Beantwoorden
Jan78
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
De vlam zit erin. On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Wanneer overstappen naar de Telenet TV box

Wanneer zou je kiezen om over te stappen naar een telenet TV box?

Bedankt

0 Likes
14 reacties
informer
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Wanneer overstappen naar de Telenet TV box

Waarom? Kleiner en minder stroomverbruik in de kast. De 2100 versie krijgt wel warm in standby.

ik ben ook overgestapt omdat ik graag meeben met de toekomst en tevens ze deze promotiegewijs aanbieden. 

Mijn aangekochte digibox zal ik wel opgeven hiermee. Mede dat we chromecasten hebben en deze minder plaats inpakt.

Wel even problemen gehad met mijn One remote van samsung, maar op het forum teruggevonden dat ik UPC moet instellen inplaatsvan Telenet. 

Dit werkte voor mij perfect.

Ik vind het tof dat Telenet de promo geeft voor een TvBox echter stoort het me wel dat het om een gerecycleerd model gaat...

(op de verzendlijst staat refurbished)

Op zich als het werkt is dit geen probleem, maar niettemin wekt dit bij mij wat irritatie. 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer overstappen naar de Telenet TV box

@Jan78 

Omdat de box kleiner is en omdat de opnames in de cloud staan. Met een digicorder die niet meer werkt ben je je opnames kwijt maar met een tv box heb je ze terug. 

Daarnaast heb je de mogelijkheid voor Netflix , YouTube en de VTM app die erop staan. Misschien in de toekomst meerdere apps die mogelijk zijn om te gebruiken.

Al met al is het dus praktischer om een tv box te hebben dan een digicorder. In de begin dat die uit kwam genomen maar zou die niet meer omruilen 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer overstappen naar de Telenet TV box

@Jan78 

waneer de digibox/digicorder niet meer ondersteunt wordt, je bent niet verplicht over te stappen, lees het forum eens door met de voor en nadelen die al vele malen zijn gepost, en beslis dan of je de tv box nu al wilt of liever wacht.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Wanneer overstappen naar de Telenet TV box

@Jan78 

Voor het onbeperkt aantal gelijktijdige opnames.

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/TV-box-POLL/m-p/147309#M15933

Als er niets is dat je stoort aan de digicorder dan kan je ook bij de digicorder blijven.

Er is momenteel nog niets dat er op wijst dat de digicorder snel gaat verdwijnen.

 

0 Likes
tr_dude
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wanneer overstappen naar de Telenet TV box

Zoals hierboven gezegd, als je tevreden bent over de digicorder zie ik niet waarom je zou moeten overstappen.

En zeker niet wanneer je bvb ook nog een digibox hebt voor een 2de tv.

Als je overstapt naar tv box moet je al je toestellen vervangen, gemengd gebruik is niet mogelijk.

Heb zelf een aangekochte digibox voor tv op slaapkamer. Daarvoor zou ik ook een tv box nodig hebben, maar Telenet biedt maar 1 tv box gratis aan.

Ze mogen 'em houden, ik kan leven met mijn bestaande combi digicorder/box

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Wanneer overstappen naar de Telenet TV box


@patrick37  schreef:

@Jan78 

Daarnaast heb je de mogelijkheid voor Netflix , YouTube en de VTM app die erop staan. Misschien in de toekomst meerdere apps die mogelijk zijn om te gebruiken.


Hier moet ik u even tegenspreken. De VTM Go-app staat niet op de TV Box, wel de app van VRT NU (binnenkort VRT Max). Daarnaast staan inderdaad YouTube (en YouTube Kids) en Netflix als app geïnstalleerd, net als Amazon Prime Video. Hopelijk kunnen ze in de toekomst ook nog apps toevoegen zoals Disney+, zodat alle grote streamingdiensten vanaf dezelfde decoder kunnen bekeken worden.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer overstappen naar de Telenet TV box

@Hofkens 

Klopt je hebt daar gelijk heb het verkeerd opgezet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
herrewa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag Star Wars Day

Wanneer overstappen naar de Telenet TV box

Beste,Ik heb zonet klacht ingediend bij Telenet, want de promo IS misleidend en ik kreeg ook slechts versie 1 Refurbished!

 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Wanneer overstappen naar de Telenet TV box

Het blijft een huur toestel  dit mag

en kan je niets opzeggen is getest en goed bevonden

0 Likes
herrewa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag Star Wars Day

Wanneer overstappen naar de Telenet TV box

Op misleidende reclame mag ik wel degelijk iets zeggen ... en daarin ga ik wel verder via de bestaande wettelijke mogelijkheden!

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Wanneer overstappen naar de Telenet TV box

@herrewa 

Laat ons weten wat de uitkomst is.

En dan hoeveel tijd je hierin gestoken hebt en of het de moeite waard was?

informer
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Wanneer overstappen naar de Telenet TV box

Beste,

refurbished ja, maar het ziet er als nieuw uit en als het kapot is krijg je een ander nieuw of refurbished. 

Spaar uzelf de zinloze ergernis/energie.

Ik vond dat ook niet zo leuk, maar het doet geen afbreuk aan de dienst dat het toestel moet leveren. En als dat blad er niet zou bijzitten dan zou je het niet geweten hebben...

Ga ene drinken op café ipv uw tijd daarin te steken. 

 

JannickPaepen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wanneer overstappen naar de Telenet TV box

Hello,

 

Ik heb ook wat moeite met de Samsung remote in te stellen, de box wilt bij mij niet uitschakelen via fie remote. Heb jij ook dit probleem ?

0 Likes
informer
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Wanneer overstappen naar de Telenet TV box

ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb de standby uitschakeling op 4 uur gezet.

de cec optie kun je niet meer controleren via beeld en geluid, terwijl Telenet dit wel aangeeft op hun website. Vroeger bij versie 4.17 zou dit nog wel geweest zijn...

 

volgende link kaart dit probleem aan en wordt erkend...

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Telenet-TV-box-V2-CEC-probleem/m-p/13128...

 

Maar vaak merk je dat er geen haast achter zit (behalve indexeringen?...)

 

Het voordeel dat ik hier vooral heb is dat de tv box bij onder een subnet router kan geplaatst worden en een digicorder niet. Dit omdat ik die **bleep**py telenet router overbrug wegens de zoveelste netwerk issues(is al vervangen geweest, en helpdesk schakelt in kanaaltjes... helpte allemaal niet, waar een Asus router vlekkeloos werkt...

0 Likes