41734
netweters
|
18262
gesprekken
|
19743
vragen
|
Hallo
Ik bezit sinds kort de tv box..laatste versie. Nu valt het mij op dat ik in de resolutie stand automatisch slechtere beeldkwaliteit heb dan bv 1080i. Wanneer ik nu de resolutie om 1080i zet dan veranderd na een tijd dat terug naar automatisch? Is dit normaal dat die instelling zomaar terug veranderd ? Alle tips zijn welkom..alvast bedankt
Titel gewijzigd door DennisVO (mod) | Vorige titel: Tv box resolutie
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Guyke1 zit jij niet bij Proximus, dus waarom u druk maken over een TV-box? 🤔
@Ex-Netweter schreef:@Guyke1 zit jij niet bij Proximus, dus waarom u druk maken over een TV-box? 🤔
Ik vraag me ook af waarom @Thailand een TV-box heeft want hij heeft in vorige posts ook steeds de TV-box regelrecht de grond in geboord!
Ik citeer:
de TV box is in het algemeen een ramp.
ik ken niemand die er tevreden van is..
Is trouwens nu al verouderd want er zijn veel betere boxen beschikbaar.
Ik heb in de begin periode ook een tv box gehad . Mijn mening daarvan is heel simpel.. het is ROMMEL . Daar krijg je met de beste bedoelingen geen deftig beeld uit. Vrienden hebben dat ook en klagen ELKE DAG ..traag ..vastlopen..wegvallen beeld en geluid..geluid out of sync . Bij mij komt dat NOOIT in huis want ik weet gewoon dat dit voor dat het echt om punt zal staan hopeloos voorbijgestreefd zal zijn.
Ik heb mijn tv box na 1maand terug omgeruild voor een digicorder .reden ..traag. loopt constant vast .. slecht geluid en beeldkwaliteit . Netflix onbruikbaar en YouTube stond meer stil dan dat er bewegende beelden op kwam . Kortom voor mij komt die er niet meer in .
Lijkt nu al verouderd... je haalt er alleen miserie mee in huis . Bij de digicorder heeft het ook jaren geduurd voor de bugs er uit waren.
de TV Box is gewoon een hoop rommel die veel te snel is gelanceerd ..
Kan ooit wel goedkomen maar neem dan iT mensen aan die er iets van kennen
@kristofDW schreef:@Thailand HDMI kabel vervangen door eentje die 4K gecertifieerd is. Dit is blijkbaar een gekend probleem. Ook moet je de resolutiekeuze op automatisch zetten.
Een 4K label is niet noodzakelijk voldoende.
Je moet echt een HDMI kabel gebruiken die minstens aan de HDMI2.0 en HDCP 2.2 standaarden voldoet.
Versie 1.4 en 1.4a ondersteunden ook al 4K maar zijn niet ideaal om met de TV Box te gebruiken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/High-definition_multimedia_interface
https://fwd.nl/2014/03/hdcp-2-2-wat-is-het/?referer=www.homecinemamagazine.nl
PS: de meegelverde HDMI kabel bij de TV box is HDMI 2.0a en HDCP 2.2 compatibel.
Niet zonder reden dat Telenet aanraadt om de bijgeleverde kabel te gebruiken.
Het artikel over HDCP 2.2 zegt oa:
"Zo worden onder meer 4K-films, 4K-streamingvideo’s en 4K-uitzendingen van HDCP 2.2-beveiliging voorzien. Alleen apparatuur die ondersteuning voor deze standaard biedt kan de beveiligde content afspelen. Wanneer dit niet het geval is zal de content, bijvoorbeeld een 4K-film, niet getoond worden of getoond worden in een lagere resolutie."
Dus zowel je kabel alsook je eindapparatuur moet HDCP 2.2 ondersteunen. Indien niet zou dit kunnen verklaren waarom je setting niet op 4K blijft staan.
PS: ik had in het begin ook oude HDMI kabels. Ik kon toen de 4K setting zelfs niet kiezen.
Nu wel, maar ik kies voor Auto, omwille van de redenen aangegeven in mijn vorige post.
Dat klopt en heb er nog géén sec. spijt van gehad dat ik ben overgeschakeld maar mag ik daarom niet mee betwisten over sommige zaken.
Trouwens "Proximus" heeft ook een tv-box hé.
@Guyke1 ik hoop voor u dat het een loepzuiver 4K beeld is bij Proximus maar ik vrees ervoor 😉
dat eeuwig gezeur over beeldkwaliteit hier (en op de vorige website Telenet digital café) en nog op andere websites begon een beetje tegen te steken. 😏
@Ex-Netweter schreef:@Guyke1 ik hoop voor u dat het een loepzuiver 4K beeld is bij Proximus maar ik vrees ervoor 😉
dat eeuwig gezeur over beeldkwaliteit hier (en op de vorige website Telenet digital café) en nog op andere websites begon een beetje tegen te steken. 😏
Als iemand iets gezeur vindt, is dat puur subjectief. Als mensen daar graag over discussiëren, laat hen dat dan gewoon doen. Vind je dat niet interessant? Fair enough, ga dan gewoon iets anders doen.
@Steven-E als je jaar in jaar uit het zelfde leest (en niet alleen op dit forum) kan je het nog moeilijk een discussie noemen 😉 en al zeker als ex klanten nog eens komen natrapen vind ik het weinig constructief...
Natrappen?
Ik mag mijn mening toch geven of is dat ook verkeerd?
Of mogen hier aléén maar Telenet klanten van dit moment reacties plaatsen?
Ik ga dat eens proberen
Dat was in de begin periode toe ik tester was ..
Ik verbind mijn tv box met mijn home cinema.. yamaha rxv 583. Misschien ligt daar het probleem