24751
netweters
|
152343
antwoorden
|
20691
vragen
|
Wanneer is de TV box beschikbaar ?
Is mij beloofd maart 2020, maar intussen reeds november en nog geen beschikbaar.
Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: TV box
Hier anders nog nooit leverproblemen gehad met de nieuwe tv box..
In 2019 3 huishoudens omgezet naar de tv box (waaronder 2 boxen bij ons), en 3 weken terug nog een familielid omgeschakeld zonder enig probleem.
Ik kan me goed voorstellen dat een zelfstandige verdeler van Telenet voor een (goede) klant een omwisseling doet. Telenet zal het moeilijk hebben om aan deze zelfstandigen een keurlijf op te leggen.
Vorige week, naar aanleiding van een verhuis van een familielid, nog een extra TV box besteld.
Wordt verstuurd met bpost, en het zou wel 1-2 weken kunnen duren hadden ze gezegd (in de shop).
De volgende dag reeds ontvangen 👍
Ik stel me volgende vragen over de TV Box?
1.Kan je effectief 4K kijken met deze TV Box?
2.Is het softwarematige upscaling of pure 4K hardware?
3.En welke internet snelheid heb je nodig om dit op drie tv's te laten werken in 4K?
4.Hoe zit het met de optie Netflix 4K op de TV Box? Hoe gaat dit in zijn werk betreft het abonnement? Bij Netflix zelf zeg je dit op wanneer je maar wil is dit via Telenet ook zo?
@Cliff zenders zenden nog niet uit in 4k. Dit is dus een soort upscalling. Ook de TV Theek is (verre van) 4K.
De apps (YouTube & Netflix) geven wel échte 4K weer (zonder upscalling dus). Je neemt je abonnement dan niet bij Telenet, maar bij Netflix zelf. Je logt dan gewoon in in de Netflix app op de TV Box. Vraag 4 begrijp ik dus niet zo goed.
@Cliff het abonneren op netflix gaat via netflix zelf, telenet komt daarvoor NIET in tussen, ze bieden enkel de app aan om op in te loggen net zoals je zou inloggen op je pc of smart tv bv.
tv zenders werken via coax, dus niet via internet, daarvoor is nog geen snelle internetverbinding nodig, enkel de zaken dat je opneemt en bekijkt of aanvraag via de tv box hebben een internet verbinding nodig, liefst via UPT omdat deze stabieler is dan een wifi signaal.
@m-jan20 , bedankt voor je antwoorden. Vraag heb je al beantwoordt door het feit dat je bij Netflix zelf moet zijn voor een abbo.
@Master-Magic spijtig om te horen dat Telenet de boot mist met zijn nieuwe tv box in combinatie met 4K mogelijkheden. Zeker gezien de hardware er al geruime tijd is om 4K beeld te bekijken.
Voorlopig dus enkel 4K Netflix 🙂
De TV zenders dienen eerst hun content in 4K aan te bieden alvorens Telenet dit in 4K zou kunnen doorsturen.
Maar ik vermoed dat er eerst zal gewacht worden op oa het einde van de signaalswitch, alvorens dit te overwegen.
@Steven-E @Cliff vrees dat het aantal telenet box klanten nog te laag is om bv te kunnen verdienen aan 4K films op aanvraag bv.
ook is er nog geen Play film kanaal in 4K wegens nog geen plaats daarvoor.
als we echt moeten wachten tot heel het telenet netwerk de analoge zenders verdwenen zijn dan mogen we nog een jaar wachten,
niet echt leuk voor wie een 4K tv heeft gekocht en een Telenet Tv box heeft.
er is wel nog de optie om een zender te streamen op de Tv Box maar weet niet of dat al getest is, er is wel al getest geweest met een 4K kanaal op de kabel met een Sport filmpje in 4K, maar dat is sinds de analoge switch met de SD zenders op de kabel verdwenen spijtig genoeg, en in de hogere freq tot 850mhz zie ik geen test kanaal momenteel.
dat zit ook al grotendeels vol door het internet dat deze freq gebruiken.
Wees blij dat je er een hebt
Ik ben in 07/2020 overgestapt op wigo s 6gb om de mogelijkheden van de tv-box omdat die in dit abonnement inbegrepen. Achteraf gehoord dat de box niet beschikbaar is wegens corona. Kan ik nog begrijpen, maar als mijn oude digicorder het zou begeven kan ik nu enkel terug hetzelfde toestel krijgen. Om de tv-box, dus wat ik via het abonnement besteld heb, te krijgen zou ik € 50 moeten betalen. Schandalig vind ik en zelfs contractbreuk. Kan ook niet terug naar mijn oude abonnement dus betaal al maanden teveel voor iets dat ik niet heb.
@Buxus je betaald niet teveel want een digicorder en een telenet tv box zijn hetzelfde van huur prijs, en als de boxen amper op voorraad is en ze het niet kunnen leveren aan bestaanden klanten dan is dit een spijtige zaak maar het kan niet anders, er zijn nog merken dat geen onderdelen kunnen krijgen voor hun toestellen.
anders eens bellen of je niets kan regelen dat je van zodra ze beschikbaar ben er ene krijgt zonder extra kosten.
een ja heb je, een nee kan je krijgen.
Kan begrijpen dat zij een bepaalde strategie volgen. Ben reeds maanden in discussie met telenet en zij blijven het constant als een omruiling beschouwen. Dat kan ik moeilijk aanvaarden want toen de verkoopdienst mij contacteerden om mijn abonnement aan te passen werd uitvoerig geprezen om de vele voordelen van de tv-box. Daar kan ik dus niet over beschikken en derhalve vind ik dat ik te veel betaald.
Buiten een hogere mobiele pot die ik toch niet opgebruik noch vroeger opgebruikte is er niets veranderd.
Ik ga in ieder geval verdere stappen ondernemen want dit is contractbreuk en telenet levert niet wat het belooft en verkoopt.
En toch zie je het verkeerd.
Ik weet niet welk abonnement je voordien had, maar een TV Box of Digicorder is inbegrepen in elk formule waar Telenet TV inbegrepen is.
Als je dus voordien bijv een Whop had, dan had je mist een eenmalige kost van 50 euro (en indien in voorraad) ook een TV Box kunnen nemen,
In een Wigo is de huur van een decoder inbegrepen (dat werd bij Whop bijv apart aangerekend), maar nergens staat vermeld dat dit een TV Box moet zijn. Ook een digicorder is een decoder waarmee je Telenet TV kan kijken.
Je zou terug naar een andere formule gaan, waar alles apart wordt aangerekend, maar dan ga je de huur van je decoder (momenteel dus een digicorder) apart op je aanrekening zien staan.