Beantwoorden
Dirk_H
Freshman Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Wat gebeurt er met de telenet tv app na 7 april?

Ik krijg bericht dat de Telenet tv app en website niet meer zal werken na 7 april wanneer je nog een oude decoder hebt. Ik zie echter het verband niet. Ik kan aannemen dat je de oude decoder niet meer kan programmeren voor bvb een opname, maar kan je dan ook niet meer kijken op de app?

54 reacties
M_016
Experienced Veelweter
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! BINGO!

@StefaanH dit betekent dat indien u niet naar de TVbox zou overschakelen geen gebruik meer zult kunnen maken van de TV app en inderdaad dus niet meer zult kunnen kijken via PC/laptop/smartphone/.... (maar uiteraard voorlopig wel nog volledig kunt gebruik maken van uw digibox/corder)

Wat mij op dit ogenblik evenwel niet 100% duidelijk is of na overschakeling naar TVbox de op een digicorder in het verleden opgenomen programma's lokaal nog raadpleegbaar blijven (en op een dvd-recorder nog zouden kunnen overgezet worden)

WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

@M_016  schreef:

Wat mij op dit ogenblik evenwel niet 100% duidelijk is of na overschakeling naar TVbox de op een digicorder in het verleden opgenomen programma's lokaal nog raadpleegbaar blijven (en op een dvd-recorder nog zouden kunnen overgezet worden)

Zolang je fysiek toegang hebt tot de Digicorder kan je diens opnames bekijken...

Je koppelt best coax & ethernetkabel af, dus enkel HDMI en voeding.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Krak 2018 Een echt antwoordkanon jij!

@WG94 

Zodus, als ik het goed begrijp, kunnen de klanten die momenteel reeds de TV-Box gebruiken ook op PC en tablet TV kijken (en dat uiteraard gaan kunnen blijven doen ...). Hetgeen dan ook voor mij zou gelden wanneer ik de overstap van digicorder naar TV-Box ga (moeten) maken.

Juist?

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
WG94
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

Klopt.

De Telenet TV-app (smartphone, tablet) en -website zijn (en blijven) inderdaad beschikbaar voor klanten met een TV-box.

WG94 | Krak
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Krak 2018 Een echt antwoordkanon jij!

Thx @WG94 , dat is dan duidelijk 😉 👍

StefaanH | Krak
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@StefaanH  Maar de opnames op de digicorder zal je niet meer op de app of website hebben, dan zullen de opnames van de tv box er opstaan.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
Dirk_H
Freshman Veelweter

De Gustibus et Coloribus et Mulieribus 😉 non est disputandum

StefaanH
Professional Superweter

Oei, @Dirk_H , slechte ervaringen ... 😇

StefaanH | Krak
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Telenet zal wel een factuur krijgen van Liberty voor het gebruik van Horizon. Dat is een klassieke methode hoe een dochteronderneming uitgemolken wordt door de moeder (het tegenovergestdlde van een normaal leven). De voordelen zijn: de winst van Telenet daalt. Op de facturen van Liberty moet Telenet btw betalen, maar die wordt toch verrekend met de ontvangen btw, dus nul belastingern erop.  De kunst is om er voor te zorgen dat er geen boekhoudkundige winsten zijn. Alle eerst goed afromen met facturaties van moeder aan dochter.

StefaanH
Professional Superweter

@Master-Magic 

Opnames werden hier enkel via de digicorder bekeken, niet via apps of website, dus dat verandert niks ...

StefaanH | Krak
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@StefaanH @Ik fijn dat dit voor jullie dan geen punt is, alleen spijtig voor die dat het wel gebruiken dat ze volgende week opeens niks meer kunnen bekijken.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
Dirk_H
Freshman Veelweter

Die extra pakketten zijn geen issue, streamz gaat via Google tv, DAZN ook, Netflix ook. Daar heb ik geen digibox voor nodig.

Nespresso
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Ik heb geen digicorder, maar wel meerdere tv’s met een CI+ kaart. Daarnaast kijk ik ook tv via de website. Kan ik na 7 april tv blijven kijken zonder de nieuwe tv-box?

WG94

Op de tv's via CI+ wel, via de TV-app of website niet.

WG94 | Krak
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Je kan gerust kijken via apps van de zenders, maar niet meer met de telenet tv app of telenet.tv website.

De vraag kan uiteraard gesteld worden of het geoorloofd is van Telenet om de telenet tv app en telenet.tv zou af te schermen dat klanten met een correct betaald abonnement deze app of website niet kunnen gebruiken om te kijken. Ik verwacht dat hierop een sterke reactie gaat komen en Telenet over een maan of zo zal toegeven.

Ik heb ook geen idee hoe de Economische Inspectie hierop zal reageren. Enige vorm van machtsmisbruik kan allicht gemakkelijk aangetoond worden.