Beantwoorden
Creasu
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Netjes! Primeur! Pageturner!

Vragen over tv-box

Ik heb een paar vragen over de telenet tv-box. Ik heb gelezen dat deze anders werkt bij het opnemen van programma’s dan de digicorder. Deze zou de opnames via internet in de cloud zetten in plaats van lokaal op een harde schijf. Ik heb al enkele forum berichten gelezen en zag dat het internet verbruik voor normale tv opnames normaal gezien niet mee zou mogen tellen, is dat nog steeds het geval? Ik zag ook dat er vroeger problemen waren bij enkele mensen dat het internet verbruik zeer snel op was na dat ze de nieuwe tv-box in gebruik namen. Zijn hier nog problemen mee of is dit opgelost?

9 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vragen over tv-box

@Creasu opnames van de tv box gaan via de cloud, dus via internet, deze worden niet in het internet verbruik meegerekend, 

wel als je via de app terug kijk tv doet of zenders kijkt wordt dit meegerekend in je verbruik.

als je bv Netflix of Disney+ of een andere app via de tv box bekijkt wordt dit ook meegerekend wat normaal is.

dus via de tv box terug kijk tv of opnames worden niet meegerekend, 

via de telenet tv app wordt het wel meegerekend.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Creasu
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Netjes! Primeur! Pageturner!

Vragen over tv-box

Ik had ook gelezen bij andere posts over hun internet verbruik dat zeer hard was gestegen bij een tv box ook al hadden ze alleen de gewone tv functies gebruikt en geen apps of iets. Enig idee of dit soms nog gebeurt of dat het normaal niet zou kunnen?

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vragen over tv-box

@Creasu  Normaal is dit niet meer bestaande dit probleem, dat is al een oud probleem van bijna 2 jaar geleden.

zoals eerder gemeld is enkel verbruik via de app aangerekend.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Creasu
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Netjes! Primeur! Pageturner!

Vragen over tv-box

Ok, dankuwel.

Ik wou even zeker zijn dat er geen problemen meer mee waren.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Vragen over tv-box

De tv box neemt op voor 1 jaar wordt gewist na een jaar

De digicorder is voor altijd

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Vragen over tv-box

@luc55 voor altijd? 🤣 keep on dreaming! ik heb indertijd op 10 jaar tijd 5 huur digicorders versleten 😉

En voor die geen die er eentje gekocht hebben, neen ge kunt de harde schijf niet aan u computer aansluiten en zo u opnames bekijken 😃

Ale de harde schijf aansluiten zal wel lukken maar al de rest...

Stopt ne keer me dienen onzin hier te verkondigen, een harde schijf in een computer blijft ook nie meegaan, er wordt geadviseeerd om een schijf zeker om de 4 a 5 jaar te verangen anders riskeer je dat dingen onleesbaar worden (bad sectors) al zelf meegmaakt trouwens en was dan nog nie eens een schijf waar Windows op draaide dus ze was niet zo zwaar belast.

Als er nog een klassieke harde schijf aanwezig is tenmintste maar een SSD is ook nie zaligmakend durft ook wel eens kapot gaan.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vragen over tv-box

Een vorige generatie Digicorders en Digiboxen hadden vrij gemakkekijk een condensator die begaf. De huidige AD2100 en AD2200 hebben dat probleem niet. In een aantal gevallen is het de voeding die defect is. Voor de meeste gebruikers komt dat neer als een defecte decoder. Ikheb dat zelf voor gehad. Pas met een nieuwe decoder heb ik vastgesteld dat enkel de voeding van de oude defect was.

Geen enkele magnetische drager is voor de eeuwigheid.  De enige drager waarvan verondersteld mag worden dat die minstens 100 jaar meegaat is de M-Disc.

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Vragen over tv-box

Je spreekt van de vorige generatie nu zijn deze problemen allemaal verdwenen

Al 10 jaar zonder probleem de eerste generatie waren veel problemen

Dit heb je met veel toestellen nu met de 2 generatie tv box zullen er ook minder problemen zijn

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Vragen over tv-box

Dat is juist  de stoom adaptor het groen lampje branden niet meer daar zag je het aan typische problemen

En op de printplaat de condensator die kapot ging en gemakkelijk te vervangen was met soldeerbout waren vaste problemen

Er was zelf een filmpje hoe je het moest vervangen