Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Zacht geluid TV Box

Ziggo heeft dit erkend!

 

Zie link: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/ziggo-next-geluid-zacht-39158/index2.html

 

Gaan jullie dit ook aanpakken, want dit is zeer hinderlijk?!

 

Het geluid van de tv box is bijna gehalveerd als je het vergelijkt met de digicorder.

 

Het enige dat hier nu helpt, is dolby aan te zetten. Maar bij geen dolby geluid uitzendingen is het geluid behoorlijk zachter!

 

Ik moet mijn Sony TV bijna op max zetten.

 

 

69 reacties
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Zacht geluid TV Box

Hier even de feedback van een Nederlands forum over de Next (Nederlandse versie van de tv-box):

 

Vind alleen dat het volume zachter is, zo moet ik wanneer ik naar de Next kijk het volume van mijn tv flink opschroeven....zo heb ik mijn tv volume standaard op 15 staan, met het kijken naar de Next moet ik dit opschroeven naar 20.
Jammer genoeg kan je het uitgaande volume/geluid uit de hdmi van de Next niet harder zetten...”

 

Dus ook onze Noorderburen ervaren de zachtere volume van hun nieuwe box!

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Zacht geluid TV Box

@ppeter 

Dan heeft het met de hardware te maken. Want de next boxen gebruiken niet identiek dezelfde software als de TV box van TN.

Never trust in Dust
0 Likes
Ex-Netweter
 

Zacht geluid TV Box

Sorry, maar daar ben je verkeerd in. De Next en de TV Box gebruiken exact dezelfde software...

Zelfs de softwareversie (4.15) wordt gelijk verdeeld in alle landen waar liberty global actief is.

Enkel wordt het uiterlijk gerebrand naar Ziggo of Telenet.

0 Likes
Skor
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Zacht geluid TV Box

Hallo,

 

Zelfde probleem hier. Heb sinds vorige week een digicorder en een digibox ingeruild voor 2 TV boxen.
De ene TV box aangesloten op mijn TV in de living is VEEEL stiller dan de vorige en ook tov Apple TV, PS4 ,...
Volume van mijn TV stond vroeger op 45 nu moet ik voor hetzelfde naar 64.
TV box is aangesloten op een Bang en Olufsen BeoVision 7.
Is zeer vervelend want als ik mijn volume nu zo hoog moet zetten voor de TV Box en als ik daarna mijn bron verzet naar bvb. Radio of Apple TV en ik let niet op dan schrikt men enorm van het plotse geluidsverschil en kan men schade aan apparatuur (en ramen/deuren) krijgen! (5 boxen + subwoofer en enkele kilowatt aan vermogen)
Heb ook reeds de optische uitgang geprobeerd maar volume blijft even laag.
Je kan het vergelijken als met de oude digicorder waarbij het volume op 1/3 of lager stond ipv 100%.
Dolby audio of niet, volume blijft te laag.
Ook op mijn Samsung 4K veel te stil + synchronisatieproblemen (beeld/geluid stemt niet overeen bij Dolby audio. Heb dit opgelost gekregen door allerlei instellingen op de TV.).

Gelieve het volume te verhogen aub.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Zacht geluid TV Box

Hier ook. Vroeger met de digicorder stond het volume op 20 en nu met de TV box op 30 a 35, hangt af welke zender speelt of welke film je bekijkt uit Play More...

Never trust in Dust
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Zacht geluid TV Box

Ik heb hierover deze ochtend nog een update gekregen.

De testen die de engineers hebben uitgevoerd, toonden inderdaad aan dat het geluid op de TV-box iets stiller is dan op de digicorder/digibox, maar dat dit ook normaal gedrag voor de TV-box is. Uiteraard heeft dit wel een impact wanneer je bijvoorbeeld wisselt tussen toestellen (van TV-box naar Playstation, Apple TV, ..). Dit gaan ze nog verder bekijken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
hvdcrone
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Zacht geluid TV Box

zelfde hier, zeer vervelend want gebruiken ook vaak de ingebouwde apps van de tv zoals netflix en youtube en die zijn een pak luider dan de tv box

0 Likes
Bartp
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Zacht geluid TV Box

Ik heb hetzelfde probleem. Het verschil in volume is erg groot als schakel tussen tv-box en een ander apparaat. Vervelend... Zou fijn zijn mocht de tv-box zelf volumeregeling hebben.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Zacht geluid TV Box

Amen to that:-)

0 Likes
cod
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Zacht geluid TV Box

Lg 49UK6400 , soundbar philips htl3160, verbonden via hdmi arc.

Tv box via hdmi naar de tv.

 

Alles werkt perfect, afstandsbediening, aan en af ineens voor alle toestellen.

Maar het geluid via de box is veel minder.

Als ik via de tv naar youtube ga, over wifi, dan kan je er niet in blijven bij manier van spreken.

Maar als je radio luistert via tv box kan ik de soundbar op max zetten.

Ik heb gisteren wel een film bekeken via netflix via de box, omdat deze bedraad is tov de tv die het via wifi doet, en had de indruk dat het geluid luider was, maar het kan dus enkel een indruk geweest zijn.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Zacht geluid TV Box

Ik heb onlangs een harde reset uitgevoerd omdat ik telkens tijdens de opstart van de TV box een zwart beeld had, eerst nog met geluid, later zwart beeld zonder geluid. En ik heb nu het normale geluid van vroeger met mijn digicorder terug. Ik heb in mijn TV ook de optie smart volume op aan gezet. Dit zou het geluid van alle extern aangesloten bronnen gelijk houden???

Dus misschien een idee voor degenen die geïnteresseerd zijn, baat het niet, dan schaad het ook niet. Je verliest niets door een harde reset.

Never trust in Dust
0 Likes
Enio
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Zacht geluid TV Box

Beste,

 

Heb dit probleem ook gehad sinds ik de Digicorder heb omgeruild naar een TV-Box.

Heb dit eens intern gevraagd en oplossing staat gepland voor de laatste update die er aankomt 4.20.

 

  

Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Zacht geluid TV Box

Ik sluit me aan bij allen die hiervoor reageerden.Het volume verschil is echt wel behoorlijk tov de digirecorder, maar ik dacht dat we hier zouden mee moeten leren leven.Dat zou gaan, maar als het even kan dan toch liever een iets luider signaal zodat we niet meer omhoogvliegen wanneer we op de tv naar you tube overschakelen doordat het volume van de soundbar zo hoog staat.50 nu tegenover 38 vroeger.

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Zacht geluid TV Box

Beste weters,

Ik weet niet hoe het bij jullie is geëvolueerd, maar sinds de software-update naar 4.18 heb ik het gevoel dat ik mijn vroeger geluid terug heb...

Hoe zit dit bij jullie?

Never trust in Dust
0 Likes
Ex-Netweter
 

Zacht geluid TV Box


@Domi1963  schreef:

Beste weters,

Ik weet niet hoe het bij jullie is geëvolueerd, maar sinds de software-update naar 4.18 heb ik het gevoel dat ik mijn vroeger geluid terug heb...

Hoe zit dit bij jullie?


Nope, nog steeds hetzelfde hier icm een Sony TV (KDL-32W705B).

0 Likes