|
26.366
netweters
|
164.132
antwoorden
|
|
22.037
vragen
|
Als bestaande TV klant moet ik helaas 50 euro betalen. Dit lijkt me bijzonder onnozel. Volgens mijn lokale Telenet winkel hebben ze heel veel IPTV's in stock, er is dus meer dan genoeg voor iedereen, waarop wacht Telenet?
Opgelost! Ga naar oplossing.
wat bedoel je juist met iptv?
als je bedoeld dat je voor een spotgoedkope prijs duizenden tv-zenders over gans de wereld zou willen ontvangen,
dan vrees ik dat je van telenet geen ondersteuning zal krijgen,omdat het illegaal en verboden is.
of bedoel je de telenet tv-box ip?
Je kon of kan dat zien op de site van telenet, of je de box kan omruilen naar een ip box. Indien niet zal je der waarschijnlijk voor dienen te betalen indien je er eentje wil hebben. Heeft nogal eens plaats gehad bij de release van deze box. Dus je tijd afwachten zal het goedkoopste zijn.
Ja, ik bedoelde de IP-TV Box. Te weinig plaats voor alle woorden. Ondertussen krijgen alle nieuwe klanten en alle BASE klanten een IP TV Box, maar bestaande Telenet klanten moeten daar 50 euro voor betalen.
een paar jaren geleden ruilde ik mijn antieke decoder om voor een TV Box v2. 1 maand later kondigen ze plots de IP TV Box aan. Omdat ik toen een antieke decoder had zou ik een IP TV Box gratis kunnen krijgen. De timing vond ik echt niet oké.
Natuurlijk kies ik voor de goedkoopste optie: wachten.
Tenzij DIGI eindelijk DIGI TV uitbrengt... Dat zou absoluut fantastisch zijn.
Er is een gratis vervanging enkel voor de Digibox , Digicorder en het tv kaartje
De rest moet 50 euro betalen als je de tv box ip wil
Ook al is er veel stock zal je nog even moeten wachten of wel de 50 euro betalen
Over Base tv gesproken deze klanten krijgen een tv box ip om in de toekomst niet terug een wissel te doen
en ook de leveranciers maakt nu alleen deze toestellen nog
schreef:Ja, ik bedoelde de IP-TV Box. Te weinig plaats voor alle woorden. Ondertussen krijgen alle nieuwe klanten en alle BASE klanten een IP TV Box, maar bestaande Telenet klanten moeten daar 50 euro voor betalen.
Bestel gewoon een 2de TV-Box, je zal de IP-TV Box krijgen (of haal die in een Telenet winkel).
Na enkele dagen - als deze goed werkt - annuleer je de huur van je eerste TV-Box, en stuur of draag je die terug.
Kostprijs: enkele dagen huur van een 2de TV-Box (7€/30 = 0.23€ per dag)
@luc55 schreef:Over Base tv gesproken deze klanten krijgen een tv box ip om in de toekomst niet terug een wissel te doen
Wat basel je hier?
Bij BASE is alleen een TV-Box IP mogelijk, gezien er bij een BASE klant in principe geen TV signaal meer op de coax zit (filter).
Dat is de enige reden.
Ik snap gewoon niet echt waarom bestaande klanten nog altijd niet eentje (gratis) kunnen krijgen.
In Nederland biedt zusterbedrijf Ziggo ook de TV box IP aan onder de naam Next Mini. De Tv Box (v1 en v2) heten daar Mediabox Next.
Sinds 2022 konden alle Ziggo klanten hun Mediabox Next omruilen voor de Next Mini.
Telenet is 2 jaar later begonnen met het uitrollen, maar voor een reden doen ze vrij moeiljk met bestaande klanten. Heel bizar.
Dat juist maar de oude tv box v2 hebben ze niet gekregen voor de Base klanten dit had gekund
Dit gebeurt wel bij Scarlet daar krijgen ze een oudere toestel van Prox
Dat wil zeggen dat op korte termijn die toestellen van verschillende leveranciers gaan stopen
Je moet altijd jaren vooruit kijken veel aanbieders doen dit , anders maak je kosten voor niets
Je kan Nederland met ons niet vergelijken
Maar zoals je aangeeft willen ze ook besparen aan systemen daarmee de ruil
De tv box ip zal de toekomst worden naast de CI+ modules enkel die met interactieve televisie
Zullen overblijven
En ons systeem en hun systeem zijn zelfde met nog andere landen die ook zelfde systeem gebruiken
@luc55 Die CI+ module’s zullen in Nederland zoals in België ook verdwijnen, een dvb-c aanbod behouden en de volledige kabel coax capaciteit niet gebruiken is ook geen optie, hoe meer ruimte je gebruikt voor het internet hoe beter en hoe groter je de snelheid kan opbouwen.
@LordCoeCoe Als je moet wachten op digi om tv aanbod te brengen zal je nog lang mogen wachten, ze hebben die optie al enkele maanden uit hun aanbod op de site verwijderd omdat het hen duurder zal kosten dan andere partijen en hun verwachte groei aan klanten ook niet dat is wat het moet zijn, laat staan dat hun fiber netwerk niet vooruit gaat door de vele problemen.
Maar in Nederland zal wel interactieve televisie blijven werken op het tv kaartje
Hoeveel zenders er op blijven geen idee kan zijn dat allen de grote blijven of de klant enkel via interactieve televisie kijkt
Ook al zijn de zenders verwijdert blijft het interactieve televisie nog werken dat is nu het geval van 2 modules die nog altijd verhuren worden