41896
netweters
|
18407
gesprekken
|
19891
vragen
|
Ik regel het geluids volume met de telenet afstandsbediening
(geluid loopt langs een denon AVR versterker)
Dat werkt prima, maar sinds enige tijd is plots de volume balk onderaan het scherm verdwenen
Ik heb alle instellingen overlopen maar nergens een optie gevonden om dit aan/uit te zetten
Zoals gezegd, de regeling werkt maar het is vervelend dat het volume niet meer op het scherm verschijnt.
Titel gewijzigd door Dakota (mod) | Vorige titel: Volume balk
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Willy648 kan je ons doorgeven welke tv je hebt dan kunnen we je beter helpen .
Indien je een Philips tv zou hebben kan je volgende stappen gebruiken : https://www.philips.nl/c-t/XC000011297/als-ik-op-de-volumeknop-op-de-afstandsbediening-druk,-wordt-e...
Het zou ook kunnen dat je beeld ingezoomd staat en dat je volumebalk dus niet zichtbaar is.
Het is en Sony KD-65X850.
Beeld is zeker niet ingezoomd waardoor die balk zou verdwijnen
In ieder geval, bedankt voor de reactie
Hoe is alles aangesloten?
In ieder geval de TV-box heeft geen eigen volumebalk.
Zelf hebben wij thuis een Sonos soundbar aangesloten. Dus tv box aangesloten aan de tv en dan de Sonos aan de tv. Wij zien ook geen volume balk als we het volume verzetten hoger en of lager.
Hier TV-box V1 met Samsung TV en Samsung Soundbar.
Gekoppeld met HDMI(arc) en kan dus het geluid van de Soundbar veranderen met de 3 afstandbedieningen.
Gebruik ik de AB van de soundbar dan zie ik dit op de display van de soundbar.
Gebruik ik de AB van de TV-box dan zie ik dit op de display van de soundbar dus alsof ik de AB van de soundbar gebruik.
Gebruik ik de AB van de TV dan zie ik dit op de TV. (en niet op de soundbar - maar het is wel het geluid van de soundbar die wordt bediend).
Hier dus ook nog nooit een volume balk gezien die van de TV-box zou komen.
Edit:
Hier wordt enkel de AB van de TV-box gebruikt.
Het is Telenet -> denon -> TV
Helaas heb ik geen instelling gevonden op de denon app
@Willy648 schreef:Het is Telenet -> denon -> TV
Helaas heb ik geen instelling gevonden op de denon app
Je kan de instellingen waarschijnlijk ook wel vinden via de Setup interface op het scherm van het toestel of via de interface op je TV.
Bekijk hiervoor de fysieke handleiding of zoek het modelnummer op via de website van Denon en download de handleiding.
Het is opgelost 😉
Bij de Denon moet de videoconversie 'aan' staan
Ik zie niet direct de logica hierachter, maar het werkt wel (antwoord gevonden op Reddit site)