24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Mijn ouders hebben momenteel een digibox aangesloten op een TV.
Ze hebben een brief ontvangen waarbij ze gratis kunnen wisselen naar een TV-BOX, echter vrezen ze voor de comptabiliteit met hun TV.
Wat gebeurt er als ze niet wisselen?
Daarnaast hebben ze ook nog 2 TV's met CI+ modules.
Blijven deze modules nog werken als ze zouden wisselen naar een TV box?
Alvast bedankt!
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Wat als je digicorder niet ruilt voor een digibox?
Er gebeurt niets de eerste 5 jaar niet
Daarna zullen ze beginnen de niet grote zenders uit te zetten
Het blijft nog altijd een vraag of je interesse hebt naar de tv box ip je moet daar niet op ingang als je geen interesse hebt
En de ci+ modules blijven werken ook al verander je van toestel
Hoe goed kunnen uw ouders om met verandering? Welke zenders kijken ze? Het is een moeilijke keuze. Als ze vandaag al niet voldoende mee zijn, dan zal dat niet verbeteren. Elke verandering kan dan tot grote frustraties leiden. Elk probleem zal dan de schuld zijn van de verandering, in hun mening.
Ze zijn technologisch heel goed mee - streamen, Netflix, Disney+ en willen zelfs kabelknipper. De tv waar de digicorder aan hangt, wordt enkel gebruikt voor nieuws, terzake en het weer.
We gaan de 5 jaar nog uitzitten of totdat de digicorder kapot is.
We vinden ook in de campagne wordt over meer elektriciteit besparen gesproken
Mensen brengen toestel binnen en moeten geen meer hebben dat zien we al gebeuren
Zoals je zegt het lokt meer kabelknipper, hoe een e-mail opgesteld wordt moet duidelijker zijn
En de extra's werken nu ook al dat ze aangeven in de e-mail
Als je meer elektriciteit wil besparen moet je een tv gebruiken als tv en niet als een veredelde monitor met daarnaast een setop box.
op 14 januari kreeg ik van telenet volgende e-mail
We informeerden jou de afgelopen tijd over de nieuwe Telenet TV-box die je een nog betere kijkervaring geeft. Hoewel je je huidige decoder momenteel nog kan blijven gebruiken, is dit binnenkort niet meer het geval. We vervangen op termijn alle decoders door de Telenet TV-box. Daarom raden we je aan om je oude decoder(s) nu te vervangen. Zo blijf je ook in de toekomst genieten van de beste tv-ervaring.
===
heeft er iemand weet van welke termijn telenet nog plakt op die digicorders?zowiezo geen 5 jaar meer,dat is mij wel duidelijk.
Neen, die info is niet openbaar.
Die 5 jaar waar iedereen het over heeft komt van de geplande afschakeling van het DVB-C (kabel tv) aanbod. Die zou starten in 2027 en voltooid worden in 2030. Verwacht dus aanpassingen in die tijdspane.
Volgens de planning, start men 2027 start met het uitschakelen van video op aanvraag diensten via DVB-C (de Digicorders kunnen dit momenteel ook al via IP). Aangezien de TV-box daar geen gebruik van maakt, is dit enkel van toepassing op Digibox/Digicorder. Deze zullen dus nog minstens 2 onveranderd werkenn (anders kon met dit al vroeger uitschakelen). De timing kan natuurlijk nog gewijzigd worden.
@janne_man schreef:Als je meer elektriciteit wil besparen moet je een tv gebruiken als tv en niet als een veredelde monitor met daarnaast een setop box.
Dat is een straffe uitspraak, wat bedoel je hiermee, en waarop is dat gebaseerd?
Meten is weten: mijn TV-toestel verbruikt:
Het meerverbuik is dus afkomstig van de tuner en de CI+ module!
Met andere woorden: ik vebruik méér elektriciteit als ik mij tv gebruik als tv, dan als een veredelde monitor met daarnaast een setop box 🤔
Eerst zullen de buitenlandse zender uitgezet stap per stap
Dan de radio zenders
De aller laatste de Belgische zenders zijn samen met compact signaal dan zullen 7 jaar verder zijn
Als er geen wijzigingen kommen als abonnees afhakken kan het anders uitdraaien we weten het niet in de toekomst
Er zullen mensen zijn dat de overgang niet meer willen mee maken en deze haken af
De verkoop van de digicorder en digibox is juist stop gezet
De afspraak is dat hij 5 jaar ondersteuning krijgt of dit met alle betaalpakketten nog gaat zijn we weten het niet
De basis zenders zullen er wel op blijven
De betaalpakketten is niet relevant. De functie die je hebt met de Digicorde/Digibox zijn dat wel. Als je een Digicorder/Digibox of zelfs een CI+ (tv mat een kaartje) aangeschaft hebt worden de funcies 5 jaar gewaarborgd. Deze 5 jaar begint met de datum van aankoop. Als binnen deze periode van vijf jaar een functie niet meer beschikbaar is met uw aangekocht toestel dan krijg je gedurende de nog niet verlopen periode een gratis alternatief van Telenet. Mogelijk is er enig voorbehoud voor de vernieuwde toestellen, maar ik denk dat niet want voor een vernieuwd toestel kan men onmogelijk de oorspronkelijke datum van eerste ingebruikname vaststellen.
Het is best mogelijk dat het lineair basis tv aanbod vermindert. Dat zal niet leiden tot enige vorm van compensatie. Men mag gerust verwachten dat ook (niche) zenders nog enkel gaan streamen.
Persoonlijk, uit eigenbelang en uit empathie met zij die niet meekunnen, hoop ik dat er velen (= een voldoend groot aantal) blijven zweren bij dvb-c en niet ingaan op het aanbod van overschakeling naar ip tv boxen. Ik weet dat ik hiermee tegen de haren strijk van de cutters.
@luc55 schreef:De verkoop van de digicorder en digibox is juist stop gezet
De afspraak is dat hij 5 jaar ondersteuning krijgt of dit met alle betaalpakketten nog gaat zijn we weten het niet
De basis zenders zullen er wel op blijven
Niets houdt Telenet tegen om binnen die 5 jaar de gebruiker een TV-box in gratis bruikleen te geven als alternatief.
Daarnaast is alles hier pure speculatie. Het enige wat we écht weten is dat er een plan is om de transformatie te maken tussen 2027 en 2030.
Op het betaalpakket zitten de miste kijkers
Wat we vroeger weten kregen de mensen vlugger een ander toestel om mee te zijn met alles
Zeker de zaken van opvragingen er zal deze weg weer ingegaan worden
Al de rest zal stap per stap gebeuren
De rest zal zeker 5 jaar blijven werken