25.251
netweters
|
155.932
antwoorden
|
21.059
vragen
|
ik heb nog een digicorder.
ik kreeg al enkele keren via mail de melding dat mijn digicorder geen updates meer krijgt.
ik weet dat telenet ten laatste in 2030 het gebruik van de digicorder stop zal zetten,
en al vanaf 01/12/2025 voor wie play sports wil kijken via (de app) van zijn tv-decorder.
maar als mijn digicorder geen updates meer kan krijgen,
heeft dit risico's voor mij ivm bv de werking of de stabiliteit van mijn digicorder?
kan het zijn dat door het ontbreken van nieuwe updates,
de digicorder opeens zal stoppen met werken bv?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: wat als digicorder geen updates meer kan krijgen?
@waterrat1978 ik vrees dat je softwarematig geen updates meer moet verwachten, deze types gaan er binnen een aantal jaar (rond 2030) er uit en zullen dan enkel nog je opnames kunnen vertonen als alles via streaming werkt.
maar mijn vraag is,
brengt dit (op korte termijn) de goede werking van mijn digicorder in gevaar?
kan dit leiden tot wat technische problemen bij de digicorder bv?
(om maar iets te zeggen).
Even fictief in 2030 reizen en dan als blijkt dat bijna alle zenders via tvbox met ip allleen te zien zal. Alleen de VRT (misschien) nog op de kabel en je eigen opnames.
Best kunnen dat je Digibox of corder niet meer werkt wegens te oud en zonder upgrades.
Telenet kan op elk moment beslissen de ondersteuning voor een type decoder stop te zetten. Dat deden ze eerder al met de SD Digibox/Digicorder en de eerste generatie HD Digibox/Digicorder.
Voor de laatste modellen zal dat waarschijnlijk ten laatste 2030 zijn, aangezien Telenet volledig wenst over the schakelen naar IPTV. Dat zijn trouwens geen aannames, de intentie van Telenet en Wyre om DVB-C af te schakelen is publiek geweten.
Er zal niets meer aangepast worden meer niet
Het toestel zal altijd beeld geven
De extra's kan minder worden
We veronderstellen dat maar hebben er al over gehad de grootste zenders zullen het langste blijven op de oude manier
Valt ook te zien het verloop en de concurrentie alles verandert rap en klanten niet meer bedienen omdat ze er geen zin in hebben om te veranderen
Daar zal wel zeker rekening mee gehouden worden is ook niet meer zoals vroeger dat iedereen luisterde en knikte
Neen dat is geen veronderstelling. De intentie van Telenet en Wyre met richtdatum 2030 is sinds vorig jaar publiek beschikbaar op de website van Wyre.
Kan dit veranderen, uiteraard. Maar het is dus zeker geen veronderstelling.
Laat ons nu echter weer bij het topic houden: “wat zijn de risico’s voor de Digicorder de komende jaren als deze geen updates meer krijgt”
Functioneel zie ik niet meteen iets kapot gaan. Al vraag ik me wel af wat Telenet qua beveiliging zal doen als er een of ander beveiligingsrisico in de software ontdekt wordt. De meeste van deze toestellen zijn immers verbonden aan het internet. Ik mag hopen dat daar dan wel nog updates voor uitgebracht worden.