt, op die tv box V2 met coax worden de zenders via streaming al gebruikt, dus je zal die kunnen gebruiken ook.
@baggins schreef:Is die oudere TV-Box (blijkbaar v2 nu) nog steeds verkrijgbaar en zal die bij het verder afbouwen van de coax nog blijven werken met IP?
Ik denk dat deze nog verkrijgbaar is, maar weet niet zeker of ze die in jouw situatie gaan meegeven (ken de policy van Telenet niet helemaal). Deze kan om met IP & Coax (Play Sports kanalen komen daar nu al via IP op binnen) en kan in principe dus nog wel even mee (tenzij Telenet daar anders over beslist natuurlijk)
@baggins schreef:Zijn de IR codes voor die TV-Box dezelfde als voor de bestaande Digicorders?
Redelijk zeker van niet.
Ik vond hier een lijstje met codes van de TV-box, misschien kan je ze vergelijken: Opgelost: Compacte Next IR codes voor o.a. Pronto - Vodafone & Ziggo Community (Telenet TV-box & Ziggo Mediabox Next zijn in principe dezelfde toestellen)
@baggins schreef:Ik meen ook begrepen te hebben dat als ik één van mijn Digicorders vervang dat dan de andere Digicorders/CI+ kaartje niet meer zullen werken? Dat is ook een nogal vervelend want ik zou eigenlijk eerst één Digicorder willen vervangen en proberen die TV-Box aan de praat te krijgen zonder dat dit invloed heeft op de rest van mijn installatie...
Klopt. TV-box en Digibox/Digicorder kunnen niet actief zijn op 1 klantennummer. Of dat voor CI+ ook zo is weet ik niet zeker.
@Master-Magic schreef:@baggins je CI+ kaartje zal nog Max 5 jaar blijven werken op de coax kabel digitale zenders, je digicorder zal uitgezet worden van zodra je een tv box hebt, op die tv box V2 met coax worden de zenders via streaming al gebruikt, dus je zal die kunnen gebruiken ook.
Bedankt. Het CI+ kaartje is uiteraard eenvoudig te vervangen door een TV-Box-IP die ik achter de TV kan hangen, maar dat kost me dan wel extra aan huur...
@WG94 schreef:
@baggins schreef:Is die oudere TV-Box (blijkbaar v2 nu) nog steeds verkrijgbaar en zal die bij het verder afbouwen van de coax nog blijven werken met IP?
Ik denk dat deze nog verkrijgbaar is, maar weet niet zeker of ze die in jouw situatie gaan meegeven (ken de policy van Telenet niet helemaal). Deze kan om met IP & Coax (Play Sports kanalen komen daar nu al via IP op binnen) en kan in principe dus nog wel even mee (tenzij Telenet daar anders over beslist natuurlijk)
@baggins schreef:Zijn de IR codes voor die TV-Box dezelfde als voor de bestaande Digicorders?
Redelijk zeker van niet.
Ik vond hier een lijstje met codes van de TV-box, misschien kan je ze vergelijken: Opgelost: Compacte Next IR codes voor o.a. Pronto - Vodafone & Ziggo Community (Telenet TV-box & Ziggo Mediabox Next zijn in principe dezelfde toestellen)
Bedankt hiervoor. De codes die daar staan zijn wel in een ander formaat dan wat ik hier gebruik maar misschien zijn die wel te converteren op een of andere manier.
@baggins schreef:
Bedankt. Het CI+ kaartje is uiteraard eenvoudig te vervangen door een TV-Box-IP die ik achter de TV kan hangen, maar dat kost me dan wel extra aan huur...
Niet helemaal hetzelfde, maar overweeg zeker ook eens de TV-app, als je TV hier ondersteuning voor heeft natuurlijk. (Kan je nu al testen)
via een (google) chromecast kan hij ook de tv-app van telenet ontvangen.
via tweedehands-websites zijn chromecasts aan scherpere prijzen te koop.
@waterrat1978 schreef:via een (google) chromecast kan hij ook de tv-app van telenet ontvangen.
via tweedehands-websites zijn chromecasts aan scherpere prijzen te koop.
Moet je me eens uitleggen hoe je dat doet met een Chromecast 3.